• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack, inte helt olik din egen :).

1613325003532.png
Glömt säga att vi ser att du har bra synk på de där tre gringosarna :)
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Hur började ni med Sinn??

Jag vaknade 0430 i morse, skyller på valpen, men sen kunde jag inte somna om. Började fundera på varför det blev just Sinn som jag fastnade för?? Allt började med en Heuer Bund, den ville jag inte ha som vardagsklocka!
Men hur fasen hamnade jag på Sinn?? Jag läste om Dark Star...sen var det klippt! Letade en Dark, hittade ingen! Sen la @Remofflan ut sin 103a...elakt! ;-) Sen var jag fast!
Jag har fortfarande span på Dark Star, tycker att den är grym!

Jag kollar regelbundet på klockor, en Guinand kommer det att bli! Så småningom. Men jag sitter benhårt fast på Sinn, älskar deras klockor! Kunde nog köpa mig 10 till utan att blinka om det inte vore för den personliga konkursen som skulle infinna sig, för att inte tala om skilsmässan... :cool:

Jaja, mest nyfiken vad som drev er mot Sinn?? Slump?? Tips?? Tvång??
Hur började jag med Sinn? Tja, det var väl delvis som någon annan nämnt tack var denna eminenta tråd. Fick många snabba, trevliga och informativa svar när jag var ute och fiskade efter information. Mest tror jag dock att det var en god väns förtjänst. Han tipsade mig för många år sedan om Sinn och pratade om deras tavlor och lite mer "aviga" modeller. Detta var när jag var helt ny i att ens bry mig om klockor. Vet att EZM3 var uppe på tapeten tidigt.

Det blev dock aldrig något då utan 30-årsklockan blev en Omega Constellation för att jag oftare kör en dressare på jobbet. Men helt plötsligt slank jag in på KS igen efter något års frånvaro. Ramlade raskt in i Sinn-tråden och började fundera på 556 eller 104 som seglade upp som en het kandidat. Efter ett besök hos Erikson i Sumpan var det nästan färdigt och sedan dök ett gruppköp upp någon vecka senare och vips... Sedan kan man väl diskutera om det räknas som att ha börjat när man har en pjäs men det är väl inget som hindrar att det blir fler?
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Haha! Det var ju faktiskt rätt lätt att tolka på det sättet också 🤣
Glömde min "smartklocka" idag.. Har den enbart när jag simmar och då kör jag oftast dubbelpipigt.
Vägrar byta ut, om än för en liten stund, en riktig klocka mot en smartklocka. Vem vet, dom kanske blir sårade;)
Dom blir garanterat sårade! Jag lyckades skriva att jag tyckte en Hamilton var snyggare än 556an, sedan dess går alla mina klockor baklänges! ;)
 
Topp