• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Goflorp

Cartier
Det talas ofta om de där ABP-banden. Är det extra bra band? Extra dyra också, kanske? ;)

Cool. Tack! Att man inte byter vatten ofta visste jag. De stänger badhusen här i stan två veckor per år för att tömma och rengöra. :)

Men ... det ska alltså inte lukta klor? Det betyder att folk kissat i vattnet? Blä. Jag ska se till att besöka simhallen precis när de öppnat igen efter rengöringen och tänka på om det skiljer sig i klorlukt.
Helt korrekt slutledning där. Dåligt skrubbade människor och pink i poolen skapar den starka klorlukten......
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Hmm, tror bruna lädret behöver några år till på nacken. Lite för ”nytt och fräscht” för 103an på något vis?
BB5D32CC-F1B4-4979-8474-99AED816C12E.jpeg

Och kanske en smula för tunt för 17mm.
1E2DB28E-26D8-450A-8796-308D3A6780B6.jpeg
Ser ut som Sinn-läder? Isf har jag motsvarande till min U1SE, nöts in väldigt fort skulle jag säga.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hmm, tror bruna lädret behöver några år till på nacken. Lite för ”nytt och fräscht” för 103an på något vis?
BB5D32CC-F1B4-4979-8474-99AED816C12E.jpeg

Och kanske en smula för tunt för 17mm.
1E2DB28E-26D8-450A-8796-308D3A6780B6.jpeg
Tycker det ser alldeles förträffligt ut och det bandet är ju inte tunt direkt. Kommande patinan kommer göra susen. Gillar den svarta stichningen till din klocka.
Väntar själv på att min ska få genomlida lite sommar och sol då det är lite för prydligt ännu.
1612507757324.png
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Funderingar kring nedan? Borde man vara besviken eller är det helt i linje med förväntan? De tre mätningarna jag gjort på 104an har legat runt 3,5 SPD. Förvånad att Lagondan och Omegan håller tiden så bra.

1C33E3D4-179B-4093-9147-C241508D8227.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Funderingar kring nedan? Borde man vara besviken eller är det helt i linje med förväntan? De tre mätningarna jag gjort på 104an har legat runt 3,5 SPD. Förvånad att Lagondan och Omegan håller tiden så bra.

1C33E3D4-179B-4093-9147-C241508D8227.png
Jag anser att +3,2 är mycket bättre än -2,5. Lättare att ställa klockan, bara att dra kronan i x sekunder.
 

Canee

Cartier
2-Faktor
+3.2 är väll ändå inom ramen för ”kalasbra”?

Tycker det ser bra ut

Jag anser att +3,2 är mycket bättre än -2,5. Lättare att ställa klockan, bara att dra kronan i x sekunder.
Äh, det är väl absolut inom ramen för kalasbra. Kanske mer förvånande att de gamla pjäserna håller tiden ännu bättre. Dock viss skillnad i vad klockorna tål i övrigt...
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Äh, det är väl absolut inom ramen för kalasbra. Kanske mer förvånande att de gamla pjäserna håller tiden ännu bättre. Dock viss skillnad i vad klockorna tål i övrigt...
Någon i tråden, glömt vem det var, lärde mig att om man stör sig på tidsavvikelse innebär det att man har för få klockor dvs roterar för lite 😜
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Någon i tråden, glömt vem det var, lärde mig att om man stör sig på tidsavvikelse innebär det att man har för få klockor dvs roterar för lite 😜
Haha, har faktiskt mätt först nu. Har aldrig tidilgare tänkt på det.l Blev nästan chockad att vintagepjäserna gick så bra, det som spökade lite i huvudet.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
4457C56D-BA3F-432F-9913-C9731763778D.jpeg
Den här köpte jag i höstas och den har använts nästan varje dag. Det är min absoluta favorit. Har haft en Ux innan (vet inte varför jag sålde den) och är sugen på en sån igen, gärna svart den här gången.
556 ligger också högt på inköpslistan, men för att köpa dessa två måste jag släppa min tudor pelagos lhd. Den har tyvärr blivit liggandes sen ezm kom in i bilden. Visst tänker jag rätt som vill byta min pelagos mot två sinn istället 😁?
Ju fler sinn desto bättre eller?
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
4457C56D-BA3F-432F-9913-C9731763778D.jpeg
Den här köpte jag i höstas och den har använts nästan varje dag. Det är min absoluta favorit. Har haft en Ux innan (vet inte varför jag sålde den) och är sugen på en sån igen, gärna svart den här gången.
556 ligger också högt på inköpslistan, men för att köpa dessa två måste jag släppa min tudor pelagos lhd. Den har tyvärr blivit liggandes sen ezm kom in i bilden. Visst tänker jag rätt som vill byta min pelagos mot två sinn istället 😁?
Ju fler sinn desto bättre eller?
Absolut! Mer Sinn åt folket!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
4457C56D-BA3F-432F-9913-C9731763778D.jpeg
Den här köpte jag i höstas och den har använts nästan varje dag. Det är min absoluta favorit. Har haft en Ux innan (vet inte varför jag sålde den) och är sugen på en sån igen, gärna svart den här gången.
556 ligger också högt på inköpslistan, men för att köpa dessa två måste jag släppa min tudor pelagos lhd. Den har tyvärr blivit liggandes sen ezm kom in i bilden. Visst tänker jag rätt som vill byta min pelagos mot två sinn istället 😁?
Ju fler sinn desto bättre eller?
& Underbar klocka!!!
 
Topp