• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
La upp bilderna mest som skämt 😁
@Laddsladd har helt rätt, vi samlar ju på oss några klockor för att vi gillar dem.
Mina ger mig inte ångest utan glädje.
Det var så jag tänkte. Att ha en hobby och samla på saker är bara kul men allt som är roligt ska tydligen problematiserats av media och myndigheter. Är väll en sak om man har huset fullt med piza kartonger men at sprida ut klockboxar i varje ledig vrå är bara hemtrevligt :)
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Födelsedagskalas för dottern med korvgrillning. Så trött på corona
CB22BC70-A024-4B18-8F12-0C5BF72C8E71.jpeg
 

Marksan

Cartier
2-Faktor
657 och 203 skulle jag definitivt ha kvar.
Inget fel på 104, 103 men de är lättare att få tag i om du, gud förbjude, ångrar dig.
Vi i tråden orkar inte lida med dig som vi gjorde tillsammans med @Remofflan förut.
203-an kommer definitivt vara kvar, jag har just lagt en mindre förmögenhet på service och den är dessutom i väldigt bra skick för att vara 21 år gammal.

Jag trodde att jag skulle gilla 657 mer än vad jag gör; tyckte 857 var perfekt förutom storleken men det är någonting med färgen på ’bead-blasted’ stål som jag inte gillar. Den mörkare tonen på tegimentet som 857 har är mycket finare, men det är förstås en smakfråga.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
203-an kommer definitivt vara kvar, jag har just lagt en mindre förmögenhet på service och den är dessutom i väldigt bra skick för att vara 21 år gammal.

Jag trodde att jag skulle gilla 657 mer än vad jag gör; tyckte 857 var perfekt förutom storleken men det är någonting med färgen på ’bead-blasted’ stål som jag inte gillar. Den mörkare tonen på tegimentet som 857 har är mycket finare, men det är förstås en smakfråga.
Ah vad synd.
Håller med om att tonen på tegimenterad är fin. Några andra tycker tvärtom.
756 är nog en den enda jag med säkerhet alltid kommer ha kvar, tegimenterad såklart 😊
3768A9C4-D6C1-4E24-83BD-589761FB02AF.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
657 och 203 skulle jag definitivt ha kvar.
Inget fel på 104, 103 men de är lättare att få tag i om du, gud förbjude, ångrar dig.
Vi i tråden orkar inte lida med dig som vi gjorde tillsammans med @Remofflan förut.
Uj, uj. Beslutsångest är inte alls kul!
Apropå det. Var är @Remofflan ? Saknar hans fina bilder i tråden!
Tack! Jag är kvar. :)

Har en dipp i klockintresset och mycket annat privat nu. Men återkommer så småningom!

Klockan är alltjämt på. ;) Med rätt timme och allt.
9D4AB088-375B-43F6-8401-C0349B212935.jpeg

Testar också en passaround på en Gaara. ;)
087EC703-F47F-433D-B61B-FA8D8782AA87.jpeg
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Jag började nästan tänka på dam-ur när jag såg de vita banden. Men det kan ju också vara så att de visar klockorna sådär på vanliga band istället för länk, eftersom länken är svårare att "bre ut" på ett naturligt sätt. Så då kunde de ju inte göra en fin "teaser". Det var ju samma sak när de visade 105-orna och de kan man ju såklart köpa på länk ändå.
 
Topp