Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte helt fel
Galet snygg imo. Såg den igår och blev smått kär direkt.Inte helt fel
Faktiskt, synd att ingen stållänk finns . Trodde priset skulle vara högre på denna.Galet snygg imo. Såg den igår och blev smått kär direkt
Ja jag håller med, men det är säkert en av anledningarna till att priset inte är högre.Faktiskt, synd att ingen stållänk finns . Trodde priset skulle vara högre på denna.
Tycker lilla loggan kl12 balanserar upp urtavlan på ett bra sätt, nästan så att det ser lite harmoniskt ut (trodde aldrig jag skulle säga detta efter allt vad rebrandingen gjort)Inte helt fel
Förmodligen så ja.Ja jag håller med, men det är säkert en av anledningarna till att priset inte är högre.
Hade jag inte reflekterat över men håller verkligen medTycker lilla loggan kl12 balanserar upp urtavlan på ett bra sätt, nästan så att det ser lite harmoniskt ut (trodde aldrig jag skulle säga detta efter allt vad rebrandingen gjort)
150m står det på urtavlan. Kolla hemsidan.Fick precis också ett mail om den där. Riktigt lyckad. Lite udda val av urverk, Sellita SW210 som är handuppdraget. Så frågan är hur kronan ser ut och hur det är med vattentätheten. I filmen så ser det onekligen ut som att den är tänkt att användas för dykning.
Här är filmen:
https://player.vimeo.com/video/266856578?color=efa016&title=0&byline=0&portrait=0
150m står det på urtavlan. Kolla hemsidan.
Ah.Jo, jag såg det. Men det står inget om att kronan är skruvad. Skruvad krona och manuellt verk är en ganska dålig kombination iom att man får skruva ut den varje dag. Eller så har man fixat det utan skruvkrona men det blir inte alltid så bra i längden (Rolex har ju några sådana gamla modeller).
Synd, skulle ha varit < 40 mm.
Absolut när den är så retro som den är.Synd, skulle ha varit < 40 mm.
Jag hade nog skaffat en om den hade varit som sina storebröder, typ 42-43mm ... på 41mm är den alldeles för liten. Smaken är somSynd, skulle ha varit < 40 mm.
Visst kan man ha olika smak men när det gäller retromodeller tycker jag att man ska försöka fånga tidsandan och 1965 var det få klockor över 40 mm.Jag hade nog skaffat en om den hade varit som sina storebröder, typ 42-43mm ... på 41mm är den alldeles för liten. Smaken är som
Men det innebär att alla retroklockor är out of my range. Det är ju taskigt.Visst kan man ha olika smak men när det gäller retromodeller tycker jag att man ska försöka fånga tidsandan och 1965 var det få klockor över 40 mm.
Tvärtom, de allra flesta retromodellerna har ju trots allt "moderna" storlekar.Men det innebär att alla retroklockor är out of my range. Det är ju taskigt.
Inga återförsäljare alls, någonstans. Säljs bara online via deras hemsida.Finns det några återförsäljare av CW i Sverige (har inte tid att plöja igenom tråden eller googla grundligt)?
Tack på förhand!
Ok, tack!Inga återförsäljare alls, någonstans. Säljs bara online via deras hemsida.
Riktigt fin! Den blåa är inte fy skam den heller. Men förstår inte varför dom valde manuellt uppdrag...Inte helt fel
38mm nu snackar vi!Denna har jag helt missat, 38mm