• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Funderar på vilken klocka jag ska använda i eftermiddag ? Skönt att inte var tvungen att använda bare en, väljer man fel är det snabbt gjort att byta igen 😃



IMG_0146.JPG
Med vänner som er, vem fan behöver fiender!!!! :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Är det bara jag eller är det inte en hel del garantiärenden med Sinn? Har inget annat märke i motsvarande prisklass att jämföra med men tycker att det regelbundet dyker upp ärenden där tidshållningen inte är bra osv och nya klockor får skickas tillbaka. Lite oroväckande kanske?
Jag har skickat två nya Sinn på garantiärende till Frankfurt pga av tidshållningen. Det känns inte ok.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag har skickat två nya Sinn på garantiärende till Frankfurt pga av tidshållningen. Det känns inte ok.
Tycker det är konstigt. De använder väl ändå top grade verk? Selitta, Eta eller concepto borde ju ha en tillverkningsprocess som säkerställer tidshållningen. Tycker även att Sinn borde ha koll på det där iom reklamationer och sätta fokus på det.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Tycker det är konstigt. De använder väl ändå top grade verk? Selitta, Eta eller concepto borde ju ha en tillverkningsprocess som säkerställer tidshållningen. Tycker även att Sinn borde ha koll på det där iom reklamationer och sätta fokus på det.
Precis. Det gör det ännu konstigare att de tagit sig genom både tillverkarens kvalitetskontroll och även Sinns. Det var f.ö. ett Selittaverk och ett Eta. Och det var ju en så enkel sak som en ruckning som krävdes. Men nu går de finfint👍.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Den ser lite tajt ut?
Kanske ta bort en länk 🤣
Haha lägg av, ändrar inte på något någonsin igen. Hela köket luktar Sinn-loctite fortfarande. :D

Mina handleder sväller rätt rejält vid aktivitet och med den rundade glasbaksidan så blir det lite annorlunda från t.ex 856/836 som jag hittat bra mellanläge på. 103an får nöja sig med att vara perfekt i viloläge och en smula för tajt vid aktivitet istället.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Haha lägg av, ändrar inte på något någonsin igen. Hela köket luktar Sinn-loctite fortfarande. :D

Mina handleder sväller rätt rejält vid aktivitet och med den rundade glasbaksidan så blir det lite annorlunda från t.ex 856/836 som jag hittat bra mellanläge på. 103an får nöja sig med att vara perfekt i viloläge och en smula för tajt vid aktivitet istället.
Det där känner jag igen, plötsligt så sitter klocka på länk sjukt hårt.
Kanske blir "The return of flexlänk"!!

Edit; mjukisbyxor, jeans med stretch....så nästa grej är väl just flexlänk 😅
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Orginalcanvas eller?
Nej. Kollade på strapped.se men den nyans jag ville ha var slut så jag började leta runt lite. Slutade med att jag beställde ett av någon hantverkstjomme i Polen. Ska bli kul att se.

Känner mig som rena @R.Capac när jag letar runt. 😘

Nästa steg är väl Ukraina, sedan Singapore och därefter bund från något obskyrt pungdjur från Australien 😜
 
Topp