• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
IMG_6548.JPG
Tog en kvällsbild.
Riktigt fin kombination!
 

Limpas

Cartier
Funderar lite på olika band till 556. Hittills har jag provat länk, nato och canvas.
Länk är ju grymt och jag ska komplettera med en H-länk också.
Canvas är det bästa alternativet till länk så här långt. Tycker att det passar modellen otroligt bra.
Nato är okej, men ingen fullträff. Kanske har jag inte provat rätt färg?
Läder är något jag är nyfiken på men är dels lite osäker på hur det passar modellen och vad det i så fall skulle vara för färg. Brunt med röda toner? Ljusbrunt eller kanske grönt?

När jag tittar på bilder på tex Instagram så verkar de flesta köra på länk eller nato. Läder verkar inte vara jättevanligt.
Vad föredrar ni? Vad har ni hittat för oslagbar kombo?
Bilder, please :)

Vad är det för canvasstrap du kör med? Har du någon bild att bjuda på? :)

Jag tycker den ser ut att göra sig jäkligt bra på originalgummit med viklås. Funderat länge på att köpa själv men tvekar på grund av priset (över 2k).
 

leiden

Rolex
Vad är det för canvasstrap du kör med? Har du någon bild att bjuda på? :)

Jag tycker den ser ut att göra sig jäkligt bra på originalgummit med viklås. Funderat länge på att köpa själv men tvekar på grund av priset (över 2k).
Absolut! Jag kör med NDC canvas :)
DSC_2380.JPG
DSC_2217.JPG

Viklåset kunde vara intressant men originalgummit kostar lite för mycket för att jag ska våga chansa. Provar kanske ett tropic :)

Edit :Hade ett par bilder till :p
DSC_2143.JPG
DSC_2091.JPG
 
Senast ändrad:

Moorflax

Patek
2-Faktor
Funderar lite på olika band till 556. Hittills har jag provat länk, nato och canvas.
Länk är ju grymt och jag ska komplettera med en H-länk också.
Canvas är det bästa alternativet till länk så här långt. Tycker att det passar modellen otroligt bra.
Nato är okej, men ingen fullträff. Kanske har jag inte provat rätt färg?
Läder är något jag är nyfiken på men är dels lite osäker på hur det passar modellen och vad det i så fall skulle vara för färg. Brunt med röda toner? Ljusbrunt eller kanske grönt?

När jag tittar på bilder på tex Instagram så verkar de flesta köra på länk eller nato. Läder verkar inte vara jättevanligt.
Vad föredrar ni? Vad har ni hittat för oslagbar kombo?
Bilder, please :)
Gillar ju grönt Nato men det mesta passar en skönhet.

IMG_3455.JPG
IMG_3456.JPG
IMG_3457.JPG
 

demondave

Rolex
Hört flera säga att tropicgummit till Oris 65 Divern är riktigt skönt, så beställt ett sådant. 20mm. Rätt under tusingen (utan det Orismärkta spännet) skickat till Sverige från Jura.

Dröjer än några veckor innan det kommer, så återkommer med intryck när jag testat det. Stilmässigt tycker jag att det ser helrätt ut som tropictolkning, utifrån bilderna jag sett.
 

leiden

Rolex
Nej tyvärr. Har inte ens använt klockan jättemycket då sonen också gillade den.
Men det satt bra och det såg bra ut!
Gillade också stuket den fick med ett läder från @MickeJ

WP_20170512_20_12_55_Pro.jpg


WP_20170512_20_11_24_Pro.jpg



Eller varför inte fallskärmsrem?
WP_20170512_20_17_30_Pro.jpg



Äh, jag gillar göra natot bäst iaf :)

WP_20170517_08_51_37_Pro.jpg
Jag har sneglat mycket på hans band. Är sugen på att prova ett ammoläder men har inte kommit till skott riktigt. Vilken variant är det där? Ser bra ut :)

Edit: Fallskärmsrem har jag två stycken, ska prova det också :)
 

leiden

Rolex
Hur mycket saktar/fortar sig era Sinns? Min har bara tappat 3 sek sen jag fick den.
Totalt? Det är riktigt bra!
Kollade min nu bara för att du påminde mig. Tror att jag ställde den för tre, fyra dagar sedan och den har tappat ca 55 sek, det var väl lite väl mycket? :eek:
Den blir fullständigt utklassad av min Seiko Sarb017 som har tappat ca 3 sek på typ två veckor!
 

Moody

Rolex
Yes, totalt!
Känns ändå som lite för mycket, kanske dags för ruckning?
Kan vara så olika med Seikos, vissa har tur och får ett ex som går hur bra som helst, sen finns det folk som får mindre bra.
 
Topp