Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har oxå en sån gammal flaska, skulle säga att det är 7-9 år sedan den byttes. Håller helt klart med om att den gamla var snyggare.Kan ha varit många år sedan.![]()
Söt smak med tydliga inslag av fat (legat på bourbon fat i 8 år), arrak, vanilj och torkad frukt.Hur är smaken, vad påminner den om?
Tjena klock- och romnördar!
Uppskattar verkligen rom men är väldigt grön inom området. Om ni skulle ge tips på att köpa en fin "nybörjar"-rom, vad skulle ni då säga?
Tänker då en prisvärd och generellt uppskattad rom! Alltså ett safecard typ![]()
Tackar! Har spanat lite på den och förstått det som det är en klassiker/favorit bland mångaBörja med denna halvflaska. Du kan nog inte få en bättre introduktion
![]()
Börja med den och skriv sen här om du vill ha sötare, starkare, torrare, mer inslag av vanilj etc här så kan vi säkert hitta din absoluta favorit tillsammans.Tackar! Har spanat lite på den och förstått det som det är en klassiker/favorit bland många
Får ta och slå till på den!
YES! Hade hans gamla helsvarta ("XO 15 yrs") och handlade nyligen den som heter "47% Hard Core Edition" (!)Någon som provat den lagrade från Ron D Jeremy?
https://www.whisky.dk/shop/ron-de-jeremy-7528p.html
Deras vanliga är för mig en underskattad Rom för pengarna enligt mig så funderar på att testa denna. Gillar tom utseendet på flaskan vilket är en fördel för att ha den framme på drinkvagnen.
Jag slår ett slag för min favoritrom som alla gillar. Antingen är den fejk eller världens godaste!
![]()
Inte direkt lagrad men lagrat inför de kommande månaderna.
![]()
Får pröva. Stapelvaran är såklart Cuba Libre men jag är öppen för alternativ!Grymt bra rom till Mojito. Prova gör en Royal, buy ut sodan mot champagne. Sitter och dricker en nu
![]()
Den där ska provas!Grymt bra rom till Mojito. Prova gör en Royal, buy ut sodan mot champagne. Sitter och dricker en nu
![]()
En av favoriterna. Bra val.Mkt bra!
![]()
Vad får det kosta?Gott folk, jag behöver er hjälp att hitta en fin rom till en god vän som fyller 40 snart. Om det kan vara till hjälp så vet jag att Captain Morgan mörk rom är en favorit hos polaren. Tips på lagrad rom tas tacksamt emot.
Jag tänkte mig upp till ca 400:- Finns det nåt vettigt lagrat i den prisklassen?Vad får det kosta?
Grön Diplo anser jag är en bra början.Jag tänkte mig upp till ca 400:- Finns det nåt vettigt lagrat i den prisklassen?
Om inte så kanske någon underskattad olagrad rom som ofta hamnar i skymundan? Vet att min vän har testat en hel del rom, och att just Captain Morgan mörk rom är en favorit.
Jag fick 11st sökträffar på Systembolaget. Vilken tänkte du på?Grön Diplo anser jag är en bra början.
Jag fick 11st sökträffar på Systembolaget. Vilken tänkte du på?
https://www.systembolaget.se/sok-dryck/?searchquery=diplo&fullassortment=1
Har ni något billigare tips som alternativ?
Den finns på halvflaska. Annars har vi skrivit en hel del i tråden bara du bläddrar ett par sidor.Har ni något billigare tips som alternativ?
Halvflaska var ett bra tips, tack!Den finns på halvflaska. Annars har vi skrivit en hel del i tråden bara du bläddrar ett par sidor.
Motörheads Rom ligger på 369 och är överraskande god. Den är söt så den borde funka. Finns inne på ett antal olika systembolag dessutomHar ni något billigare tips som alternativ?