• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

HSK

Patek
2-Faktor
Ur ett svenskt perspektiv hade ju det varit konstigt och inte minst tråkigt men har ingen aning om hur de modellerna säljer på andra marknader.
Hoppas på en klassisk flygare, gärna med akrylglas, manuellt uppdrag och med solid baksida.
Det var mest ett skämt baserat på modellbeteckningen. ;) Jag har väldigt dålig koll på Sinn men hur såg modellutbudet ut 1961?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Det var mest ett skämt baserat på modellbeteckningen. ;) Jag har väldigt dålig koll på Sinn men hur såg modellutbudet ut 1961?
Förstod det 😜
Vet inte riktigt, men Sinn började väl med att refurbish:a Heuers till Bundeswehr om jag förstått det rätt? Sedan bytte han helt enkelt logga på tavlorna. Men finns många här som har bättre koll
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Nä, nu vill jag ha tillbaks min 104a, dra på mig kostymen och känna mig normal. 104a på Finelink är grymt snyggt! Man kan väl gå omkring hemma och sprätta i kostym?? :)

Håller helt med dig, längtar också efter det. Tröttsamt med jeans och t-shirt. Har ibland slagit på stort med en turtleneck...


5F35D9A8-DB8F-4284-B148-9A39A0877C01.jpeg CAC6C7FE-889D-42C4-BDED-89C3F2337152.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ur ett svenskt perspektiv hade ju det varit konstigt och inte minst tråkigt men har ingen aning om hur de modellerna säljer på andra marknader.
Hoppas på en klassisk flygare, gärna med akrylglas, manuellt uppdrag och med solid baksida.
Då är vi två som hoppas.. Manuellt verk vore godis. Dessutom önskar jag mig lite mer finess på urtavlorna.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Visst lockar manuella klockor?!
Och mer detaljerade urtavlor. Ta 103.a tex samma platta tavla på de flesta modeller, endast färgen varierar. Sinn är inte direkt ett lågprismärke så jag tycker man kan förvänta sig lite mer detaljer. Jämför Sinn 103 classic med Tag Heuer autavia cronograf. Vilken skillnad på urtavla. :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Inte ett dugg, det bara bekräftar bedrägeriet med biologiska och klimatsmarta produkter..
Vet du skillnaden på ekologisk och icke ekologisk honung?? Eller vad som krävs för att få honungen krav godkänd.
Ekologisk honung kommer från bisamhällen där skattlådorna är gjorda av trä men samhället får bo i en plast kupa
KRAV-godkänd honung kostar 5000 kr per år men har inga speciella krav på framställningen.
Ingen kan kontrollera om bina hämtar nektar från besprutade blommor eller obesprutade dito. Alltså inga krav på att bina inte får hämta nektar från besprutade fält.

Utgår ifrån att det är på liknande sätt i andra branscher också.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Inte ett dugg, det bara bekräftar bedrägeriet med biologiska och klimatsmarta produkter..
Vet du skillnaden på ekologisk och icke ekologisk honung?? Eller vad som krävs för att få honungen krav godkänd.
Ekologisk honung kommer från bisamhällen där skattlådorna är gjorda av trä men samhället får bo i en plast kupa
KRAV-godkänd honung kostar 5000 kr per år men har inga speciella krav på framställningen.
Ingen kan kontrollera om bina hämtar nektar från besprutade blommor eller obesprutade dito. Alltså inga krav på att bina inte får hämta nektar från besprutade fält.

Utgår ifrån att det är på liknande sätt i andra branscher också.
Fast i det här fallet kommer det väl konsumenten direkt till godo då efterbehandlingarna är ekologiska och därmed hudvänligt och miljövänligt:)?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Fast i det här fallet kommer det väl konsumenten direkt till godo då efterbehandlingarna är ekologiska och därmed hudvänligt och miljövänligt:)?
Jo det kan jag köpa. Färgämnen och beredning är viktigt att det sker med giftfria produkter. Men en ko är en ko oavsett om gården i sig själv är ekologisk. Även ekologiska kor pruttar. 😃 Fast dom kanske har monterat katalysator i rumpan på dom
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Inte ett dugg, det bara bekräftar bedrägeriet med biologiska och klimatsmarta produkter..
Vet du skillnaden på ekologisk och icke ekologisk honung?? Eller vad som krävs för att få honungen krav godkänd.
Ekologisk honung kommer från bisamhällen där skattlådorna är gjorda av trä men samhället får bo i en plast kupa
KRAV-godkänd honung kostar 5000 kr per år men har inga speciella krav på framställningen.
Ingen kan kontrollera om bina hämtar nektar från besprutade blommor eller obesprutade dito. Alltså inga krav på att bina inte får hämta nektar från besprutade fält.

Utgår ifrån att det är på liknande sätt i andra branscher också.
Honung är för övrigt ett av de livsmedel där det fuskas mest.
 
Topp