Jäpp.Inte konstigt, quartzverk i den va?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäpp.Inte konstigt, quartzverk i den va?
Ja, lite av ett lotteri är det! Det kanske var lite i mesta laget så ska hålla lite koll på den nu och se om den behöver en liten justering.Yes, totalt!
Känns ändå som lite för mycket, kanske dags för ruckning?
Kan vara så olika med Seikos, vissa har tur och får ett ex som går hur bra som helst, sen finns det folk som får mindre bra.
Frän. Var köper man en sådan och vad kostar de?Här kommer en liten paketöppning innehållandes ett stort ur
Och avslutningsvis en wallshot
3300 SEK hos Erikson Ur. Jag vill också ha en sån! Bearbetar tanken hos "hon som bestämmer" hemma.Frän. Var köper man en sådan och vad kostar de?
Ja jag lär få göra samma sak om jag ska få upp en sådan på väggen3300 SEK hos Erikson Ur. Jag vill också ha en sån! Bearbetar tanken hos "hon som bestämmer" hemma.
Jag har en plan att bara sätta den på väggen och låtsas som de regnar. Lättare att be om ursäkt än om lovJa jag lär få göra samma sak om jag ska få upp en sådan på väggen
Låter som en bra och genomtänkt plan.Jag har en plan att bara sätta den på väggen och låtsas som de regnar. Lättare att be om ursäkt än om lov
Men hon har faktiskt hotat med att sälja min sub till förmån för en ny sinn.
Har inget svar men kan rotorn vara bytt vid en service?Tjena alla Sinnister! Lite väldigt sugen på att köpa en lite äldre 144 gmt st men klurar lite på hur urverken ska se ut på dom lite äldre. Någon som vet om det är vanligt att det inte är nån logga på rotorn som på bilden här?
Det känns ju helt klart som en möjlighet, verkade inte vara något säljaren hade koll på dock, den är nyligen servad men då byttes bara kronan och tätningarna. Tänkte också att det kanske egentligen är stålbaksida som original och att dom då kommer utan logga?Har inget svar men kan rotorn vara bytt vid en service?
Mycket fin. Hur upplever du höjden/tjockleken?
Inga större problem, men den har sluten bakboett och plexi så den är väl lite tunnare än de nya.Mycket fin. Hur upplever du höjden/tjockleken?
Vad är det för modell? Trodde det var en 103st men ser nu att den inte har dagskiva.Inga större problem, men den har sluten bakboett och plexi så den är väl lite tunnare än de nya.
Det är en gammal 103a, troligen sent 80-tal.Vad är det för modell? Trodde det var en 103st men ser nu att den inte har dagskiva.
Hatar när det händerFick plötsligt ett nytt objekt att sukta efter....
The Sinn EZM 12 - Review by Page and Cooper
Kör! Du vore först med på KS med en sådanFick plötsligt ett nytt objekt att sukta efter....
The Sinn EZM 12 - Review by Page and Cooper
Efter lite bildgoogling så ser det ut som att de äldre saknar logga på rotorn. Men maila sinn och fråga. De e ju ett vanligt valjoux gmt verk, så rotorn kan ju lätt ha bytts nån gång mot en omärkt.Tjena alla Sinnister! Lite väldigt sugen på att köpa en lite äldre 144 gmt st men klurar lite på hur urverken ska se ut på dom lite äldre. Någon som vet om det är vanligt att det inte är nån logga på rotorn som på bilden här?
Men swiss made? Borde väl stå nåt annat på framsidan?Efter lite bildgoogling så ser det ut som att de äldre saknar logga på rotorn. Men maila sinn och fråga. De e ju ett vanligt valjoux gmt verk, så rotorn kan ju lätt ha bytts nån gång mot en omärkt.
Hmm. Om jag ska vara helt ärlig är jag inte jätteförtjust i det utförandet. Tycker den är för naken. Lite som Porsche 356 när det finns 911. Det var nog ingen vidare jämförelse förresten...Funderat ett tag nu på att kränga 103:an och har nog bestämt mig nu. Tycker dock det är svårt med priset på dessa.
Vad tror ni? Vad skulle ni kunna tänka er att ge om ni var på jakt efter en dylik.
Klockan är helt nyservad.
Sinn 103 st ty.
Jag brukar se den som en något större variant 356 eller kanske mellantinget mellan 356 och förra 358 på 42 mm.Hmm. Om jag ska vara helt ärlig är jag inte jätteförtjust i det utförandet. Tycker den är för naken. Lite som Porsche 356 när det finns 911. Det var nog ingen vidare jämförelse förresten...
Men hur som helst. Jag gav 11' för min 103 ST SA. Ej nyservad. Efter tryckknappar etc står den i ytterligare en slant.
Vad jag skulle ge för en 103 ST TY? Runt 10 skulle jag tro. Inte så mycket mer. Hade du länk till den? Om inte, hade jag nog snålat ytterligare några kronor.
Hm. Sant.Jag brukar se den som en något större variant 356 eller kanske mellantinget mellan 356 och förra 358 på 42 mm.
Har Sinnläder men ingen länk.
Ser bra ut.Testar ny kombo på 556 idag, Hadley Roma Cordura. Tror att NDC-bandet har fått en värdig utmanare. Vad säger ni?