• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

JoelD

Rolex
2-Faktor
Men en 556 av något slag då eller är det en kronograf du är ute efter?

Nä inte specifikt krono egentligen. Men jag har typ kollat på 356:an i evigheter och känt och klämt tusen ggr. Men gillar Damaskons knivskarpa, sterila utseende också. Sinn:en är lite mer varm. Egentligen är jag rätt öppen. Tittar också på Sjöö Sandström och lite sådär! 556 älskar jag ju, men känns som att jag ändå vill ha något lite mer ...nytt/annat 😁. Avvaktar Sinns nyheter dock!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Nä inte specifikt krono egentligen. Men jag har typ kollat på 356:an i evigheter och känt och klämt tusen ggr. Men gillar Damaskons knivskarpa, sterila utseende också. Sinn:en är lite mer varm. Egentligen är jag rätt öppen. Tittar också på Sjöö Sandström och lite sådär! 556 älskar jag ju, men känns som att jag ändå vill ha något lite mer ...nytt/annat 😁. Avvaktar Sinns nyheter dock!
Svårdefinierat önskemål 😂
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Jag vill ha och har sedan länge nästan bestämt mig för att köpa en klassisk handjagad WW2 Flieger utan datum eller logga från Stowa eller Laco. Gillar att de är hyfsat autentiska så när som på storlek och glas. Men när jag ska göra slag i saken konstaterar jag varje gång att jag nog egentligen tycker de är skittråkiga och bara skulle bli liggande i en låda.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Udda fågel men läcker!

1616774286771.png



 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag är så himla sugen på en ny klocka. Något lite mer rejält än en "affordable". 356 står på tur, men jag lyckas aldrig committa och nu sneglar jag på Damasko DC56 som alternativ men den känns en aning för stor för mig och dessutom kan jag inte prova den innan köp... :arghh:
Mer regält än en affordable. 🤔 Varför inte en Omega med 321 verket den som kallas Ed White den är definitivt inte affodable. Kronograf, inte så stor och klumpig, någorlunda platt, jäkligt snyggt urverk som man kan se på baksidan, manuell uppdragning. En riktig entusiast klocka. En annan fördel är att den lär inte dyka upp förrän coronan är helt bortglömd. :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tror jag brände mig lite på den blåa 104an som jag köpte i slutet av sommaren och sålde inom någon vecka. Dåligt köpbeslut 😁
Man ska aldrig sälja klockor. Köpt är köpt och du vet aldrig när klockan plötsligt är helt perfekt att använda. Inga klock köp är dåliga köpbeslut. Jag köpte en 104 ST SA ABE i höstas. Vansinnigt snygg klocka men jag har aldrig använt den mer än 15 minuter. Den måste mogna på något sätt. 158:an som jag köpte innan åker på lite titt som tät (ibland till och med en hel dag) men även den bor för det mesta i klocklådan. 103 classic även den en underbar klocka att titta på, bor mest i lådan men det händer att den får följa med på utflykt någon helg när risken at stöta i något är helt minimal.
Det går inte att ha klocka på sig i verkstaden, risken är stor att någon hård maskin orsakar fula märken, i skogen kan ju ett träd trilla ner på klockan, osv.. Kort sagt jag använder bra klockorna på kvällen eller på riskfria utflykter och då gärna fler olika samma dag.

Egentligen borde jag skaffa en klocka som är stryktålig, som jag inte behöver vara rädd om, gärna en kronograf med boett av hädat verktygsstål och med pansar glas. Men en sån blir nog rätt dyr och då måste man vara rädd om den så är risken att den hamnar i klocklådan.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Man ska aldrig sälja klockor. Köpt är köpt och du vet aldrig när klockan plötsligt är helt perfekt att använda. Inga klock köp är dåliga köpbeslut. Jag köpte en 104 ST SA ABE i höstas. Vansinnigt snygg klocka men jag har aldrig använt den mer än 15 minuter. Den måste mogna på något sätt. 158:an som jag köpte innan åker på lite titt som tät (ibland till och med en hel dag) men även den bor för det mesta i klocklådan. 103 classic även den en underbar klocka att titta på, bor mest i lådan men det händer att den får följa med på utflykt någon helg när risken at stöta i något är helt minimal.
Det går inte att ha klocka på sig i verkstaden, risken är stor att någon hård maskin orsakar fula märken, i skogen kan ju ett träd trilla ner på klockan, osv.. Kort sagt jag använder bra klockorna på kvällen eller på riskfria utflykter och då gärna fler olika samma dag.

Egentligen borde jag skaffa en klocka som är stryktålig, som jag inte behöver vara rädd om, gärna en kronograf med boett av hädat verktygsstål och med pansar glas. Men en sån blir nog rätt dyr och då måste man vara rädd om den så är risken att den hamnar i klocklådan.
Hahaha, satte precis tillbaka 836an på köp & sälj och bland det första man läser sen är denna post. :bag:
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Man ska aldrig sälja klockor. Köpt är köpt och du vet aldrig när klockan plötsligt är helt perfekt att använda. Inga klock köp är dåliga köpbeslut. Jag köpte en 104 ST SA ABE i höstas. Vansinnigt snygg klocka men jag har aldrig använt den mer än 15 minuter. Den måste mogna på något sätt. 158:an som jag köpte innan åker på lite titt som tät (ibland till och med en hel dag) men även den bor för det mesta i klocklådan. 103 classic även den en underbar klocka att titta på, bor mest i lådan men det händer att den får följa med på utflykt någon helg när risken at stöta i något är helt minimal.
Det går inte att ha klocka på sig i verkstaden, risken är stor att någon hård maskin orsakar fula märken, i skogen kan ju ett träd trilla ner på klockan, osv.. Kort sagt jag använder bra klockorna på kvällen eller på riskfria utflykter och då gärna fler olika samma dag.

Egentligen borde jag skaffa en klocka som är stryktålig, som jag inte behöver vara rädd om, gärna en kronograf med boett av hädat verktygsstål och med pansar glas. Men en sån blir nog rätt dyr och då måste man vara rädd om den så är risken att den hamnar i klocklådan.
Sinn är annars rätt kända för att tillverka stryktåliga klockor man inte ska behöva vara rädd om 😂
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Bra annonserat. Sakligt och snyggt. Hoppas den hittar hem hos någon i tråden eller som hittar hit
Riktigt bra... 19 cm arm, manligt. Saknar bara en bild så man ser hur klockan ser ut på armen. Klockor ska ju användas och inte ligga i boxen. Tror det är lättare att sälja med en färsk bild på armen. ;)
 
Topp