• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Laddar upp och smygstarar OWG i mars där denna 104 kommer få hänga med, ett enkelt val för en hel månad :)
IMG_20210226_125402.jpg
 

Goflorp

Cartier
Detta var ju en game changer...
Det får la ursäktas om detta har avhandlats tidigare.
Jag tyckte att länken kändes alldeles för rasslig och att den öppnade alldeles för lätt. Även dykarförlängningen öppnades löjligt lätt. Vid 3-4 tillfällen har spännet eller dykarförlängningen gått upp. Som tur är har klockan aldrig råkat illa ut.

Men dessa:
6217064E-C107-4404-8992-5D1CAC346DE3.jpeg



De är du dem som låser spännet. Och de var ju justerbara! Jag klämde in en tunt plektrum och kunde utvidga den ytterst lite och - vips! Så stänger den mycket mer stabilt. Länken sitter faktiskt bättre och rasslar mycket mindre nu.

Från att tycka att klockan var lite trist iom hur den kändes på handeln och rasslet, till att jag blev nykär :)

4A138DF9-ED3F-4997-AEBA-876DF68D3FEE.jpeg
Jag ser vi jobbar med liknande saker... kul.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Kul! Vi är några Sinn men fler får gärna joina! Förstår att alla drar ut på anmälan för spänningens skull.
1614332705659.png
23 personer kvar till 200 deltagare. Än så länge 9st Sinn. @Dr. D och @perhog Jag fixar anmälan med datamaskinen åt er om ni vill :).
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Ute på morgonpromenaden imorse så var det massor av vintergäck, de där små gula blommorna, snödroppar och massor av kvittrande fåglar i buskagen som låg i solen.
Snön försvann väldigt snabbt iår.
I Borås är det vårkänslor. 🌞Får hindra mig själv från att plocka fram utemöblerna och kränga på sommardäcken. Tur att grillen aldrig åker in.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
I Borås är det vårkänslor. 🌞Får hindra mig själv från att plocka fram utemöblerna och kränga på sommardäcken. Tur att grillen aldrig åker in.
Är det inte vinterväglag så får man köra på sommardäck? Har hört att polisen tittar på hur många % av vägen är snö eller istäckt. Så om asfalten syns på 55% räknas det inte som vinterväglag.
Någon som har koll på det här kan säkert bekräfta eller dementera?
 
Topp