• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Lite nya kläder.

IMG_3539.JPG

Vart lite inspirerad faktiskt så slängde också på MN. God helg alla!
cameringo_20170819_195532.jpg

Efter lite bildgoogling så ser det ut som att de äldre saknar logga på rotorn. Men maila sinn och fråga. De e ju ett vanligt valjoux gmt verk, så rotorn kan ju lätt ha bytts nån gång mot en omärkt.
Lckades faktiskt också hitta bilder på bakboetten på samma modell till slut också och det verkar ju faktiskt som att dom äldre modellerna inte kör med märkt rotor. Tackar för backningen! :)

Men swiss made? Borde väl stå nåt annat på framsidan?
Som jag har förstått det så var ett flertal av de tidigare modellerna tillverkade i Schweiz men att Sinn nu verkar ha gått över till att tillverka dom i Tyskland. Detta är inget jag skulle ta gift på dock så sitter nån på mer info blir jag gärna motbevisad.

Har varit och klämt på Oris 65 40mm idag för andra gången. Den är fräck men samtidigt nu efter att ha haft den på armen 2 olika tillfällen så undrar jag om jag inte kommer tröttna på fräckheten.

Jag är åter igen inne på en Sinn. Har aldrig fått möjlighet att klämma på en men är riktigt nyfiken på en 104 alternativt 556.

Jag ville bara kort skriva av mig och dela med mig av att jag tror jag hellre är en Sinnist än Orist :)

Har varit och klämt på Oris 65 40mm idag för andra gången. Den är fräck men samtidigt nu efter att ha haft den på armen 2 olika tillfällen så undrar jag om jag inte kommer tröttna på fräckheten.

Jag är åter igen inne på en Sinn. Har aldrig fått möjlighet att klämma på en men är riktigt nyfiken på en 104 alternativt 556.

Jag ville bara kort skriva av mig och dela med mig av att jag tror jag hellre är en Sinnist än Orist :)
Har varit Orist. Är nu Sinnist.
Oris är fina, men Sinn är coolare. 65:an har jag aldrig testat, men haft Small second Date i både stål och titan. Bägge sålda.
Sinn är mer för pengarna tycker jag. Mer innovation, mer teknik, mer känsla och bättre kvalitet.
Numer får jag kalla mig Sinnist istället.

Har varit Orist. Är nu Sinnist.
Oris är fina, men Sinn är coolare. 65:an har jag aldrig testat, men haft Small second Date i både stål och titan. Bägge sålda.
Sinn är mer för pengarna tycker jag. Mer innovation, mer teknik, mer känsla och bättre kvalitet.
Numer får jag kalla mig Sinnist istället.
Det som tilltala mer med Sinn är främst att de ser mer Tooliga ut vilket passar min personlighet och vardag bättre. Samt bättre storlek för en finlemmad som jag :)

Måste försöka komma loss på en GTG nångång så man får klämma lite!

Jag saknar den rätt mycket faktiskt, har letat lite efter en ny men sjukt svårt att hitta en utan dagskiva och med den stora sekundvisaren. Kul att den kommer till användning!
Jobbigt att höra att du saknar den. :oops: Kan tänka mig att Sinn inte gjorde några stora volymer på 80-talet. För troligtvis är den väl från sent 80-tal?

Japp, oliv är det. Passar bra tycker jag då det lyfter fram den riktigt svarta tavlan. Ljusår roligare än det blekta svarta natot jag körde med innan (enda 20mm jag hade). Detaljerna i hårdvaran gör stor skillnad :)
Det ser bra ut på 556 också! Mitt oliv sitter på 356:an och det sitter så bra där att jag inte kommit mig för att prova den på 556 :)
Sjukt bra natoband är det!

Tillbaka
Topp