Ropen skalla - Bund till alla!Frappe Grande gladiator style. Dotterns hemuppgift i HK:n, jo man tackar .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ropen skalla - Bund till alla!Frappe Grande gladiator style. Dotterns hemuppgift i HK:n, jo man tackar .
Kontrar med en ur-tax!!
Jag köpte nyss en 556i på länk från Erikson. Övervägde att köpa begagnat, men när Sinn står sig så bra prismässigt så att skillnaden mellan ny och begagnad i bra skick är marginell så blev valet enkelt. Detta är så klart högst personligt, men jag gillar att vara den första att bära klockan. Ekonomiskt, nja. Känns det bra, ja! Med den trevliga service jag fick från @ERIKSON URHANDEL så är det sannolikt med ett återbesök.Jag funderar på att köpa en ny Sinn 356 från Eriksson Urhandel. Vad tycker ni som äger en 356:a? Fördelar att köpa nytt över gammalt?
Hittar man ett bra ex är väl alltid begagnad ett bra köp tänker jag. Men det är utbud o efterfrågan som styr. När Remofflan sålde sin 356 som jag tror var i toppskick gick den för ett ganska lågt pris jämfört med nypris.Jag funderar på att köpa en ny Sinn 356 från Eriksson Urhandel. Vad tycker ni som äger en 356:a? Fördelar att köpa nytt över gammalt?
En LHD-variant med UTC står på närmast på min lista, däremot känns det rätt långt bort just nu rent ekonomiskt. Ett annat kostsamt intresse prioriterades upp lite nu när vintern komVem var det som ville ha en sån här??
[Erledigt] - Sinn 856 S mit Garantie bis 03.08.2022
Da ich fast immer meine TH am Handgelenk habe, muss die Sinn gehen. Sehr guter Zustand, Nutzungsspuren sind nur auf der Schließe zu sehen. Fussel die auf den Bildern zu sehen sind, bitte weg denken :) Seit der Revision liegt das gute Stück im Box und wird von mir 1x monatlich sorgfältig...uhrforum.de
Hur känns Bunden?Friluftsdag.
Också funderat på det.Är det inte märkligt att vi inte sett en enda 105 i tråden?
Så kan det säkert vara till viss delOckså funderat på det.
Kan det vara så att 105:an inte tilltalar entusiaster?
Eller bara en tillfällighet?
Jag var ju väldigt positiv när jag såg den för första gången, ja förutom datumplaceringenOckså funderat på det.
Kan det vara så att 105:an inte tilltalar entusiaster?
Eller bara en tillfällighet?
Jag har hämtat ut en 356 från @ERIKSON URHANDEL och det var en väldigt trevlig upplevelse. Om inte annat är det nästan värt det att köpa från dem pga genuint trevligt och snobbfritt bemötande. Nu passade inte klockan mig och jag sålde den, men det är en kanonfin klocka om man gillar plexi och kronografer!Jag funderar på att köpa en ny Sinn 356 från Eriksson Urhandel. Vad tycker ni som äger en 356:a? Fördelar att köpa nytt över gammalt?
Gillar inte alla plexi och kronografer??Jag har hämtat ut en 356 från @ERIKSON URHANDEL och det var en väldigt trevlig upplevelse. Om inte annat är det nästan värt det att köpa från dem pga genuint trevligt och snobbfritt bemötande. Nu passade inte klockan mig och jag sålde den, men det är en kanonfin klocka om man gillar plexi och kronografer!
Beror väl på att du inte hämtat ut någon ännu, alla väntar på ditt omdömeÄr det inte märkligt att vi inte sett en enda 105 i tråden?
Ett exempel: https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-3481732Fredagstankar. Kommer jag bli en lyckligare och mer komplett världsmedborgare om jag förvandlar denna Hamilton till en 566i? Förmodligen om man frågar denna tråd. Är det någon som har en 556 på liknande band som denna bild som kan ge någon form av jämförelse?
Haha, true enough! Just tavellayouten blev lite för rörig för mig bara, dras mer till cleana och snabblästa tavlor har jag insett.Gillar inte alla plexi och kronografer??
För att låta kaxig skulle jag säga inget för nybörjare, kan skrämma bort vem som helst. Skulle nog rekommendera ett tunnare och smidigare men jag har tänkt ge det en chans. Hela mars månad .Hur känns Bunden?
Välbyggd?
Och 656 är blästrad istället för satiniserad (säger man så?).Ett exempel: https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-3481732
Visserligen 656 och inte 556 men jag tror att den enda skillnaden är baksidan?
Ah, så klart!Vad är egentligen skillnaden? Är satinized bara en blästrad boett som är aningen polerad efter processen för att ge en lite blankare finish?Och 656 är blästrad istället för satiniserad (säger man så?).
Jag skulle kunna tro att satinized är en finborstad yta och blästrad yta är beskjuten av glas eller sand men någon sakkunnig kanske kan fylla på?Ah, så klart!Vad är egentligen skillnaden? Är satinized bara en blästrad boett som är aningen polerad efter processen för att ge en lite blankare finish?
Touché!Beror väl på att du inte hämtat ut någon ännu, alla väntar på ditt omdöme
Det ser väldigt mjukt och följsamt ut.För att låta kaxig skulle jag säga inget för nybörjare, kan skrämma bort vem som helst. Skulle nog rekommendera ett tunnare och smidigare men jag har tänkt ge det en chans. Hela mars månad .
Nostalgisk bild från uppackningen .
.
Med risk för att svära i kyrkan, jag tycker den är snyggare än 556an, hör av dig om du ska sälja den!Fredagstankar. Kommer jag bli en lyckligare och mer komplett världsmedborgare om jag förvandlar denna Hamilton till en 566i? Förmodligen om man frågar denna tråd. Är det någon som har en 556 på liknande band som denna bild som kan ge någon form av jämförelse?
Och precis där i denna sekund när @Jamterik svor i kyrkan slutade alla hans Sinnklockor fungera.Med risk för att svära i kyrkan, jag tycker den är snyggare än 556an, hör av dig om du ska sälja den!
Hamilton är riktigt snygg men känns som att den fyller samma plats i klocklådan som en 556 som min hjärna inte tillåter mig att sluta tänka på...Med risk för att svära i kyrkan, jag tycker den är snyggare än 556an, hör av dig om du ska sälja den!