• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Har passerat färg-TV och avancerat till 3D. Veckodagen är lite osäker dock? :oops:
81380753-91EF-468F-8D4E-A675D2C399D5.jpeg
Den där är otroligt snygg... gillar verkligen limiterade SINN:ar med siffror. blir lite mer liv i dom. Du borde variera ditt klock användande. kan inte vara nyttigt att bara använda en. 🤔
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Man ska aldrig sälja klockor. Köpt är köpt och du vet aldrig när klockan plötsligt är helt perfekt att använda. Inga klock köp är dåliga köpbeslut. Jag köpte en 104 ST SA ABE i höstas. Vansinnigt snygg klocka men jag har aldrig använt den mer än 15 minuter. Den måste mogna på något sätt. 158:an som jag köpte innan åker på lite titt som tät (ibland till och med en hel dag) men även den bor för det mesta i klocklådan. 103 classic även den en underbar klocka att titta på, bor mest i lådan men det händer att den får följa med på utflykt någon helg när risken at stöta i något är helt minimal.
Det går inte att ha klocka på sig i verkstaden, risken är stor att någon hård maskin orsakar fula märken, i skogen kan ju ett träd trilla ner på klockan, osv.. Kort sagt jag använder bra klockorna på kvällen eller på riskfria utflykter och då gärna fler olika samma dag.

Egentligen borde jag skaffa en klocka som är stryktålig, som jag inte behöver vara rädd om, gärna en kronograf med boett av hädat verktygsstål och med pansar glas. Men en sån blir nog rätt dyr och då måste man vara rädd om den så är risken att den hamnar i klocklådan.


Nu vet du ju inte orsaken till min försäljning ;). Grejen var helt enkelt att jag inte gillade den när jag väl bar den. Insåg t ex att jag inte gillade sunburst. Många säger att de älskar att den skiftar färg och utseende beroende på ljus. Jag insåg att jag absolut inte gillade det. Jag hade tagit den om färgen var en platt blå och index var kritvita istället för den gulgröna lume-färgen. Och jag ångrar fortfarande inte att jag sålde, bara att jag köpte 😁.
Men den är fortfarande fin på t ex @Canee bilder och så. Och själva 104-boetten gillar jag också starkt fortfarande.

Ska också tillägga att jag vill bära mina klockor inte bara ha de i en låda. Problemet kommer istället när jag lägger så mycket pengar på något som jag inte älskar och/eller använder. Så jag köper alltid för att använda och alltid för att behålla. Även om det alltså inte alltid faller rätt ut 😁
 

Canee

Cartier
2-Faktor
Nu vet du ju inte orsaken till min försäljning ;). Grejen var helt enkelt att jag inte gillade den när jag väl bar den. Insåg t ex att jag inte gillade sunburst. Många säger att de älskar att den skiftar färg och utseende beroende på ljus. Jag insåg att jag absolut inte gillade det. Jag hade tagit den om färgen var en platt blå och index var kritvita istället för den gulgröna lume-färgen. Och jag ångrar fortfarande inte att jag sålde, bara att jag köpte 😁.
Men den är fortfarande fin på t ex @Canee bilder och så. Och själva 104-boetten gillar jag också starkt fortfarande.

Ska också tillägga att jag vill bära mina klockor inte bara ha de i en låda. Problemet kommer istället när jag lägger så mycket pengar på något som jag inte älskar och/eller använder. Så jag köper alltid för att använda och alltid för att behålla. Även om det alltså inte alltid faller rätt ut 😁
Hopppas att det framgår att jag bara skojar, men det kanske är självklart. Synd att det inte blev som du tänkt!
 

David71

Rolex
2-Faktor
@Laddsladd Med dina handleder borde en U212 eller KSK på 47mm kunna sitta bra, testade vanliga 212 på Mini-Basel för några år sedan :)
Sinn-U212-EZM-16-1-820x1024.jpg

sn-457-sinn-watch-212-ksk-bracelet-limited-edition-212-050-bracelet-768x1254.jpg
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
@Laddsladd Med dina handleder borde en U212 eller KSK på 47mm kunna sitta bra, testade vanliga 212 på Mini-Basel för några år sedan :)
Sinn-U212-EZM-16-1-820x1024.jpg

sn-457-sinn-watch-212-ksk-bracelet-limited-edition-212-050-bracelet-768x1254.jpg
Tack för omtanken @David71 😘
44 mm räcker gott även om 47 mm skulle kunna ha positiva effekter, inte minst för synen hos en gammal gubbe. Fast då hade det antagligen behövts en Invicta eller @perhog s väggur 😜

Snygg effekt på KSK loggan på tavlan btw.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor

Adro

Panerai
2-Faktor
Topp