• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bearkick

Omega
2-Faktor
Om du tycker den nyare GL0097 är för stor finns ju sedan några år GL0083 (42mm) Har denna själv, mycket nöjd
upload_2019-4-24_7-25-4.jpeg
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Lite trist fråga att ställa i Glycine-tråden kanske, men vilken/vilka av Glycines tavlor är det som brukar "anklagas" för att låna för mycket av andra modeller? Ser såklart en hel del Submariner-flirtande här och var, men tydligen ska det finnas modeller som är väldigt lika Breitling också?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Lite trist fråga att ställa i Glycine-tråden kanske, men vilken/vilka av Glycines tavlor är det som brukar "anklagas" för att låna för mycket av andra modeller? Ser såklart en hel del Submariner-flirtande här och var, men tydligen ska det finnas modeller som är väldigt lika Breitling också?
Inget jag har hört särskilt mycket om.
De flesta märken tittar på andra märken ...
 

Torulf

Cartier
13D3300E-2F19-488A-A7D4-FCA26018AD8C.jpeg
Fick syn på denna i flödet.
399$. Tänker sommarklocka.
Bra eller anus?


Utgå från att allt är anus sedan Invicta tog över, sen börjar du arbeta därifrån. Hittar du väldigt mycket positivt kanske det för dig kan bli värt det? Själv tycker jag den är fruktansvärd.

GMT bezel på en klocka som inte är en GMT?
Känns som man lånat lite väl mkt av Rolex?
Fejkar den gamla Glycine loggan för att låtsas vara en "äkta" Glycine?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Utgå från att allt är anus sedan Invicta tog över, sen börjar du arbeta därifrån. Hittar du väldigt mycket positivt kanske det för dig kan bli värt det? Själv tycker jag den är fruktansvärd.

GMT bezel på en klocka som inte är en GMT?
Känns som man lånat lite väl mkt av Rolex?
Fejkar den gamla Glycine loggan för att låtsas vara en "äkta" Glycine?
Är en vanlig dykvridning, inte GMT. Däremot väldigt lik en Tudor GMT vid en första anblick enligt mig :)
Att ha pepsifärger på en vanlig dykarbezel känns inte okej. Bortser man från det är den ju rätt fin.
Att ha blått och rött på en vridning på ett dykarur är absolut inget konstigt. Min uppfattning är att det tvärtom är ganska vanligt förekommande!
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Utgå från att allt är anus sedan Invicta tog över, sen börjar du arbeta därifrån. Hittar du väldigt mycket positivt kanske det för dig kan bli värt det? Själv tycker jag den är fruktansvärd.

GMT bezel på en klocka som inte är en GMT?
Känns som man lånat lite väl mkt av Rolex?
Fejkar den gamla Glycine loggan för att låtsas vara en "äkta" Glycine?
Att ha pepsifärger på en vanlig dykarbezel känns inte okej. Bortser man från det är den ju rätt fin.
Enig generellt gällande Invicta och att de inspirerats av andra välkända märken och modeller är så klart inget art hymla med.
Sedan tappar ni mig. Förklara gärna ”GMT- bezel”. Är det färgfältens indelning som man kan ha invändningar mot eller just färgerna?
Gällande pepsifärgkombon, varför inte på en dykare? Vilka färger är ok (om ens några)?
Ursäkta en simpel skx i tråden men den känns väl som en accepterad dykarurklassiker eller? Går ganska lätt att fylla på med många fler liknande alternativ.
50255667-A5BA-4F8A-AE76-CA2CA95E10F7.jpeg
 

Knypplarn

Cartier
Enig generellt gällande Invicta och att de inspirerats av andra välkända märken och modeller är så klart inget art hymla med.
Sedan tappar ni mig. Förklara gärna ”GMT- bezel”. Är det färgfältens indelning som man kan ha invändningar mot eller just färgerna?
Gällande pepsifärgkombon, varför inte på en dykare? Vilka färger är ok (om ens några)?
Ursäkta en simpel skx i tråden men den känns väl som en accepterad dykarurklassiker eller? Går ganska lätt att fylla på med många fler liknande alternativ.
50255667-A5BA-4F8A-AE76-CA2CA95E10F7.jpeg
Rött är ju en tämligen meningslös färg under vatten då det är bland de första färger som ögat slutar uppfatta när ljuset blir sämre.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Rött är ju en tämligen meningslös färg under vatten då det är bland de första färger som ögat slutar uppfatta när ljuset blir sämre.
Förvisso.
Verkar dock inte hindrat andra tillverkare att nyttja färgen på bezeln på dykare långt innan Glycine tog fram denna variant.
I värsta fall får man väl flasha till med dyklampan på vristen om det nu skulle vara avgörande att se det röda fältet?
 

Leiflicious

Cartier
Är en vanlig dykvridning, inte GMT. Däremot väldigt lik en Tudor GMT vid en första anblick enligt mig :)

Att ha blått och rött på en vridning på ett dykarur är absolut inget konstigt. Min uppfattning är att det tvärtom är ganska vanligt förekommande!
Fine, men då är det ju de första 15-20min som är accnentfärg. Att ha hälften hälften sådär är ju en GMT-inspirerad grej som bara stör på en dykare.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Fine, men då är det ju de första 15-20min som är accnentfärg. Att ha hälften hälften sådär är ju en GMT-inspirerad grej som bara stör på en dykare.
Absolut, har själv dykt en hel del så känner till det. Och visst är det lite märkligt att ha 30 minuter markerat, det håller jag med om :)
 

Torulf

Cartier
Enig generellt gällande Invicta och att de inspirerats av andra välkända märken och modeller är så klart inget art hymla med.
Sedan tappar ni mig. Förklara gärna ”GMT- bezel”. Är det färgfältens indelning som man kan ha invändningar mot eller just färgerna?
Gällande pepsifärgkombon, varför inte på en dykare? Vilka färger är ok (om ens några)?
Ursäkta en simpel skx i tråden men den känns väl som en accepterad dykarurklassiker eller? Går ganska lätt att fylla på med många fler liknande alternativ.
50255667-A5BA-4F8A-AE76-CA2CA95E10F7.jpeg

Är en vanlig dykvridning, inte GMT. Däremot väldigt lik en Tudor GMT vid en första anblick enligt mig :)

Att ha blått och rött på en vridning på ett dykarur är absolut inget konstigt. Min uppfattning är att det tvärtom är ganska vanligt förekommande!

Inte just färgerna, utan att man har halva bezeln i en färg och halva i en annan är ju för att indikera dag/natt på en GMT. Att ha som på skx som bifogades här är ju inget konstigt då färgfördelningen är dykarrelaterad
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Inte just färgerna, utan att man har halva bezeln i en färg och halva i en annan är ju för att indikera dag/natt på en GMT. Att ha som på skx som bifogades här ju inget konstigt då färgförderningen är dykarrelaterad
Tog det du skrev lite för bokstavligt då :)
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Vad skulle ni säga har försämrats sedan Invictas intåg mer än märkets kredibilitet + fulare logga? Jag äger själv två Invicta-Glycine (combat sub och combat 6) och tycker att de är förträffliga klockor. Sett till vad jag har betalat för dem är kvaliteten, i mina ögon, helt fantastisk.
 
Topp