• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tjenare folket, glad onsdag! Vad tror ni om att köra bundband på 103:an? Går det? Eller ska det vara en viss typ av boett, eller en viss boetthöjd, för att det ska bli snyggt?

Bild för inspiration och likes:
B79B8998-1E7C-4F3A-B51A-ECF9DE2317DC.jpeg
628AC0CB-F0BA-44CF-8ACB-14ACE86480BD.jpeg
Google säger JA!!

1612951340628.png
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
om det känns för tjockt borde man ju kunna skära ur för boetten?
Är inte lite poängen med det att inte ha boetten mot handleden? Skära ur den som en toalettstol på 1600-talet, då toalettstolar verkligen var toalett-stolar? Där satt Ludwig XIV, Solkungen, och kalasade hela dagarna för att sedan förflytta sig till sin "andra tron", som han kallade den.
Jag tror säkert 103:an passar med bund då Sinn 155 och 158 gör det och även Heuer 1550. Skulle dock valt ett smidigare än mitt. Kanske Rios1931 Tula? Finns även i svart och ljusbrunt.
1612951333449.png
Stiligt! Det var både smakfullt och inte så tjockt.
Se där! Då ska jag nog ta och kolla lite mer på det. Tack! :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Är inte lite poängen med det att inte ha boetten mot handleden? Skära ur den som en toalettstol på 1600-talet, då toalettstolar verkligen var toalett-stolar? Där satt Ludwig XIV, Solkungen, och kalasade hela dagarna för att sedan förflytta sig till sin "andra tron", som han kallade den.

Stiligt! Det var både smakfullt och inte så tjockt.

Se där! Då ska jag nog ta och kolla lite mer på det. Tack! :)
Sa någon toalett?
D0D9079F-0129-4C9F-B5FD-21A0D5F35483.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Är inte lite poängen med det att inte ha boetten mot handleden? Skära ur den som en toalettstol på 1600-talet, då toalettstolar verkligen var toalett-stolar? Där satt Ludwig XIV, Solkungen, och kalasade hela dagarna för att sedan förflytta sig till sin "andra tron", som han kallade den.

Stiligt! Det var både smakfullt och inte så tjockt.

Se där! Då ska jag nog ta och kolla lite mer på det. Tack! :)
Här har du att välja på :)
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet vad en service kostar till Sinn 556? Den går lite ojämt, +4 till +30sek/dag senaste veckan. Den är från 2010 och ingen service har gjorts på den så jag misstänker att det är dags.
 

Ture-ah

Omega
Har suttit och spanat lite på att en 556 mop ska komma ut på KoS, men nu börjar köpsuget ta över och kanske får gå på en med svart tavla istället. Är det någon skillnad på tavlan på I & A förutom datum-placeringen och index/arabisk 12,3,6 och 9? Tycker färgen på tavlan skiljer sig lite?
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
Har suttit och spanat lite på att en 556 mop ska komma ut på KoS, men nu börjar köpsuget ta över och kanske får gå på en med svart tavla istället. Är det någon skillnad på tavlan på I & A förutom datum-placeringen och index/arabisk 12,3,6 och 9? Tycker färgen på tavlan skiljer sig lite?
556i är blank och 556a är matt va? Någon med full koll får rätta mig om jag har fel...
 
Topp