God förmiddag i tråden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Börjar det inte vädermässigt likna sommaren 2018?God förmiddag i tråden
Du menar +12 och regn?Börjar det inte vädermässigt likna sommaren 2018?
Sorry för Sthlmsperspektivet och så klart var 2018 extremt på många sätt i hela landet men de senaste dagarna har temperaturen varit kring 30 och inatt gick den precis under 20.Du menar +12 och regn?
Edit: Sorry för kapningen .
Ja det är inte lätt att vara klockbärare i denna värme!!Sorry för Sthlmsperspektivet och så klart var 2018 extremt på många sätt i hela landet men de senaste dagarna har temperaturen varit kring 30 och inatt gick den precis under 20.
Vissa delar Sverige har tydligen haft toppnoteringar sen 70-talet. Inte norra Sverige. Men vi har haft ett par fina veckor tidigare i juni.Sorry för Sthlmsperspektivet och så klart var 2018 extremt på många sätt i hela landet men de senaste dagarna har temperaturen varit kring 30 och inatt gick den precis under 20.
I norr värderas väl inte sommaren efter antalet grader eller soltimmar utan snarare hur mycket/lite mygg och knott som finnsVissa delar Sverige har tydligen haft toppnoteringar sen 70-talet. Inte norra Sverige. Men vi har haft ett par fina veckor tidigare i juni.
Vi som har varit större delen av våra liv i norr vet att det är sommar när man blir mätt vid varje nytt andetag pga antalet knott man suger i sig!I norr värderas väl inte sommaren efter antalet grader eller soltimmar utan snarare hur mycket/lite mygg och knott som finns
Eller när man ska ut på hjortron myren och möter en knottsvärm som är mer aggressiva än ett stim pirayor.Vi som har varit större delen av våra liv i norr vet att det är sommar när man blir mätt vid varje nytt andetag pga antalet knott man suger i sig!
Hälsade på farmor och farfar som bor i Västernorrland. Min sambo tyckte inte att det var så farligt med mygg och knott vid huset. "Vi tar en promenad i skogen", vi kom till Skogsbrynet sedan fick vi vända om för knotten var tillräckligt många för att ta tag i barnvagnen och flyga iväg med den. Resten av besöket spenderades på tomten.Eller när man ska ut på hjortron myren och möter en knottsvärm som är mer aggressiva än ett stim pirayor.
DS med E lume
Vilken skulle ni välja?
Välja? Jag ser två bra....
Vilken skulle ni välja?
Haha nya trenden - visa din klocka 15.15.15
Måndag, fin kopp, fin klocka, total visarkaos
Vi får hoppas det inte blir en trendHaha nya trenden - visa din klocka 15.15.15
Mekaniska klockor med alarm är så läckert!Apropå välja, fick ett infall, 240stgz med alarm, hade ju varit skithäftigt Hittade en annan automatiskt vintage ”tidewatch” med alarm häromdagen, inte billig, men attans så läcker!
Blå tavla i alla lägen, men jag är otroligt svag för sådana. Dock ej med grått canvas, någon länk eller ett nato i passande färger anmodas.
Vilken skulle ni välja?
Blå!
Vilken skulle ni välja?
Jag har kikat ganska mkt på dom här under en period. Den blå är galet snygg men jag landade i att en Sinn ska vara mer toolig så i nuläget hade jag valt DS
Vilken skulle ni välja?
Blå. Blå. Blå.
Vilken skulle ni välja?
Förhoppningsvis inte långt kvar till vi får se @JoelD s nya 356
Vilken skulle ni välja?
Fast det där är ju en 358Förhoppningsvis inte långt kvar till vi får se @JoelD s nya 356
Med safirglasFast det där är ju en 358