• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Börjat utforska den där flugan ( :):):) ) med NATO-band, blev inte så pjåkigt, satt ju riktigt bekvämt.
IMG_1814.JPG
 

mchamoun

Cartier
De glappade ganska rejält vilket gjorde att de vickade mot boetten. Det blev bättre med fetare bandstift. Kanske att Eriksons börjat skicka med dessa per automatik nu?
Bifogar en bild på hur min såg ut före bytet av stift.
DSC_1791.JPG
Så pass stort glapp har jag inte på min klocka. Den sitter bra och bandstiften som jag fick med passar ändlänkarna perfekt. De är en aning tunnare än de bandstift som följer med läderbandet dock.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det går undan i svängarna, jag trodde att du skulle kasta dig över den nu när chansen dök upp :)
Ja det är ju lite klurigt med U1 vs UX. De delar ju boett och har onekligen vissa likheter. Då är det nästan roligare och minst krångel att köpa nästa klocka på vill ha-listan. Men men... vi får se. Det kanske blir ännu en Sinn trots allt. :angel:
Tror dock att jag hoppar UX denna gång.
 

leiden

Rolex
Ja det är ju lite klurigt med U1 vs UX. De delar ju boett och har onekligen vissa likheter. Då är det nästan roligare och minst krångel att köpa nästa klocka på vill ha-listan. Men men... vi får se. Det kanske blir ännu en Sinn trots allt. :angel:
Tror dock att jag hoppar UX denna gång.
Ja, det ligger ju en del i att de har vissa likheter men ändå en del olikheter som gör att de skiljer ut sig från varandra. Tycker nog att de är tillräckligt olika för att få plats i samma samling :)
Men kör på din grundidé nu annars blir det knas ;)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Ja, det ligger ju en del i att de har vissa likheter men ändå en del olikheter som gör att de skiljer ut sig från varandra. Tycker nog att de är tillräckligt olika för att få plats i samma samling :)
Men kör på din grundidé nu annars blir det knas ;)
Ja, jag behöver verkligen en Cartier i samlingen innan jag dör.
Dö kan man göra när som helst så det är väl lika bra att jag bockar av detta medans man är pigg. :p
 
Jag tänker:

1. Har den alltid funnits i oljan men inte synts pga svarta bakgrunden?....men nu fastnade det på visaren?

2. Har det kommit in nåt externt verkligen? Oljan borde väl isf läcka. Boetten har aldrig varit öppnad?

3. Ska ringa till Eriksson....men tror ni at Sinn tar detta fastän garantin gick ut för typ 6 mån sen?

4. Sinnguden är inte felfri?


Alltså helt sjukt, såg detta för en sekund sen....det ser ut som att det är ett svart hårstrå på minutvisaren ( ganska nära mitten)....hur e det möjligt!?

IMG_6628.JPG
 
Topp