• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

PIC

Cartier
2-Faktor
Hänger på trenden med grönt Nato ;)
IMG_20170821_081758-01.jpeg
 

Moody

Rolex
Hehe, man skulle kunna tro det!
Ja, älskar klockan men det finns så mycket annat jag är sugen på att testa just nu, när jag har testat runt lite kommer jag med största sannolikhet komma tillbaka till 556, tror dock nästa blir en Sinn, är sugen på en 104.

Edit: Tror allt krångel som varit med den gjort så att jag har tröttnat också.

Missade citeringen @Moorflax
 
Senast ändrad:

leiden

Rolex
Hehe, man skulle kunna tro det!
Ja, älskar klockan men det finns så mycket annat jag är sugen på att testa just nu, när jag har testat runt lite kommer jag med största sannolikhet komma tillbaka till 556, tror dock nästa blir en Sinn, är sugen på en 104.

Edit: Tror allt krångel som varit med den gjort så att jag har tröttnat också.
Det var oväntat! :eek:
Vilken 104 är du intresserad av?
 

leiden

Rolex
Köper nog helst den vanligaste med svart tavla. :)
Men jag är även sugen på något annat från Sinn, vad kan man få för roligt för runt 7.5-8k?
Den tycker jag också är finast av dem.
Har sett flera olika modeller i det häradet som har annonserats här under året. Kommer inte ihåg vilka men du kan ju söka på avslutade annonser så kanske du får en bra uppfattning om vad som kan bli aktuellt?
 

Moody

Rolex
Den tycker jag också är finast av dem.
Har sett flera olika modeller i det häradet som har annonserats här under året. Kommer inte ihåg vilka men du kan ju söka på avslutade annonser så kanske du får en bra uppfattning om vad som kan bli aktuellt?
Har kollat runt lite nu, det är den vanliga jag är ute efter!
Hoppas jag hittar en snart.:D
 

mchamoun

Cartier
Hmmm, skruvarna på fine länken jag köpte är extremt svåra att ta ut. Lyckades bara att få ut en skruv, resterande sitter i hårt. De är av den äldre sorten, spårskruvar. Någon annan som har haft liknande problem? Och någon som har tips på hur man kan skruva ut dom? Annars får jag ta mig till Eriksons för att få hjälp.
 

leiden

Rolex
Hmmm, skruvarna på fine länken jag köpte är extremt svåra att ta ut. Lyckades bara att få ut en skruv, resterande sitter i hårt. De är av den äldre sorten, spårskruvar. Någon annan som har haft liknande problem? Och någon som har tips på hur man kan skruva ut dom? Annars får jag ta mig till Eriksons för att få hjälp.
Hmm, jag har inte upplevt det. Antar att länken är köpt ny? Då borde den inte vara låst med loctite i alla fall.
Du kanske kan värma och kyla den så det blir lättare att få skruvarna att släppa?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hmmm, skruvarna på fine länken jag köpte är extremt svåra att ta ut. Lyckades bara att få ut en skruv, resterande sitter i hårt. De är av den äldre sorten, spårskruvar. Någon annan som har haft liknande problem? Och någon som har tips på hur man kan skruva ut dom? Annars får jag ta mig till Eriksons för att få hjälp.
Jag tror att det kan vara gängsäkring i gängan. Med finelänken som jag har, följde en flaska gängsäkring. Det är knappast för inte som den skickas med.
Sitter det som berget är det värme som gäller. Så gör även Erikson om det krävs, dock inte när kunden ser på...
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Då kommer den stora frågan...
Med en 103:a, en 104:a och en UX i samlingen, där lugbredden är 20/20/22, ska jag då köpa ett 20 eller 22? :confused:
Tänkte ju gå på 22, men så blev jag tveksam. Säg, vad tycker ni?
Du köper ju givetvis både 20 och 22.
Blir aldrig snyggt med band som inte passar 100, vare sig det gäller nato, länk eller läder!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Du köper ju givetvis både 20 och 22.
Blir aldrig snyggt med band som inte passar 100, vare sig det gäller nato, länk eller läder!
Det är alldeles sant. Rätt storlek gäller, allt annat är knas.
Men jag är mer inne på en rem, åtminstone till att börja med. Jag är ingen jättevän av nato generellt, så detta blir kanske en one-day-wonder. Frågan jag tänker på, är vilken klocka som kommer göra sig bäst på natot. 103/104/UX? Vilken klocka maximerar nato-upplevelsen?
 

leiden

Rolex
Det är alldeles sant. Rätt storlek gäller, allt annat är knas.
Men jag är mer inne på en rem, åtminstone till att börja med. Jag är ingen jättevän av nato generellt, så detta blir kanske en one-day-wonder. Frågan jag tänker på, är vilken klocka som kommer göra sig bäst på natot. 103/104/UX? Vilken klocka maximerar nato-upplevelsen?
Jag drar till med 103!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är alldeles sant. Rätt storlek gäller, allt annat är knas.
Men jag är mer inne på en rem, åtminstone till att börja med. Jag är ingen jättevän av nato generellt, så detta blir kanske en one-day-wonder. Frågan jag tänker på, är vilken klocka som kommer göra sig bäst på natot. 103/104/UX? Vilken klocka maximerar nato-upplevelsen?
103 och 104 är ju lite lika de passar bra på Nato bägge två.
Uxen delar ju case med U1:an och även på denna funkar det med Nato.
Allt passar en skönhet så testa dig fram! :)
 
Topp