Richard levererar personligen vid dörren!Klokt. När Erikson har extraöppet eller kör direktleverans inom 2h
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Richard levererar personligen vid dörren!Klokt. När Erikson har extraöppet eller kör direktleverans inom 2h
Klokt. När Erikson har extraöppet eller kör direktleverans inom 2h
Richard levererar personligen vid dörren!
Räknar med det. I hela landet dessutom!Jag tror att Richard och personalen på @ERIKSON URHANDEL kommer flygande på kvastar i påsk med hela den nya kollektionen
Med vänner som er, vem fan behöver fiender!!!!Funderar på vilken klocka jag ska använda i eftermiddag ? Skönt att inte var tvungen att använda bare en, väljer man fel är det snabbt gjort att byta igen
Vi är dina vänner. Vi försöker få in dig på rätt spår juMed vänner som er, vem fan behöver fiender!!!!
Come in come in said the spider to the fly!Vi är dina vänner. Vi försöker få in dig på rätt spår ju
Börjar förstå hur Darth Vader kände sig när luke inte vill hänga med till den mörka sidan där alla läckra SINN klockor finnsMed vänner som er, vem fan behöver fiender!!!!
Vore inte den här något för dig? https://www.chrono24.se/sinn/103-ab-sa-automatik--id18888562.htmBörjar förstå hur Darth Vader kände sig när luke inte vill hänga med till den mörka sidan där alla läckra SINN klockor finns
Den är snygg men jag har ju redan 103 classic. Gillar bättre 3-6-9 placeringen på småtavlorna.Vore inte den här något för dig? https://www.chrono24.se/sinn/103-ab-sa-automatik--id18888562.htm
Superduper! Nu har du den ultimata julklockan!!Hittat ny gnista med denna RS.
Fick hem ett rött canvas idag. Matchar ju inte sekundvisar exakt men tycker det blev rätt fräscht!
Del 2 av programmet ”Män utan fingertoppskänsla”.
Nykter - check
Adekvat belysning - check
Katter på behörigt avstånd - check x 2
Uppdatering: Abort mission!!!!
Mmm katter är svåra att hantera...eller tänker jag fel?Sånt där behöver man ju minst två öl för att kunna hantera
Dom försöker ju bara heja på och peppa, det är pillriga skruvar och sprintar som är ondaMmm katter är svåra att hantera...eller tänker jag fel?
Gud vad jag känner igen mig...fick frugan att fixa det! Klockan var på väg ut genom fönstret!Del 2 av programmet ”Män utan fingertoppskänsla”.
Nykter - check
Adekvat belysning - check
Katter på behörigt avstånd - check x 2
Uppdatering 1: Abort mission!!!!
Uppdatering 2: MEN ALLTSÅ SERIÖST!!!!
Säg inte så!! Jag som precis beställt canvas till 103:anGud vad jag känner igen mig...fick frugan att fixa det! Klockan var på väg ut genom fönstret
Jag har skickat två nya Sinn på garantiärende till Frankfurt pga av tidshållningen. Det känns inte ok.Är det bara jag eller är det inte en hel del garantiärenden med Sinn? Har inget annat märke i motsvarande prisklass att jämföra med men tycker att det regelbundet dyker upp ärenden där tidshållningen inte är bra osv och nya klockor får skickas tillbaka. Lite oroväckande kanske?
Tycker det är konstigt. De använder väl ändå top grade verk? Selitta, Eta eller concepto borde ju ha en tillverkningsprocess som säkerställer tidshållningen. Tycker även att Sinn borde ha koll på det där iom reklamationer och sätta fokus på det.Jag har skickat två nya Sinn på garantiärende till Frankfurt pga av tidshållningen. Det känns inte ok.
Precis. Det gör det ännu konstigare att de tagit sig genom både tillverkarens kvalitetskontroll och även Sinns. Det var f.ö. ett Selittaverk och ett Eta. Och det var ju en så enkel sak som en ruckning som krävdes. Men nu går de finfint.Tycker det är konstigt. De använder väl ändå top grade verk? Selitta, Eta eller concepto borde ju ha en tillverkningsprocess som säkerställer tidshållningen. Tycker även att Sinn borde ha koll på det där iom reklamationer och sätta fokus på det.
Trodde jag med innan första försöket. Det tog ca 2 veckor att få hem reservdelar på det jag skruvade sönder sen.Sånt där behöver man ju minst två öl för att kunna hantera
Trodde jag med innan första försöket. Det tog ca 2 veckor att få hem reservdelar på det jag skruvade sönder sen.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-3736240
Den ser lite tajt ut?Efter fyrtioelva rockader fram och tillbaka med länkbitarna så hittades till slut en optimal passform.
Som givetvis var exakt samma konfiguration jag hade innan jag började experimentera och skruva sönder rörgängorna.
Orginalcanvas eller?Säg inte så!! Jag som precis beställt canvas till 103:an
Byta finelänken på 900 däremot var en baggis. Ordentligt stora luggar och dessutom med hål.
Snyggt med länk och riktigt sommarsnyggt med Sinncanvas till din 103:a.Efter fyrtioelva rockader fram och tillbaka med länkbitarna så hittades till slut en optimal passform.
Som givetvis var exakt samma konfiguration jag hade innan jag började experimentera och skruva sönder rörgängorna.
Haha lägg av, ändrar inte på något någonsin igen. Hela köket luktar Sinn-loctite fortfarande.Den ser lite tajt ut?
Kanske ta bort en länk
Det där känner jag igen, plötsligt så sitter klocka på länk sjukt hårt.Haha lägg av, ändrar inte på något någonsin igen. Hela köket luktar Sinn-loctite fortfarande.
Mina handleder sväller rätt rejält vid aktivitet och med den rundade glasbaksidan så blir det lite annorlunda från t.ex 856/836 som jag hittat bra mellanläge på. 103an får nöja sig med att vara perfekt i viloläge och en smula för tajt vid aktivitet istället.
Nej. Kollade på strapped.se men den nyans jag ville ha var slut så jag började leta runt lite. Slutade med att jag beställde ett av någon hantverkstjomme i Polen. Ska bli kul att se.Orginalcanvas eller?