• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Men en liten tråkig sak för mig som är länk kille. Det finns ju bara h- och finelänk. Skaffar man mer än två Sinn får man helt enkelt bli mycket bättre på det här med band och grejjor
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Skulle nog kunna koka ner till tre.
1. Vardag
2. Fest
3. Beater

@R.Capac 's Sinntrio är grym!
Tack, inte helt olik din egen :).

1613325003532.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
@Laddsladd Det finns många fördelar med 158.an. Du får träna på band byte eftersom orginalbandet inte är snyggt (enligt mig) ett svart i alligator med röd söm och ett fjärilslås kommer att få dig att växa som Sinn konnässör :)
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hur började ni med Sinn??

Jag vaknade 0430 i morse, skyller på valpen, men sen kunde jag inte somna om. Började fundera på varför det blev just Sinn som jag fastnade för?? Allt började med en Heuer Bund, den ville jag inte ha som vardagsklocka!
Men hur fasen hamnade jag på Sinn?? Jag läste om Dark Star...sen var det klippt! Letade en Dark, hittade ingen! Sen la @Remofflan ut sin 103a...elakt! ;-) Sen var jag fast!
Jag har fortfarande span på Dark Star, tycker att den är grym!

Jag kollar regelbundet på klockor, en Guinand kommer det att bli! Så småningom. Men jag sitter benhårt fast på Sinn, älskar deras klockor! Kunde nog köpa mig 10 till utan att blinka om det inte vore för den personliga konkursen som skulle infinna sig, för att inte tala om skilsmässan... :cool:

Jaja, mest nyfiken vad som drev er mot Sinn?? Slump?? Tips?? Tvång??
Hur det började... jag har flippat runt en del klockor sedan denna hobby började men i Maj förra året så såg jag en 857UTC på köp&sälj som jag slog till på, en hel del slitage och den gick runt -10 till -15s/24h så planen var till en början att serva och återställa det som var slitet, men efter input från allt trevligt folk här i tråden så blev det bara en ren service vilket jag är riktigt nöjd med då den får lite karaktär och det syns att den varit med sedan -07 trots tegimentering,
i samma veva som den kom tillbaka så dök det upp en väldigt fräsch UX SDR här på forumet som jag gjorde affär på, detta också en grymt trevlig klocka, speciellt på gummi vilket jag hade sedan tidigare,
några i tråden kanske sett att båda har varit/är till salu.... tillfällig idioti på 857an, den ska stanna och varje gång jag bumpar UXn så hoppas jag att ingen hör av sig då jag nog egentligen vill ha den kvar, och har nog ingen legitim anledning att sälja heller annat än att lägga dom pengarna på hög då jag inte letar efter någon anna klocka just nu, jag har ju 2 Sinn för guds skull.

vad var frågan nu igen 😂

2DED52C7-A019-4F5D-86A9-50BEDAA3BDFF.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor


Classic strap
210 €​
Type of leatherSquare Scaled special tanning Alligator
+ 100 €​
Leather colorBlack Radika S1 - EC-S1
-​
BuckleABP Steel deployment clasp
+ 35 €​
WidthWatch end / Buckle end - 20/18
-​
lengthBespoke long side(mm) : 130 mm - short side (mm) : 80 mm
-​
ThicknessThick and rounded 6 mm
-​
TipClassic
-​
StitchingClassic Hand-Sewn
+ 100 €​
Stitching colorRed - 156
-​
LiningClassic Calf
-​
HolesRounded holes 1,5mm
-​
Keepers1 Fixed - 1 Mobile (6mm)
-​
EdgesClassic - Tone on tone
-​
Option(s)Thick attachments
+ 50 €​
Classic spring bars
+ 5 €​
Total : 500 €​
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hur det började... jag har flippat runt en del klockor sedan denna hobby började men i Maj förra året så såg jag en 857UTC på köp&sälj som jag slog till på, en hel del slitage och den gick runt -10 till -15s/24h så planen var till en början att serva och återställa det som var slitet, men efter input från allt trevligt folk här i tråden så blev det bara en ren service vilket jag är riktigt nöjd med då den får lite karaktär och det syns att den varit med sedan -07 trots tegimentering,
i samma veva som den kom tillbaka så dök det upp en väldigt fräsch UX SDR här på forumet som jag gjorde affär på, detta också en grymt trevlig klocka, speciellt på gummi vilket jag hade sedan tidigare,
några i tråden kanske sett att båda har varit/är till salu.... tillfällig idioti på 857an, den ska stanna och varje gång jag bumpar UXn så hoppas jag att ingen hör av sig då jag nog egentligen vill ha den kvar, och har nog ingen legitim anledning att sälja heller annat än att lägga dom pengarna på hög då jag inte letar efter någon anna klocka just nu, jag har ju 2 Sinn för guds skull.

vad var frågan nu igen 😂

2DED52C7-A019-4F5D-86A9-50BEDAA3BDFF.jpeg
Din Duo är egentligen allt vad en behöver-Tycker du ska behålla dem forever.
 

F0ppa

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken app är det? ;-) kanske man ska börja mäta? Mäter den foto?
Den heter Twixt, precis den tar ett foto sedan får man manuellt ställa in index och vart visarna står, tror det är den app som är mest tillförlitligt eftersom man tar bort relativt mycket av ”människan” å andra sidan så är det sekunder vi pratar om och inte tusendelar, kostar 119kr så den är inte gratis, men det är inte våra klockor heller 😁

3BF856E1-265D-4083-96D0-D47427EB70F3.png
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Nu har jag följt Sinn i nästan ett år, en sak som slår mig, det är fasen vad det pendlar i vad som är inne och ute i denna värld! Ta 356:an, det är den dyraste Sinn jag har köpt, fyra-sex månader efter att jag köpte min så var det halvt omöjligt att sälja en här på forumet, trots att det var löjligt bra prissatt! Nu verkar det som om just den modellen har blivit inne igen. Noterar att dom ligger bra nära nypris på olika siter. En djävla tur att jag nästan bara köper... :) Då behöver jag inte oroa mig för att göra dåliga affärer.
 
Topp