• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Måste säga att UX växer på mig. Ska ha en mekanisk till, antagligen en flygare men sedan göra plats för en dykare.
Sjukt nöjd med den jag har-men en helsvart tegimenterad vore ju ett snäpp värre 😀
2B17CDF3-46F6-4516-B050-0AA6B89250FE.jpeg
1282765A-67CF-4612-958D-60016926AB85.jpeg
 

Goflorp

Cartier
Besökte just Chrono24. I reklamen, Da new Moonwatch...

Att de aldrig kan släppa att de hade en klocka på månen. Att den tålde vacuum (en av dem gjorde inte det då glaset ramlade av). Man blir så trött på att Omgea antagligen kommer suga på den karamellen i 52 år TILL.
Det är alltså 52 år sedan. Kom med ngt nytt.

Hade Sinn velat göra en reklamkupp - betala NASA en miljon eller tre för att sätta en UX på benet på nästa Marslandare...På så sätt kan Sinn bli klockan som är mest spridd i solsystemet....
Det borde de ju kunna leva på i minst 50 år :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Besökte just Chrono24. I reklamen, Da new Moonwatch...

Att de aldrig kan släppa att de hade en klocka på månen. Att den tålde vacuum (en av dem gjorde inte det då glaset ramlade av). Man blir så trött på att Omgea antagligen kommer suga på den karamellen i 52 år TILL.
Det är alltså 52 år sedan. Kom med ngt nytt.

Hade Sinn velat göra en reklamkupp - betala NASA en miljon eller tre för att sätta en UX på benet på nästa Marslandare...På så sätt kan Sinn bli klockan som är mest spridd i solsystemet....
Det borde de ju kunna leva på i minst 50 år :)
Sinn har väl redan en rymdklocka så det är ju bara marknadsföringen kvar
 

HSK

Patek
2-Faktor
Finns ingenting att tveka på! Bästa köpet på många år!
Ja, och till skillnad från många andra märken är Sinn väldigt prisvärt att köpa nytt. ☺️
Helt hopplöst att lägga upp filer. Tydligen för stora när vi snackar vit 104a 😂
Sinn har väl redan en rymdklocka så det är ju bara marknadsföringen kvar
Kul info, jag kände faktiskt inte till det. Här finns en artikel om någon vill läsa lite: https://wornandwound.com/sinn-in-space-the-140142-chronographs/
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ja, och till skillnad från många andra märken är Sinn väldigt prisvärt att köpa nytt. ☺️


Kul info, jag kände faktiskt inte till det. Här finns en artikel om någon vill läsa lite: https://wornandwound.com/sinn-in-space-the-140142-chronographs/
Fast är egentligen inte alla klockor i rymden?
Så vitt jag vet är väl jorden i rymden?
🤔
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Ibland när jag jobbat hårt och tagit några öl, som nu till exempel, funderar jag på att sälja iväg några och köpa något riktigt hårt.
- Kan det bli hårdare än det här?
Och skönt att slippa fundera på om klockan är uppdragen eller inte på 7-8 år.
8E89A803-03D1-4D2A-9FCE-9F2DCB6CA3FE.jpeg
Jag hade tyckt det hade varit koolt med en remake på orginal EZM2, och eller en annan hydro-klocka. Äveb om UX är fin, vore även läckert med med ”E” lume :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg

Usch ja.. Jag skäms lite att jag vid utbrottet i Wuhan tog det med en axelryckning och tyckte att det var ytterligare en domedagsprofetia som Aftonbladet kunde skriva om. -Tji fick jag också:bag:
Jag har "turen" att alltid kunna komma in på kontoret varje dag då vi bara är 5pers. Jobba hemma hade varit riktigt tufft. Både mentalt och samtidigt tror jag att det hade varit slitsamt i längden för äktenskapet, åtminstone för min del.
Helgerna spenderas ju ganska isolerat så man ser nästan fram emot måndag morgon igen.

Jobbigast känns det dock med ens egna föräldrar som börjar komma upp i ålder och är sjuka (inte Corona dock).
All tid som går åt till detta är tid som man inte får igen med dom. Känns också segt att man inte kan hjälpa dom på samma sett som innan och att dom inte kan vara med min son i samma utsträckning som innan.

Nä, tur i alla fall att Klocksnack finns så man kan komma på andra tankar ett tag:)

Hang in there allihopa!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg
Bor man på landet är isolering vardagsmat. Har faktiskt inte märkt någon större skillnad förutom att jag bara handlar var 14:de dag mot en gång i veckan förut. :)
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg
Skulle ljuga om jag sa att det inte är trevligt att byta kontorsbåset mot soffan, slippa restid och trafik osv. men det är som att vara glad att slippa frysa när världen brinner.

Man får roa sig med att matcha straps mot mjukisar tills vaccinet kommer.
30E91FF3-09F0-4899-9940-2BEDCACFE1AE.jpeg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg
Inser att man är lyckligt lottad som har jobb och hälsan kvar. Hela familjen har haft covid men lindrigt som tur är. Vi uppmanas att jobba hemifrån men det passar inte mig. Blandar ihop arbete och privatliv på något sätt och i regel jobbar jag för mycket och för länge när jag är hemma.
Som tur är är ungarna i den åldern att de får gå i skolan samt träna. Just träningen behövs för att få utlopp för all energi.
Men längtar efter att kunna leva normalt igen utan att behöva tänka sig för konstant, känna efter om man har minsta förkylningssymptom etc. Och inte minst att kunna resa igen!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har kunnat jobba på kontoret fram tills för några veckor sen, då införde man policyn att vi skulle börja jobba hemifrån 2-3 dagar i veckan. Det känns som en lagom mix för mig. Skulle kunna tänka att jobba hemifrån jämt om jag fick åka in då och då. Sparar en timme restid i bil varje dag, tid som jag istället får med min familj. :)

Det värsta är att barnen inte får träffa sina mor- och farföräldrar. Vi kör en del FaceTime men det blir inte riktigt samma såklart. Så det är nog det värsta i allt för vår del. Finns såklart många som drabbats mycket hårdare.

Sinn:
7B830F28-BCCE-4437-A32A-00AFBD1D592D.jpeg
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg

Vi fick en liten tjej i Nov -19 och då rekomenderas man att hålla sig undan från "folk" i allmänhet för att undvika RS viruset som kan vara ganska illa för dom små, så det gjorde vi hela vintern och såg fram emot April,Maj och sommaren med föräldraledighet och turer in till stan och gå på fik varje dag. Tji fick vi :banghead: Så vi har hållit oss undan i ca 15månader nu, samtidigt så går den nyblivna Mormorn (som bor i Thailand) bort i lungcancer utan att ha fått träffa barnbarnet vilket var väldigt tråkigt och vi har ju inte kunnat ta oss dit på ett enkelt sätt så sambon får styra upp allt med arv osv.

Sökte också i den vevan (Dec-Jan) nytt jobb som jag fick och började på 1a April, lite nojig var man då med allt som hände, hämtade en dator och bil sedan hem igen för distansarbete, jobbade några månader inne på kontoret under sommaren/hösten men sedan Oktober så har jag suttit hemma 100% och trivs ganska bra med trots att sambo och barn är hemma hela dagarna

Men vi har hållt oss friska och umgåtts med Farmor och Farfar som också håller sig isolerade då dom börjar bli till åren, så känner mig också ganska lyckligt lottad som har hälsan och också fått vara med dottern så mycket under hennes första år.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Vi fick en liten tjej i Nov -19 och då rekomenderas man att hålla sig undan från "folk" i allmänhet för att undvika RS viruset som kan vara ganska illa för dom små, så det gjorde vi hela vintern och såg fram emot April,Maj och sommaren med föräldraledighet och turer in till stan och gå på fik varje dag. Tji fick vi :banghead: Så vi har hållit oss undan i ca 15månader nu, samtidigt så går den nyblivna Mormorn (som bor i Thailand) bort i lungcancer utan att ha fått träffa barnbarnet vilket var väldigt tråkigt och vi har ju inte kunnat ta oss dit på ett enkelt sätt så sambon får styra upp allt med arv osv.

Sökte också i den vevan (Dec-Jan) nytt jobb som jag fick och började på 1a April, lite nojig var man då med allt som hände, hämtade en dator och bil sedan hem igen för distansarbete, jobbade några månader inne på kontoret under sommaren/hösten men sedan Oktober så har jag suttit hemma 100% och trivs ganska bra med trots att sambo och barn är hemma hela dagarna

Men vi har hållt oss friska och umgåtts med Farmor och Farfar som också håller sig isolerade då dom börjar bli till åren, så känner mig också ganska lyckligt lottad som har hälsan och också fått vara med dottern så mycket under hennes första år.
Tufft att inte får ta farväl.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Idag är det 11 månader sen jag började jobba hemifrån.
Då trodde jag att det skulle bli till efter påsk.
- Tji fick jag och många andra.
Nu känns det som att vi som kan får jobba hemma hela 2021.
Tycker det känns som jag är med i filmen Groundhog Day.
Livet går lite på tomgång.
Hur har ni klarat er?
Slitit på era relationer eller har ni kommit närmare?
590FA6EB-164A-4AB2-B476-550A0CF350C8.jpeg
Funkar rätt ok, gick inte hem på heltid före dec, då blev vi beordrade! Förgå med gott exempel! Jojo...men vi skaffade en ny hund i samma veva, det var nog räddningen för både förhållande och psyke! 😁😁

Men jag vill helt klart återgå till att vara på jobbet! Utvecklingen står ju stilla, fullt fokus på att hålla den löpande verksamheten igång!

Å då har jag helt klart mindre att bidra med....

Tröstar mig med att det inte var jag som ställde till detta....
 
Topp