Hmm, ja kanske. Har kollar en del på EZM, särskilt EZM13. Men då kanske det är dykaren och UX är bad-ass klockan!Jag hör bara EZM....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, ja kanske. Har kollar en del på EZM, särskilt EZM13. Men då kanske det är dykaren och UX är bad-ass klockan!Jag hör bara EZM....
https://www.chrono24.se/search/inde...eferenceNumber=103172$227&manufacturerIds=227BTW, när jag är klar med mitt samlande kommer det sluta med att jag övertalar @perhog att han ska släppa sin gröna 103:a till mig. Inte mogen för grön klocka än, men snart så...
Tack, inte helt olik din egen .
Är väll bättre att köpa en helt ny oanvänd med plast och allt från @ERIKSON URHANDEL tror faktiskt dom har en kvarBTW, när jag är klar med mitt samlande kommer det sluta med att jag övertalar @perhog att han ska släppa sin gröna 103:a till mig. Inte mogen för grön klocka än, men snart så...
Du kan alltid hitta en svart UX, det är lite av min våta dröm!Men en liten tråkig sak för mig som är länk kille. Det finns ju bara h- och finelänk. Skaffar man mer än två Sinn får man helt enkelt bli mycket bättre på det här med band och grejjor
Fast jag är inte redo än. Men jag vet var du finns när jag är detÄr väll bättre att köpa en helt ny oanvänd med plast och allt från @ERIKSON URHANDEL tror faktiskt dom har en kvar
Den är grym.Du kan alltid hitta en svart UX, det är lite av min våta dröm!
Och den eminenta recensionen här på KS;Den är grym.
Men är också svag för UX GSG:n. Särskilt när jag förstod på @Fliegerchronograph🚁 i intervju i Urbildningsradion att GSH faktiskt använder den.
Jag skulle rekommendera att börja med en 158 som träning medan du mognar för en gröningBTW, när jag är klar med mitt samlande kommer det sluta med att jag övertalar @perhog att han ska släppa sin gröna 103:a till mig. Inte mogen för grön klocka än, men snart så...
Hur det började... jag har flippat runt en del klockor sedan denna hobby började men i Maj förra året så såg jag en 857UTC på köp&sälj som jag slog till på, en hel del slitage och den gick runt -10 till -15s/24h så planen var till en början att serva och återställa det som var slitet, men efter input från allt trevligt folk här i tråden så blev det bara en ren service vilket jag är riktigt nöjd med då den får lite karaktär och det syns att den varit med sedan -07 trots tegimentering,Hur började ni med Sinn??
Jag vaknade 0430 i morse, skyller på valpen, men sen kunde jag inte somna om. Började fundera på varför det blev just Sinn som jag fastnade för?? Allt började med en Heuer Bund, den ville jag inte ha som vardagsklocka!
Men hur fasen hamnade jag på Sinn?? Jag läste om Dark Star...sen var det klippt! Letade en Dark, hittade ingen! Sen la @Remofflan ut sin 103a...elakt! ;-) Sen var jag fast!
Jag har fortfarande span på Dark Star, tycker att den är grym!
Jag kollar regelbundet på klockor, en Guinand kommer det att bli! Så småningom. Men jag sitter benhårt fast på Sinn, älskar deras klockor! Kunde nog köpa mig 10 till utan att blinka om det inte vore för den personliga konkursen som skulle infinna sig, för att inte tala om skilsmässan...
Jaja, mest nyfiken vad som drev er mot Sinn?? Slump?? Tips?? Tvång??
Snygg kombo detta med band och spänne. Vad var det för band nu igen?
Det är ett Hirch band med Sinn fjärilslås. Står i valet och kvalet att beställa ett liknande från ABP men lite tveksam med tanke på priset.Snygg kombo detta med band och spänne. Vad var det för band nu igen?
Det är ett Hirch band med Sinn fjärilslås. Står i valet och kvalet att beställa ett liknande från ABP men lite tveksam med tanke på priset.
Classic strap | 210 € | |
Type of leather | Square Scaled special tanning Alligator | + 100 € |
Leather color | Black Radika S1 - EC-S1 | - |
Buckle | ABP Steel deployment clasp | + 35 € |
Width | Watch end / Buckle end - 20/18 | - |
length | Bespoke long side(mm) : 130 mm - short side (mm) : 80 mm | - |
Thickness | Thick and rounded 6 mm | - |
Tip | Classic | - |
Stitching | Classic Hand-Sewn | + 100 € |
Stitching color | Red - 156 | - |
Lining | Classic Calf | - |
Holes | Rounded holes 1,5mm | - |
Keepers | 1 Fixed - 1 Mobile (6mm) | - |
Edges | Classic - Tone on tone | - |
Option(s) | Thick attachments | + 50 € |
Classic spring bars | + 5 € | |
Total : 500 € |
Vilken app är det? ;-) kanske man ska börja mäta? Mäter den foto?Som en notis på diskussionen vi hade om kontroll av gångavvikelse så har nu 857an snurrat i ca 2,5 månad efter service, när den kom tillbaka låg den på +8-10s/24h nu ser det bättre ut dag för dag.
Hur läcker som helst med det där bandet! Slås endast av Gladiatorbandet från Ukraina - ja ni vet vilket jag menar!Som en notis på diskussionen vi hade om kontroll av gångavvikelse så har nu 857an snurrat i ca 2,5 månad efter service, när den kom tillbaka låg den på +8-10s/24h nu ser det bättre ut dag för dag.
Din Duo är egentligen allt vad en behöver-Tycker du ska behålla dem forever.Hur det började... jag har flippat runt en del klockor sedan denna hobby började men i Maj förra året så såg jag en 857UTC på köp&sälj som jag slog till på, en hel del slitage och den gick runt -10 till -15s/24h så planen var till en början att serva och återställa det som var slitet, men efter input från allt trevligt folk här i tråden så blev det bara en ren service vilket jag är riktigt nöjd med då den får lite karaktär och det syns att den varit med sedan -07 trots tegimentering,
i samma veva som den kom tillbaka så dök det upp en väldigt fräsch UX SDR här på forumet som jag gjorde affär på, detta också en grymt trevlig klocka, speciellt på gummi vilket jag hade sedan tidigare,
några i tråden kanske sett att båda har varit/är till salu.... tillfällig idioti på 857an, den ska stanna och varje gång jag bumpar UXn så hoppas jag att ingen hör av sig då jag nog egentligen vill ha den kvar, och har nog ingen legitim anledning att sälja heller annat än att lägga dom pengarna på hög då jag inte letar efter någon anna klocka just nu, jag har ju 2 Sinn för guds skull.
vad var frågan nu igen
Den heter Twixt, precis den tar ett foto sedan får man manuellt ställa in index och vart visarna står, tror det är den app som är mest tillförlitligt eftersom man tar bort relativt mycket av ”människan” å andra sidan så är det sekunder vi pratar om och inte tusendelar, kostar 119kr så den är inte gratis, men det är inte våra klockor hellerVilken app är det? ;-) kanske man ska börja mäta? Mäter den foto?
Ja jag är fruktansvärt nöjd med bandet, hur bekvämt som helstHur läcker som helst med det där bandet! Slås endast av Gladiatorbandet från Ukraina - ja ni vet vilket jag menar!
Bra val! En keeper. Kände nästan att jag var tvungen att köpa den även fast jag har en.Godmorgon i tråden, annons tilbakadragen