• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

leiden

Rolex
Yes, totalt!
Känns ändå som lite för mycket, kanske dags för ruckning?
Kan vara så olika med Seikos, vissa har tur och får ett ex som går hur bra som helst, sen finns det folk som får mindre bra.
Ja, lite av ett lotteri är det! Det kanske var lite i mesta laget så ska hålla lite koll på den nu och se om den behöver en liten justering.
 

Maer

Cartier
Min andra sinn. Grymt nöjd!
IMAG2992.jpg
IMAG3000.jpg
 

Zackowlio

Cartier
2-Faktor
Tjena alla Sinnister! Lite väldigt sugen på att köpa en lite äldre 144 gmt st men klurar lite på hur urverken ska se ut på dom lite äldre. Någon som vet om det är vanligt att det inte är nån logga på rotorn som på bilden här?
20170819_093920.png
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Tjena alla Sinnister! Lite väldigt sugen på att köpa en lite äldre 144 gmt st men klurar lite på hur urverken ska se ut på dom lite äldre. Någon som vet om det är vanligt att det inte är nån logga på rotorn som på bilden här?
20170819_093920.png
Efter lite bildgoogling så ser det ut som att de äldre saknar logga på rotorn. Men maila sinn och fråga. De e ju ett vanligt valjoux gmt verk, så rotorn kan ju lätt ha bytts nån gång mot en omärkt.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Funderat ett tag nu på att kränga 103:an och har nog bestämt mig nu. Tycker dock det är svårt med priset på dessa.
Vad tror ni? Vad skulle ni kunna tänka er att ge om ni var på jakt efter en dylik.
Klockan är helt nyservad.
Sinn 103 st ty.

IMG_3497.JPG
IMG_3500.JPG
IMG_3501.JPG
Hmm. Om jag ska vara helt ärlig är jag inte jätteförtjust i det utförandet. Tycker den är för naken. Lite som Porsche 356 när det finns 911. Det var nog ingen vidare jämförelse förresten...
Men hur som helst. Jag gav 11' för min 103 ST SA. Ej nyservad. Efter tryckknappar etc står den i ytterligare en slant.
Vad jag skulle ge för en 103 ST TY? Runt 10 skulle jag tro. Inte så mycket mer. Hade du länk till den? Om inte, hade jag nog snålat ytterligare några kronor.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hmm. Om jag ska vara helt ärlig är jag inte jätteförtjust i det utförandet. Tycker den är för naken. Lite som Porsche 356 när det finns 911. Det var nog ingen vidare jämförelse förresten...
Men hur som helst. Jag gav 11' för min 103 ST SA. Ej nyservad. Efter tryckknappar etc står den i ytterligare en slant.
Vad jag skulle ge för en 103 ST TY? Runt 10 skulle jag tro. Inte så mycket mer. Hade du länk till den? Om inte, hade jag nog snålat ytterligare några kronor.
Jag brukar se den som en något större variant 356 eller kanske mellantinget mellan 356 och förra 358 på 42 mm.
Har Sinnläder men ingen länk.
 
Topp