• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ajvar

Guld
2-Faktor
U1an i solen idag :)!
20190407_160640.jpg
 

Ur-snygg

Silver
2-Faktor
Inte för att det hjälper dig men du är inte ensam- jag lyckades ej heller trots ett rimligt seriöst försök. Råder lite delade meningar om vad som ger framgång men tydligen menar flera att man bör skriva på tyska. Tror inte det hade ökat mina chanser dock, troligen bara väckt ont blod.
Försökte bli medlem på UhrForum. Tyckte jag svarade sansat och moget på de tre intagningsfrågorna, men min ansökan om medlemskap avslogs. :(

Nu är det väl redan för sent, då jag inte hittar något sätt att fråga om hur det kom sig att jag inte fick vara med, men: Är det något speciellt man ska skriva eller inte skriva?
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Försökte bli medlem på UhrForum. Tyckte jag svarade sansat och moget på de tre intagningsfrågorna, men min ansökan om medlemskap avslogs. :(

Nu är det väl redan för sent, då jag inte hittar något sätt att fråga om hur det kom sig att jag inte fick vara med, men: Är det något speciellt man ska skriva eller inte skriva?

Inte för att det hjälper dig men du är inte ensam- jag lyckades ej heller trots ett rimligt seriöst försök. Råder lite delade meningar om vad som ger framgång men tydligen menar flera att man bör skriva på tyska. Tror inte det hade ökat mina chanser dock, troligen bara väckt ont blod.

Skumt. Minns verkligen inte att jag skrev på tyska då jag blev medlem. Om det är en specifik klocka någon är intresserad av kan jag höra av mig till säljaren så länge, bara att hojta till.
 

Ur-snygg

Silver
2-Faktor
Skönt om så är fallet. Då finns det en chans för oss som plågades igenom fransklektioner istället;)
Schyst av dig att ställa upp som förmedlare!
Skumt. Minns verkligen inte att jag skrev på tyska då jag blev medlem. Om det är en specifik klocka någon är intresserad av kan jag höra av mig till säljaren så länge, bara att hojta till.
 

Remofflan

Pandion
Friends Of KS
2-Faktor
Inte för att det hjälper dig men du är inte ensam- jag lyckades ej heller trots ett rimligt seriöst försök. Råder lite delade meningar om vad som ger framgång men tydligen menar flera att man bör skriva på tyska. Tror inte det hade ökat mina chanser dock, troligen bara väckt ont blod.

Skumt. Minns verkligen inte att jag skrev på tyska då jag blev medlem. Om det är en specifik klocka någon är intresserad av kan jag höra av mig till säljaren så länge, bara att hojta till.

Tack. Jag skrev på tyska då jag har bott en kortare tid i landet och talar språket, även om det tvivelsutan märks att jag inte har det som modersmål, och skrev om mitt intresse och vänliga inställning. Vore intressant led någon sorts anledning till att avslaget.
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Så blev min kompis med 910a efter ett kort besök på Erikssons! Tack vare lite benägen hjälp från mig o stålmannen:). Sjukt snygg klocka o jäkligt nöjd Sinn ägare. Den sitter bättre än det ser ut, bilden för nära men jäklar vilken klocka. För att inte tala om boxen.. Det var inte riktigt samma som mina kom i...
Attach13967_20190408_140859.jpg
Nu gäller det bara att han tröttnar fort o vill sälja :angel:
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Så blev min kompis med 910a efter ett kort besök på Erikssons! Tack vare lite benägen hjälp från mig o stålmannen:). Sjukt snygg klocka o jäkligt nöjd Sinn ägare. Den sitter bättre än det ser ut, bilden för nära men jäklar vilken klocka. För att inte tala om boxen.. Det var inte riktigt samma som mina kom i...
Attach13967_20190408_140859.jpg
Nu gäller det bara att han tröttnar fort o vill sälja :angel:

Härligt att vara medskyldig :) Riktigt kul och du får skicka ett stort grattis till din kompis och säga åt honom att regga sig på KS.

Hur var känslan i kronografen? Splitsekund-funktionen är ju riktigt häftig.
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Härligt att vara medskyldig :) Riktigt kul och du får skicka ett stort grattis till din kompis och säga åt honom att regga sig på KS.

Hur var känslan i kronografen? Splitsekund-funktionen är ju riktigt häftig.
Ja tack för hjälpen, det där blir kanon!
Och som sagt, det där är ju en ganska exklusiv funktion som väl nästan bara finns på några riktigt dyra verk. Kanske inget man använder varje dag men det spelar ju ingen roll.:D
Jag har inte kunnat klämma o känna live ännu men återkommer med lite mer info. Skall se till att han reggar sig här men med tanke på hans frekvens vad gäller elektronisk kommunikation tror jag det kan dröja länge innan han lämnar "Plast" nivån. :):)
 

Rossi

Silver
2-Faktor
Jo, det har jag.:D Dock har jag inte lagt upp några bilder. Likt @Watchie är jag ambulerande Sverige- Filippinerna-Hong Kong. Så har inte hunnit. Knappt burit den. När jag kommer hem så ska jag dra på ett nato och köra den som owg i åtminstone två månader. Då lär du få se en och annan bild.:D(Fortfarande inte övertygad om quick releasesystemet. Fast då är ju jag den, till mina vänners stora munterhet, den som sydde fast natot runt armen när jag hade min Ploprof. :D).
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Jo, det har jag.:D Dock har jag inte lagt upp några bilder. Likt @Watchie är jag ambulerande Sverige- Filippinerna-Hong Kong. Så har inte hunnit. Knappt burit den. När jag kommer hem så ska jag dra på ett nato och köra den som owg i åtminstone två månader. (Fortfarande inte övertygad om quick releasesystemet. Fast då är ju jag den, till mina vänners stora munterhet, den som sydde fast natot runt armen när jag hade min Ploprof. :D).Då lär du få se en och annan bild.:D

Då får jag gratulera och jag hoppas att du blir nöjd, verkligen ett riktigt häftigt val :) Ser fram mot massor av bilder, det ska bli riktigt kul att se och om du skulle ha tid för en mini-recension så småningom var det toppen :)
 

Rossi

Silver
2-Faktor
Har den i Sverige den 4 maj. Om du inte är i närheteten av metropolen Skövde kan jag skicka den med värde.
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Vill egentligen bara visa att safir är bättre än plexi.
Ingen replik behövs, det räcker att ni tiger och samtycker.

upload_2019-4-9_14-37-2.png
Jag är nog på safirsidan också men kanske kunde dom gjort ett kupat safirglas som tex Doxa ... Det ihop med den helsvarta vridringen hade jag gillat! Men whatever.... Dom är ju suveränt snygga båda som dom är....
 
Topp