• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Normalt hade jag nu svarat GET IN LINE! :) Men jag löste problemet med att köpa utanför forumet! Till Dr.D, Tänk dig för! Du vet att du kommer att gråta blod efter att ha skiljts från den! :eek:

Hehe, har sökt den där ett tag nu… https://klocksnack.se/threads/sinn-856-b-uhr.137095/

…dock utan att ligga på varken här i tråden eller hos @Dr. D så hade nog fått vika ner mig där trots allt. ;)

Kul är det iaf att det blivit nån slags 856B-boom här, både för er glada ägare och för presumtiva spekulanter!
 
Jag funderar på att låta min 203 St gå vidare. Är det någon här som är intresserat innan jag lägger ut den på K&S? Köpt här på forumet i fjol och servat i vintras hos Tidlösa Ur i Uppsala.

IMG_6398.jpeg
 
Vet inte hur jag ska förklara detta, men klockan på skinnet fick mig att få rysningar, Burt Reynolds på en isbjörnsfäll med Ciggar och konjak... minns ni det glada 80talet....huvva! :)

Edit, ja jag är lite skadad....
Tv-tips till dig;
 
Jag har en Rolex Submariner och en seiko skx 007. Nu har jag beslutat att sälja min speedmaster för att finansiera ett köp av en Sinn UX.. Är jag dum i huvudet som bara vill ha tåliga dykare? Och kommer jag ångra köpet av UX när jag redan har en sub? 🤥
Absolut inte, eller så är vi två som är dumma 😂 själv har jag både sub och en UX och tro det eller ej men en ezm3 ligger väldigt nära köpknappen. Olika användsområden helt klart 😎
 
Om ni letar bekväma spännen så kan jag varna för "orginalet" från Jackostraps.
Det stör inte mig nämnvärt, men letar man något som inte skär in så ska man leta vidare.
20210706_062854.jpg
20210706_062913.jpg
Blir ganska mycket material runt armen så klockan poppar upp lite mer.
Just med originalutförandet på metalldetaljerna är nog alla original lite obekväma jmf med till exempel det här bandet där fästdelen ligger parallellt med armen och att remmen ligger mot armen - inte spännet.
6777CBD7-5B88-4F93-A242-8E5764C74ADD.jpeg
 
Inte så dum den där- hur hon bär den på första bilden är en annan femma!

1625573144110.png
1625573166878.png

;)
 
Till sist föll även jag till föga och beställde en sprojtans H-länk. Jag är riktigt imponerad över kvalitetskänslan och att justera armbandet med insexnycklar var en ren fröjd!

En liten undring: använde ni den lilla flaskan Loctite som följde med? I så fall, på vilka skruvar? Applicerade ni på alla skruvar eller bara på de ni justerade?

IMG_20210706_185700_edit_1338160895038520.jpg
 
Goda Sinn-nyheter för mig och min modifierade 104a. Pengar åt vigselring har ramlat in från annat håll så den får stanna (och en ny Seiko får även tillkomma). Kul av flera anledningar men främst pga få stanna och hänga i tråden.

Funderar även på att sätta in den nya gröna tavlan i min 104a framöver...

20210706_192404.jpg
x104_St_Sa_I_MG.jpg.pagespeed.ic.AlzJjeEMFv.jpg
 
Blir ganska mycket material runt armen så klockan poppar upp lite mer.
Just med originalutförandet på metalldetaljerna är nog alla original lite obekväma jmf med till exempel det här bandet där fästdelen ligger parallellt med armen och att remmen ligger mot armen - inte spännet.
6777CBD7-5B88-4F93-A242-8E5764C74ADD.jpeg
Nä, men med dykardräkt under så känns spännet bra. Jävligt svettigt till vardags dock...
 
Tillbaka
Topp