• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
Väldigt fin klocka. Fina bilder! :)

Jag tycker det känns dumsnålt att man inte får några tillbehör. I förra generation var det natoband, rymdkardborreband, lupp, bandbytarverktyg och en stor plakett(?) med sjöhästen på. Jag vet, sånt där lullull spelar inte stor roll och man kanske tittar på det en gång, sen blir det bara något att nämna vid försäljning. Men ändå, extra band kunde man la fått med i nya? Inte för att jag har råd med någon av dem, men inför framtida eventuella köp.
Kan man tycka, men det är många uppdateringar, inte minst det uråldriga verket har fått ett par handfullar juveler till. Och Metascertifiering. Det rockar mer än plaketter och luppar tycker jag. Ett läderband av Omegakvalitet hade jag inte sagt nej till, men det hade nog spätt på prislappen ytterligare.
Jag tror det blir bra. Läste just monochromes artikel där de ställer den nya mot den gamla. 🥰
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Hoppla
F1DDB3AC-E23C-4436-AC82-BBC545D21BBE.jpeg
Har noll koll på EZM 1 men är det där verkligen rimligt pris? 1.1an brukar väll säljas för ca 50ish?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har noll koll på EZM 1 men är det där verkligen rimligt pris? 1.1an brukar väll säljas för ca 50ish?

Nej. Fullständigt orimligt.
Nåt sånt ja. Kanske lite till. Men lååångt ifrån 100+

Den där är minst 70´ för dyr. En perfekt Ezm1 3H/ZUZ kan säkert säljas för ca 70´ och en ZTZ för ytterligare en hög pengar. Men av ”vanlig” Ezm1 borde gå mellan 40-50 beroende på skick.

Sen angående 1.1 så har den för mig ett förvånansvärt högt andrahandsvärde med tanke på de många avsteg man gjorde från originalet, och jag vette sjutton om de kommer att hålla värdet över tid om man jämför mot Ezm1.
 

NKS

Omega
2-Faktor
Nybliven ägare till en 556, min första Sinn. Jag uppskattar det diskreta intrycket stålet förmedlar genom avsaknad från högreflekterade ytor. I mitt tycke balanseras det diskreta upp en aning av urtavlan, visserligen utan överflöd men ändå livfull och skiftande. I mitt till antalet lilla klockinnehav fyller 556 funktionen mångsidig allroundare. Extra roligt med en lokal och kundvårdande ÅF!

Många fina och tilltalande modeller som visats och diskuterats i Sinntråden. Läsandet och tittandet ger naturligtvis mersmak till att fortsätta utforska Sinn.
14D10EBE-E292-4911-9C28-F200059E1AD6.jpeg
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nybliven ägare till en 556, min första Sinn. Jag uppskattar det diskreta intrycket stålet förmedlar genom avsaknad från högreflekterade ytor. I mitt tycke balanseras det diskreta upp en aning av urtavlan, visserligen utan överflöd men ändå livfull och skiftande. I mitt till antalet lilla klockinnehav fyller 556 funktionen mångsidig allroundare. Extra roligt med en lokal och kundvårdande ÅF!

Många fina och tilltalande modeller som visats och diskuterats i Sinntråden. Läsandet och tittandet ger naturligtvis mersmak till att fortsätta utforska Sinn.
14D10EBE-E292-4911-9C28-F200059E1AD6.jpeg
Grattis till en fin klocka och välkommen!
 
  • Like
Reactions: NKS
Otroligt lätt att byta band med borrade bandhorn men lite meningslöst eftersom den gör sig bäst på länken :) 👍
 

Bilagor

  • IMG_20210303_091134.jpg
    IMG_20210303_091134.jpg
    476.2 KB · Visningar: 19
  • IMG_20210303_082120.jpg
    IMG_20210303_082120.jpg
    660.3 KB · Visningar: 19
  • IMG_20210303_081957.jpg
    IMG_20210303_081957.jpg
    660.5 KB · Visningar: 20
  • IMG_20210303_080546.jpg
    IMG_20210303_080546.jpg
    866.2 KB · Visningar: 24
Senast ändrad:

NKS

Omega
2-Faktor
Grattis till en fin klocka och välkommen!
Stort tack doktorn och tack till initiativtagaren Clark avseende den ”passaround” som omfattade just denna modell/utförande.

När man sonderar utbudet inför en anskaffning är det av stort värde att ta del av recensioner som sannolikt inte är köpta. Som flera recensenter här på KS påpekat kan urtavlan under vissa givna förhållanden skifta åt det violetta. Min uppfattning är att fenomenet ffa. framträder på foto och detta avskräckte alltså inte mig från modellen.

Önskar alla befintliga och blivande Sinnägare en härlig dag! Här skiner solen och 556:an strålar mer blått än någonsin :cool:
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kan man tycka, men det är många uppdateringar, inte minst det uråldriga verket har fått ett par handfullar juveler till. Och Metascertifiering. Det rockar mer än plaketter och luppar tycker jag. Ett läderband av Omegakvalitet hade jag inte sagt nej till, men det hade nog spätt på prislappen ytterligare.
Jag tror det blir bra. Läste just monochromes artikel där de ställer den nya mot den gamla. 🥰
Tack. OT så vi lämnar det därhän, men då har jag bättre förståelse. Extra NATO kan man ju köpa till. ;)

Nu fokuserar vi på Sinn och deras underbara modeller! Jag är owg med min Sinn 103 sen jag fick hem den för fjärde gången. Nu har den fastnat, så att säga (i samlingen). Väldigt kompetent klocka. Min nästa blir en mer avskalad pjäs som kan kontrastera mot den. Är sugen på en field watch, men tänker ofta på 556i och 104i, som trots att de sorteras in under flygare lätt kan brukas som fältur, enligt min ringa mening! :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Stort tack doktorn och tack till initiativtagaren Clark avseende den ”passaround” som omfattade just denna modell/utförande.

När man sonderar utbudet inför en anskaffning är det av stort värde att ta del av recensioner som sannolikt inte är köpta. Som flera recensenter här på KS påpekat kan urtavlan under vissa givna förhållanden skifta åt det violetta. Min uppfattning är att fenomenet ffa. framträder på foto och detta avskräckte alltså inte mig från modellen.

Önskar alla befintliga och blivande Sinnägare en härlig dag! Här skiner solen och 556:an strålar mer blått än någonsin :cool:
Blir kul att se livebilder på denna i all dess färgspektra:). Det är den 556 som ligger överst på min lista tack vare detaljer som applicerade index och avsaknad av datum. Tavlan har jag inte fått kläm på ännu med det kommer ordna sig nu :).
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Personligen så skulle jag nog vara beredd att på förhand anmäla mig till lyxfällan om en 140 St S med samma teknik som EZM 10 släpptes.

Att de skippade 24h visare på en rymdklocka provocerar mig på något himla konstigt vis.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Skulle det vara en ny superlimiterad EZM med 60 minuters kronograf så kommer det bli ett snabbt uppsving i tillgänglighet av inre organ till försäljning på svarta marknaden. :D

En 40mm Ezm1 i titan där man har hittat NOS Lemania 5100-verk som man har modifierat till Diapal och dessutom fått ner höjden till 10-11mm 🥳 😍

En 40mm UX ev. bantad till 600bar med djupblå tavla utan datum 🤩.
 
Topp