• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Berätta, hur går det till?? Utekväll, jag har ett svagt minne.....
Just det, glömde rapportera från en så kallad ”utekväll”. Väldigt trevligt, faktiskt bättre än vad jag kunde minnas. Har fuskat med lite förstärkta luncher under pandemin men inte riktigt samma sak.
Stängning 22.30 är inte bara dåligt, gamla gubbar som jag behöver ändå gå och lägga sig tidigt, särskilt under veckan.

Men en sak som jag faktiskt hade glömt helt. Det är fasen inte gratis. Man förstår hur mycket pengar som kunnat allokeras på bilar, båtar, klockor osv nu när både resor och krogen varit ute ur bilden.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
20200801_195305 (1).jpg


Erikas Originals är verkligen suveräna. Skönaste bandet jag haft. Synd att dom kostar som dom gör men det kan det ju vara värt ibland.

20200819_154319.jpg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Har sneglat rätt mycket på en vittavlad 105:a senaste dagarna, men jag kommer inte riktigt överens med den svarta vridningen, tror den skulle vara mycket snyggare med en i ”stål” - vad tror ni? Eller blir den för lik annat då kanske? Den svarttavlade tycker jag funkar mycket bättre med svart vridring….
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har sneglat rätt mycket på en vittavlad 105:a senaste dagarna, men jag kommer inte riktigt överens med den svarta vridningen, tror den skulle vara mycket snyggare med en i ”stål” - vad tror ni? Eller blir den för lik annat då kanske? Den svarttavlade tycker jag funkar mycket bättre med svart vridring….
Tycker nog som du, gillar när det glimmar till lite.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag är inte så hemma på optik, men tänk så coolt om det skulle finnas en gas som gav samma effekt för betraktningsvinkeln som vätska 🤔

Sinn, hör min bön 😂

Edit: Gissar att det har med densitet att göra. Gas med sådan densitet (om det finns. Nej?) kommer väl inte gå att ha i et mekaniskt verk ändå.

IMG_20210619_102737.jpg
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag är inte så hemma på optik, men tänk så coolt om det skulle finnas en gas som gav samma effekt för betraktningsvinkeln som vätska 🤔

Sinn, hör min bön 😂

Edit: Gissar att det har med densitet att göra. Gas med sådan densitet (om det finns. Nej?) kommer väl inte gå att ha i et mekaniskt verk ändå.

IMG_20210619_102737.jpg
Eller så köper du bara en UX 😊
Quartz är inte så tokigt.
09276DA8-A667-4239-8065-FCF497232138.jpeg
 
Senast ändrad:

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Barnen har siesta med film och vila, och jag njuter i fulla drag av lugnet.

Detta är mitt 1500:e inlägg med nästan precis 15000 reaktioner, man får väl hoppas att majoriteten är positiva 🙂 Det får en både att tänka på hur gemytligt det är här på klocksnack och främst i Sinn-tråden. Men också på vad man använder sin tid till 😂

IMG_20210619_124249.jpg
 
Topp