• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Bioläder(titta inte på klockan)
Mitt första Rios-inte det sista.

903346B3-8B9A-4FED-A2BC-E048DE86C8D4.jpeg
Tror inte vi är så känsliga för andra märken i denna tråden? 😉
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ah, så klart!👍Vad är egentligen skillnaden? Är satinized bara en blästrad boett som är aningen polerad efter processen för att ge en lite blankare finish?
Jag har haft både och. Satinized är strävare medan blästrad är mjukare, men blir lättare tråkiga märken (blir som ”ljusa” partier). Vad jag förstår är det ett finkornigare material man blästrar med.
Hur började ni med Sinn??

Jag vaknade 0430 i morse, skyller på valpen, men sen kunde jag inte somna om. Började fundera på varför det blev just Sinn som jag fastnade för?? Allt började med en Heuer Bund, den ville jag inte ha som vardagsklocka!
Men hur fasen hamnade jag på Sinn?? Jag läste om Dark Star...sen var det klippt! Letade en Dark, hittade ingen! Sen la @Remofflan ut sin 103a...elakt! ;-) Sen var jag fast!
Jag har fortfarande span på Dark Star, tycker att den är grym!

Jag kollar regelbundet på klockor, en Guinand kommer det att bli! Så småningom. Men jag sitter benhårt fast på Sinn, älskar deras klockor! Kunde nog köpa mig 10 till utan att blinka om det inte vore för den personliga konkursen som skulle infinna sig, för att inte tala om skilsmässan... :cool:

Jaja, mest nyfiken vad som drev er mot Sinn?? Slump?? Tips?? Tvång??
Jättebra fråga. För mig var det denna tråden. Följde den kanske ett halvår innan det blev en 104i, följt av en 556i och sen en 556i till inom ett halvår. Sen dröjde det nåt halvår innan det blev en 103 och sen en 103 och sen en 103 till. Sen en 356 i somras och sen en 103 nu sist. Och nu ska den få stanna och när ekonomin stabiliserats sig lite blir det troligen en 556i. Saknar sen som grab-and-go.
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Inte ett dugg, det bara bekräftar bedrägeriet med biologiska och klimatsmarta produkter..
Vet du skillnaden på ekologisk och icke ekologisk honung?? Eller vad som krävs för att få honungen krav godkänd.
Ekologisk honung kommer från bisamhällen där skattlådorna är gjorda av trä men samhället får bo i en plast kupa
KRAV-godkänd honung kostar 5000 kr per år men har inga speciella krav på framställningen.
Ingen kan kontrollera om bina hämtar nektar från besprutade blommor eller obesprutade dito. Alltså inga krav på att bina inte får hämta nektar från besprutade fält.

Utgår ifrån att det är på liknande sätt i andra branscher också.
Det är ju för bedrövligt hur folk inte har koll på sina bin nu för tiden, det var bättre förr!
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Lika bra att jag postar denna här öppet,


UK ramlade just bort från min lista över inköpsländer. Samma priser som i Tyskland för det mesta, men +moms och importavgifter! :eek: Fuck Brexit!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Lika bra att jag postar denna här öppet,


UK ramlade just bort från min lista över inköpsländer. Samma priser som i Tyskland för det mesta, men +moms och importavgifter! :eek: Fuck Brexit!
Fast du slipper väl betala moms i uk vid export?
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Fast du slipper väl betala moms i uk vid export?
Vet ej, men kanske, men då ska man ju orka hålla på med det oxå. Just nu surar jag efter att ha fått tag på en EZM 13 till vettigt pris, synd bara att 25% till gör den fullkomligt ointressant! Samt eventuella importavgifter!

Mitt värsta exempel på importavgifter var en fällkniv, avgifterna gick på 15% mer än vad kniven kostade! Den stämplades som medicinskutrustning av Tullen!!! Så där blev en bra deal från Alaska helt plötsligt en jasså affär...
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Vet ej, men kanske, men då ska man ju orka hålla på med det oxå. Just nu surar jag efter att ha fått tag på en EZM 13 till vettigt pris, synd bara att 25% till gör den fullkomligt ointressant! Samt eventuella importavgifter!

Mitt värsta exempel på importavgifter var en fällkniv, avgifterna gick på 15% mer än vad kniven kostade! Den stämplades som medicinskutrustning av Tullen!!! Så där blev en bra deal från Alaska helt plötsligt en jasså affär...
När jag beställde från Ukraina (som ligger utanför EU) för ca tusingen så blev importmomsen 62kr + Postnords fasta avgift på 75kr.
 
Topp