• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Klart det ska vara myspys-kanvas till helgen ;)

CE5C6792-94A4-4ACE-A973-6DDAC73272DB.jpeg
Ja det är ju riktigt snyggt i grått också. Clean lock som matchar boetten. Sinns originalcanvas?
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Ja det är ju riktigt snyggt i grått också. Clean lock som matchar boetten. Sinns originalcanvas?
Yes, fick hem igår. Var så nöjd med sandcanvaset som fick flytta till 103an permanent så var tvungen att komplettera lite (och styra upp så att C-Spännena är rätt med boetterna i samma veva....OCD). Gillar att canvaset har lite fetare tjocklek och har samma bredd hela vägen men ändå är supermjukt.

Kanske lite småfeg och kör Sinn orginal hela tiden men gnetar jag ihop till en U1SE i framtiden så blir det 100% något megatjockt från Toshi istället. :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Så ... Sinns canvas är bra? Blir sugen på det sandfärgade till min 103:a.
Bra i det att dom blir härligt bekväma efter du ”gått in dom” ett par dagar och lädret mot huden är lent och mjukt.

Däremot så misstänker jag att livslängden är begränsad om du nöter dom mycket mot kanterna då tyget kan lossa/fransa sig där. Sen så är det ju som annat tyg, lätt sabbat om du får på något som inte går att tvätta bort enkelt.

Tror man bör vara lite förberedd på en råare och smutsigare look långsiktigt om man inte är superförsiktig.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Bra i det att dom blir härligt bekväma efter du ”gått in dom” ett par dagar och lädret mot huden är lent och mjukt.

Däremot så misstänker jag att livslängden är begränsad om du nöter dom mycket mot kanterna då tyget kan lossa/fransa sig där. Sen så är det ju som annat tyg, lätt sabbat om du får på något som inte går att tvätta bort enkelt.

Tror man bör vara lite förberedd på en råare och smutsigare look långsiktigt om man inte är superförsiktig.
Ändrar färg och nöts rätt fort..


IMG_0039.JPG
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Skillnad på kvalitet (och prisklass) helt klart. Den där 103an förtjänar finkläder!

som referens - tror nedan canvas har knappt ett halvår bakom sig och inte fått utstå mer trauma än vanligt skrivbordsnötande:
8FDBF907-F79C-4105-9BB6-4AB004D792BD.jpeg
Det beror väl lite på vad man själv tycker om. Jag är mer förtjust i läder eller alligator. Vist dyrare men samtidigt får jag känslan av att jag är mer rädd om klockan. Canvas är helt ok men tycker dom ser lite för luggslitna ut för fort. En klocka man använder som slitvarg i skog och jordgubbsland passar bra på kanvas.. Kanske borde skaffa en slitvarg 🤔
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Det beror väl lite på vad man själv tycker om. Jag är mer förtjust i läder eller alligator. Vist dyrare men samtidigt får jag känslan av att jag är mer rädd om klockan. Canvas är helt ok men tycker dom ser lite för luggslitna ut för fort. En klocka man använder som slitvarg i skog och jordgubbsland passar bra på kanvas.. Kanske borde skaffa en slitvarg 🤔
En Ezm13 med repig/sliten vridring och oljigt nernött grå canvas. Oh yes!!!

Nä nu är det nog dags att byta till vatten och ta en tur runt kvarteret för min del.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bra i det att dom blir härligt bekväma efter du ”gått in dom” ett par dagar och lädret mot huden är lent och mjukt.

Däremot så misstänker jag att livslängden är begränsad om du nöter dom mycket mot kanterna då tyget kan lossa/fransa sig där. Sen så är det ju som annat tyg, lätt sabbat om du får på något som inte går att tvätta bort enkelt.

Tror man bör vara lite förberedd på en råare och smutsigare look långsiktigt om man inte är superförsiktig.

NÄÄÄÄ... Ser bara slitet och eländigt ut.. Ett snyggt klockband ska se ut såhär :)
Jag är själv en försiktig användare av klockor och ser gärna att saker förblir i nyskick. Kanske kan köra på ett canvas då.

Så snart det finns risk för hårdare tag så byter jag till en G-Shock. ;)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Skillnad på kvalitet (och prisklass) helt klart. Den där 103an förtjänar finkläder!

som referens - tror nedan canvas har knappt ett halvår bakom sig och inte fått utstå mer trauma än vanligt skrivbordsnötande:
8FDBF907-F79C-4105-9BB6-4AB004D792BD.jpeg
Kan bara hålla med allt som skrivits i tråden om Sinns canvas. Mitt sandfärgade har nötts ner snabbare än jag kanske trodde.
Kan passa en sommarkväll när en är ute och sänker några öl med kompisarna men kanske inte på finmiddan.
70D070BB-BFA1-4E81-958C-97F26F4E59B5.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Bra i det att dom blir härligt bekväma efter du ”gått in dom” ett par dagar och lädret mot huden är lent och mjukt.

Däremot så misstänker jag att livslängden är begränsad om du nöter dom mycket mot kanterna då tyget kan lossa/fransa sig där. Sen så är det ju som annat tyg, lätt sabbat om du får på något som inte går att tvätta bort enkelt.

Tror man bör vara lite förberedd på en råare och smutsigare look långsiktigt om man inte är superförsiktig.
Jag påminner om en effektiv metod för fransiga canvas OM man inte gillar när de blir så. Funkar på svarta canvas iaf. Utbildning i heta arbeten kan vara att föredra.
1612597105997.png
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Funderingar kring nedan? Borde man vara besviken eller är det helt i linje med förväntan? De tre mätningarna jag gjort på 104an har legat runt 3,5 SPD. Förvånad att Lagondan och Omegan håller tiden så bra.

1C33E3D4-179B-4093-9147-C241508D8227.png
Mätte över natten på högkant med kronan nedåt. Spännande att den går så bra då! Gahhhh, jag har fastnat i något jag kommer att ha svårt att ta mig ur... :eek:

482E6CA4-AF28-4627-85C4-11FCC15D8040.png
 
Senast ändrad:
Topp