• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Länge sedan jag kollade prisbilden på denna klocka. Vad tror du att en UX (2008) med både original stål och silicon inbringar med nytt batteri? Hur mycket landar man på utan att byta batteri?
Klockan har inga dings eller andra tråkigheter.

Jag är tyvärr inte tillräckligt inläst på modellen tyvärr. Men jag kanske missförstod, är batteriet helt slut eller är det bara dags för byta men den tickar fortfarande?
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Princess som ligger på samma gata som Erikson. Inget top-10 fik, men ändå standard med en kopp kaffe och det är rätt så stort så det finns nästan alltid plats vid något fönster för bra fotografering :)
Hehe - sannerligen inte topp 10... De krävde att jag tömde kaffekannan på den halva deciliter kaffe som var kvar innan de skulle fylla på. Det är kärlek.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hej på Er!
Får inte tummen ur för att skicka iväg min Sinn Ux på batteribyte. Vad tror ni?
Kan man sälja den som den är för en vettig peng eller är det bättre att byta batteriet och sälja den sedan?

Frakten var senast 2 x €50 (tur o retur) om man nyttjade Sinns avtal vilket känns rätt ok. Så med @demondave s uppgift landar det på €340 för ett batteribyte / service för UX inkl. frakt.
 

demondave

Rolex
Frakten var senast 2 x €50 (tur o retur) om man nyttjade Sinns avtal vilket känns rätt ok. Så med @demondave s uppgift landar det på €340 för ett batteribyte / service för UX inkl. frakt.

Helt okej pris! Kommer inte ihåg hur länge jag haft min UX nu, men det börjar bli bra länge. Går bara och väntar på att sekundvisaren ska börja göra femsekundershopp, men än tickar den på så fint. Lätt värt att skicka ner den när det händer.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Länge sedan jag kollade prisbilden på denna klocka. Vad tror du att en UX (2008) med både original stål och silicon inbringar med nytt batteri? Hur mycket landar man på utan att byta batteri?
Klockan har inga dings eller andra tråkigheter.
Köpte min i höstas här på KS för ett, i mitt tycke, rimligt pris; 11.000:-
2016, uttagen hos Eriksons.
Länk, två silikon, ingen box eller dokument.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Helt okej pris! Kommer inte ihåg hur länge jag haft min UX nu, men det börjar bli bra länge. Går bara och väntar på att sekundvisaren ska börja göra femsekundershopp, men än tickar den på så fint. Lätt värt att skicka ner den när det händer.
Jag har haft min sen 2015 och inte bytt ännu.....
1611426161518.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Blir det tippen när det är dags för batteribyte? ;) Hur kör man slut på en sån på bara 7 år?
Jag hade på den dygnet runt i princip. Mycket skruvande i allt möjligt 2-taktskrot och annat så den var lite sliten. Till slut dog den och Sinn kunde / ville inte fixa den men erbjöd en ny utbytes då planenlig service var gjord bara någon månad innan.
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn 1550 och här hemma står fortfarande julen framme 🎅

En sak som gör Sinn-tråden behaglig är frånvaron från Rolex. Märket ligger verkligen som en blöt filt över forumet. Nästa steg är att alla runda klockor med visare är Rolexkopior. Så extremt tröttsamt och historielöst så att man häpnar och även tröttnar på att överhuvudtaget logga in.

IMG_20210124_093209.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Sinn 1550 och här hemma står fortfarande julen framme 🎅

En sak som gör Sinn-tråden behaglig är frånvaron från Rolex. Märket ligger verkligen som en blöt filt över forumet. Nästa steg är att alla runda klockor med visare är Rolexkopior. Så extremt tröttsamt och historielöst så att man häpnar och även tröttnar på att överhuvudtaget logga in.

IMG_20210124_093209.jpg
3H klocka 😍
Tänk att få veta vad den varit med om.
Det är väl ganska troligt att Helmut Sinn mekat med den eller?
Den där visaren skojar man inte bort.
1343D591-9D64-4C2E-ADFD-DADA70FDA0E0.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Sinn 1550 och här hemma står fortfarande julen framme 🎅

En sak som gör Sinn-tråden behaglig är frånvaron från Rolex. Märket ligger verkligen som en blöt filt över forumet. Nästa steg är att alla runda klockor med visare är Rolexkopior. Så extremt tröttsamt och historielöst så att man häpnar och även tröttnar på att överhuvudtaget logga in.

IMG_20210124_093209.jpg
Det har du så rätt i. Det är numera ingen klocka för riktiga entusiaster (undantaget riktigt gamla med valjuox verk) 😃
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
46E19398-6CFD-4E96-8532-A029793911F8.jpeg

God morgon! Vad tycks om svart canvas?
Tycker själv den klär väldigt bra i helsvart:)

Ser kalasbra ut 👍 Jag tror att gummit som sluter upp mot boetten är rätt väg att gå på Ezm13 om du funderar på gummi. Det som ”hör till” är det raka med vanligt spänne, men jag tror att du kommer få en mer stabil och solid känsla med de andra gummit. Det som är till 856 passar även Ezm3/13.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Sinn 1550 och här hemma står fortfarande julen framme 🎅

En sak som gör Sinn-tråden behaglig är frånvaron från Rolex. Märket ligger verkligen som en blöt filt över forumet. Nästa steg är att alla runda klockor med visare är Rolexkopior. Så extremt tröttsamt och historielöst så att man häpnar och även tröttnar på att överhuvudtaget logga in.

IMG_20210124_093209.jpg
Jag har lärt mig att jag mår bättre av att bara vistas i vissa trådar. Tyvärr dyker det upp lite sura kommentarer även i dessa ibland. Men jag bläddrar vidare och funderar inte mkt mer på det. Okunskap och dumhet blir man tyvärr aldrig av med.

Ha en trevlig söndag. Med den där på armen kan det inte misslyckas 😍
 
Topp