• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Frappe Grande gladiator style. Dotterns hemuppgift i HK:n, jo man tackar :).

1613031296363.png
Ropen skalla - Bund till alla!
 

MrSandin

Omega
Jag funderar på att köpa en ny Sinn 356 från Eriksson Urhandel. Vad tycker ni som äger en 356:a? Fördelar att köpa nytt över gammalt?
Jag köpte nyss en 556i på länk från Erikson. Övervägde att köpa begagnat, men när Sinn står sig så bra prismässigt så att skillnaden mellan ny och begagnad i bra skick är marginell så blev valet enkelt. Detta är så klart högst personligt, men jag gillar att vara den första att bära klockan. Ekonomiskt, nja. Känns det bra, ja! Med den trevliga service jag fick från @ERIKSON URHANDEL så är det sannolikt med ett återbesök.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag funderar på att köpa en ny Sinn 356 från Eriksson Urhandel. Vad tycker ni som äger en 356:a? Fördelar att köpa nytt över gammalt?
Hittar man ett bra ex är väl alltid begagnad ett bra köp tänker jag. Men det är utbud o efterfrågan som styr. När Remofflan sålde sin 356 som jag tror var i toppskick gick den för ett ganska lågt pris jämfört med nypris.
Men nu ligger två köpesannonser ute på 356 så det kan såklart påverka priset på ny annons.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Vem var det som ville ha en sån här?? :)

 

vanman

Rolex
2-Faktor
Vem var det som ville ha en sån här?? :)

En LHD-variant med UTC står på närmast på min lista, däremot känns det rätt långt bort just nu rent ekonomiskt. Ett annat kostsamt intresse prioriterades upp lite nu när vintern kom :)
 

Torpeden

Omega
Jag funderar på att köpa en ny Sinn 356 från Eriksson Urhandel. Vad tycker ni som äger en 356:a? Fördelar att köpa nytt över gammalt?
Jag har hämtat ut en 356 från @ERIKSON URHANDEL och det var en väldigt trevlig upplevelse. Om inte annat är det nästan värt det att köpa från dem pga genuint trevligt och snobbfritt bemötande. Nu passade inte klockan mig och jag sålde den, men det är en kanonfin klocka om man gillar plexi och kronografer!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag har hämtat ut en 356 från @ERIKSON URHANDEL och det var en väldigt trevlig upplevelse. Om inte annat är det nästan värt det att köpa från dem pga genuint trevligt och snobbfritt bemötande. Nu passade inte klockan mig och jag sålde den, men det är en kanonfin klocka om man gillar plexi och kronografer!
Gillar inte alla plexi och kronografer?? 😉
BD9AA457-AB6C-4A62-BEB0-1EBFC80541CC.jpeg
 
Fredagstankar. Kommer jag bli en lyckligare och mer komplett världsmedborgare om jag förvandlar denna Hamilton till en 566i? Förmodligen om man frågar denna tråd. Är det någon som har en 556 på liknande band som denna bild som kan ge någon form av jämförelse?
IMG_20210212_191849.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Ah, så klart!👍Vad är egentligen skillnaden? Är satinized bara en blästrad boett som är aningen polerad efter processen för att ge en lite blankare finish?
Jag skulle kunna tro att satinized är en finborstad yta och blästrad yta är beskjuten av glas eller sand men någon sakkunnig kanske kan fylla på?
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Fredagstankar. Kommer jag bli en lyckligare och mer komplett världsmedborgare om jag förvandlar denna Hamilton till en 566i? Förmodligen om man frågar denna tråd. Är det någon som har en 556 på liknande band som denna bild som kan ge någon form av jämförelse?
IMG_20210212_191849.jpg
Med risk för att svära i kyrkan, jag tycker den är snyggare än 556an, hör av dig om du ska sälja den! :cool:
 
Topp