• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
jomen med svarta metalldetaljer?
Jadå, dessa finns att välja på
hardware.png
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vi fick en liten tjej i Nov -19 och då rekomenderas man att hålla sig undan från "folk" i allmänhet för att undvika RS viruset som kan vara ganska illa för dom små, så det gjorde vi hela vintern och såg fram emot April,Maj och sommaren med föräldraledighet och turer in till stan och gå på fik varje dag. Tji fick vi :banghead: Så vi har hållit oss undan i ca 15månader nu, samtidigt så går den nyblivna Mormorn (som bor i Thailand) bort i lungcancer utan att ha fått träffa barnbarnet vilket var väldigt tråkigt och vi har ju inte kunnat ta oss dit på ett enkelt sätt så sambon får styra upp allt med arv osv.

Sökte också i den vevan (Dec-Jan) nytt jobb som jag fick och började på 1a April, lite nojig var man då med allt som hände, hämtade en dator och bil sedan hem igen för distansarbete, jobbade några månader inne på kontoret under sommaren/hösten men sedan Oktober så har jag suttit hemma 100% och trivs ganska bra med trots att sambo och barn är hemma hela dagarna

Men vi har hållt oss friska och umgåtts med Farmor och Farfar som också håller sig isolerade då dom börjar bli till åren, så känner mig också ganska lyckligt lottad som har hälsan och också fått vara med dottern så mycket under hennes första år.
En kollega till mig sa upp sig i okt -19. Behövde en nystart och hade fått jobb hos en konkurrent. Sex månaders provanställning tillämpades i vanlig ordning. I mars sade man upp alla med provanställning. Min fd kollega hade 22 dagar kvar och fick gå. Har varit arbetslös sedan dess. Positionen hos oss var då redan tillsatt sen flera månader. Trist med alla följder pandemin haft.
Vad säger ni? Jag tycker det blev bra, och väldigt bekvämt.
3ECA703A-B69D-4FCE-B63B-D6D5531C4F08.jpeg

34EE7C09-D5B1-4E97-8E8B-6E28B955B7E0.jpeg 0A619DAF-9E48-45E7-81D1-C92C3F3B3D6A.jpeg 17C6A1E5-72A0-432D-B9D4-29664573253F.jpeg 7CE9B7DD-6A85-4449-AC5E-1044EF69E41B.jpeg
Ser riktigt bra ut! Har ett lite ljusare grönt med gul stripe från Erika’s till min 103. Väldigt skönt och smidigt band!
 

Goflorp

Cartier
Hette inte den Urax?

Edit. Jag kanske är ännu äldre 🙈

Helt riktigt.

"Familjen bestod av Pappa Ben, Mamma Knota och barnen Sten och Flisa. Husdjuren kossan Mura, hästen Hårfagre och hunden Urax kompletterade det spirande paleolitiska hushållet."
(SerieWikin)

Kul läsning:
"I den första boken infångades vildsvinskultingen Grymt, men den glömdes bort i senare böcker. I Amerika resulterade Muras snedsprång i tjurkalven Bufflo. I "Barna Hedenhös blir kungliga" annekterades även geten Budde (Budde-geten, som levde på klöver) av Grotte-sångarklanen, med Tagge Urlander i spetsen. Över huvud taget innehöll berättelserna mängder med ordlekar baserat på tidens kända företeelser.[1]"
(SerieWikin)

Stilpoäng till den som kan säga vad Flisas docka hette........
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Fråga: någon som vet vad 104 har för storlek på lughålen? Har aldrig funderat särskilt noga på vilka springbars jag använt men tänker att det kanske man borde göra, åtminstone till sommaren när det blir gummi för bad och skoj (?). Hittade dessa på RoyalStraps men blir osäker på om de passar med 1,1mm i diameter för själva stiftet? Jag inser att jag är lite lat nu men tänker att det är jobbigt att plocka av bandet jag har på nu bara för att.

Hittade denna tråd på the internetz men den gav inte ett direkt svar på frågan: https://forum.tz-uk.com/showthread.php?315388. Kanske får maila Sinn och fråga.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tjenare folket, glad onsdag! Vad tror ni om att köra bundband på 103:an? Går det? Eller ska det vara en viss typ av boett, eller en viss boetthöjd, för att det ska bli snyggt?

Bild för inspiration och likes:
B79B8998-1E7C-4F3A-B51A-ECF9DE2317DC.jpeg
628AC0CB-F0BA-44CF-8ACB-14ACE86480BD.jpeg
Jag tror säkert 103:an passar med bund då Sinn 155 och 158 gör det och även Heuer 1550. Skulle dock valt ett smidigare än mitt. Kanske Rios1931 Tula? Finns även i svart och ljusbrunt.
1612951333449.png
 
Topp