• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blev hetsad av allt bandsnack och tänkte nästan ta av länken och ta på ett sailcloth. Tror jag säljer bandet istället 😀
 

Bilagor

  • IMG_20210708_181455.jpg
    IMG_20210708_181455.jpg
    1 MB · Visningar: 7
Sinn 856 B-Uhr. 1 av 856.
Finns fortfarande att köpa hos Sinn, märkligt?
EA52A26A-9040-4844-8963-F42592394A9E.jpeg
Känns som att hälften av exen finns i Sverige och minst hälften av dessa i denna tråden 😁 sjukt konstigt att den inte sålt slut internationellt, 856 ex är ändå inte många! Jmf min limiterade Seiko som tillverkades i 5500 ex och sålde slut på ett halvår… gränsfall på att få kalla något limiterat i det fallet imo.
 
Jag går i tankarna att modda en ezm3
Med vitt datum istället för rött. Kanske även byta bezeln till ezm3f då jag har flera dykarbezels och flygarbezeln kanske är mer användbar?

Vad har ni för tankar kring det? :)
 
Jag går i tankarna att modda en ezm3
Med vitt datum istället för rött. Kanske även byta bezeln till ezm3f då jag har flera dykarbezels och flygarbezeln kanske är mer användbar?

Vad har ni för tankar kring det? :)
Spännande!
Frågade i höstas och då skulle det kosta 120€ och byta bezel borde inte vara så kostbart?
 
Spännande!
Frågade i höstas och då skulle det kosta 120€ och byta bezel borde inte vara så kostbart?
Då lär det bli 240 säkert för båda moddningarna. Jag ägde en ezm3 från 2013 tidigare. Någon som vet om ezm3 som handlas nu är uppdaterad på ngt sätt? Har för mig att jag läst att bezeln ska vara fastare och att länken ska ha insex skruvar?
 
Då lär det bli 240 säkert för båda moddningarna. Jag ägde en ezm3 från 2013 tidigare. Någon som vet om ezm3 som handlas nu är uppdaterad på ngt sätt? Har för mig att jag läst att bezeln ska vara fastare och att länken ska ha insex skruvar?
Jag tänker nog att dykarbezel är mer användbar?
I alla fall när jag kokar ägg, pasta mm. :)
 
Känner mig lite vilsen när jag ser Sinns inlägg på Instagram?
Självklart har det med mig att göra, en gubbe i 60 års åldern,som inte identifierar varumärket med nån flärdfull modeshow.
Samtidigt får de ju sjukt mycket likes på inlägget så...
Så känns inte riktigt som vi kommer få se stenhårda nyheter i framtiden.
AF054CF9-03E6-405D-B710-13EEC00956F9.jpeg
 
Spännande!
Frågade i höstas och då skulle det kosta 120€ och byta bezel borde inte vara så kostbart?
Då pratar vi förstås mod vid nybeställning? Har för mig att jag läst i tråden om att ta bort datumet och vill minnas att svaret från Sinn var att det skulle bli jättedyrt. Lite bökigare att modifiera tavlan.
 
Känner mig lite vilsen när jag ser Sinns inlägg på Instagram?
Självklart har det med mig att göra, en gubbe i 60 års åldern,som inte identifierar varumärket med nån flärdfull modeshow.
Samtidigt får de ju sjukt mycket likes på inlägget så...
Så känns inte riktigt som vi kommer få se stenhårda nyheter i framtiden.
AF054CF9-03E6-405D-B710-13EEC00956F9.jpeg
Sinn och sociala medier = katastrof. Förknippar inte alls Sinn med dans och vackra damer på mysiga sydeuropeiska kaféer även om det också är trevligt.
 
Då pratar vi förstås mod vid nybeställning? Har för mig att jag läst i tråden om att ta bort datumet och vill minnas att svaret från Sinn var att det skulle bli jättedyrt. Lite bökigare att modifiera tavlan.
Har också fått offert på 120 euro för att byta till vitt datum. Antar att de bara byter datumtavlan till en som sitter på ezm3f. Att ta bort datumet förstår jag är en annan femma.
 
Jag gillar det där bandet och har ett likadant 😎 Men på mitt ex är spännets ”hasp” (heter det så?) typ 0,5-1,0 mm för kort för att bandet skall sitta säkert. Kan vara värt att kolla upp. Förhoppningsvis kommer Ditt band från en bättre batch!
Tror jag hade tur isåfall, sitter tryggt på plats 🙂
 
Kan konstatera att jag verkligen gillar detta ur! Men lysmassan på Sinn är inte lysande så länge...rent ut sagt så suger den jämfört med andra av mina klockor!
20210709_134225.jpg
Det jag verkligen gillar med 103 st är att den är så ”brutalt mekanisk” på något sätt. Andra klockor känns som förfinade, känsliga små mekaniska underverk. 103an känns hur hållbar som helst och med ett innanmäte som en b20-motor typ.
Kass liknelse såklart men försökte iaf förklara 😂

Firar Flieger friday med 900 som nu ska få vila i en dryg vecka.
1F7B8CDA-61FA-4CC5-B50E-F83918EF2C6B.jpeg
 
Det jag verkligen gillar med 103 st är att den är så ”brutalt mekanisk” på något sätt. Andra klockor känns som förfinade, känsliga små mekaniska underverk. 103an känns hur hållbar som helst och med ett innanmäte som en b20-motor typ.
Kass liknelse såklart men försökte iaf förklara 😂

Firar Flieger friday med 900 som nu ska få vila i en dryg vecka.
1F7B8CDA-61FA-4CC5-B50E-F83918EF2C6B.jpeg
En annan liknelse kanske. Min kamrat som är hantverkare älskar Festool och håller dem högst. Men ska det köttas och brötas ska det vara Milwaukee.
103:an är en Milwaukee bland kronograferna
 
Köpa saker på Blocket utan att se dem i verkligheten är alldeles för läskigt.
Jag har gjort det en enda gång för en klocka i 10K-klassen som jag verkligen ville ha. Allt gick som tur var bra, men det var ändå så nervöst att jag aldrig kommer göra om det. Givetvis kollade jag upp allt som gick att kolla upp och fick ett bra intryck över telefon, men ändå... man vet ju aldrig.
 
Det jag verkligen gillar med 103 st är att den är så ”brutalt mekanisk” på något sätt. Andra klockor känns som förfinade, känsliga små mekaniska underverk. 103an känns hur hållbar som helst och med ett innanmäte som en b20-motor typ.
Kass liknelse såklart men försökte iaf förklara 😂

Firar Flieger friday med 900 som nu ska få vila i en dryg vecka.
1F7B8CDA-61FA-4CC5-B50E-F83918EF2C6B.jpeg
Den där klockan får mig att önska att jag hade +190mm handled 😍.
 
Jag har gjort det en enda gång för en klocka i 10K-klassen som jag verkligen ville ha. Allt gick som tur var bra, men det var ändå så nervöst att jag aldrig kommer göra om det. Givetvis kollade jag upp allt som gick att kolla upp och fick ett bra intryck över telefon, men ändå... man vet ju aldrig.
😀 Jag är lätt tokig, köper det mesta Beg och osett, går helt ok, en blåsning på 100 tals dealer! Men på senare tid har jag blivit lite mer försiktig...
 
Känner mig lite vilsen när jag ser Sinns inlägg på Instagram?
Självklart har det med mig att göra, en gubbe i 60 års åldern,som inte identifierar varumärket med nån flärdfull modeshow.
Samtidigt får de ju sjukt mycket likes på inlägget så...
Så känns inte riktigt som vi kommer få se stenhårda nyheter i framtiden.
AF054CF9-03E6-405D-B710-13EEC00956F9.jpeg
Nu är du väll ändå lite kinkig, häng med i de moderna trenderna. Vem vet nästa klocka från SINN är kanske rosa och med ett strumpeband i canvas :rolleyes:
 
Jag går i tankarna att modda en ezm3
Med vitt datum istället för rött. Kanske även byta bezeln till ezm3f då jag har flera dykarbezels och flygarbezeln kanske är mer användbar?

Vad har ni för tankar kring det? :)
Superbra! Jag hade exakt samma tanke när jag skulle köpa EZM3 - kollade med Erikson Ur som i sin tur kollade med Sinn (april i år). Jag fick dessvärre beskedet fr Sinn att det inte gick att sätta på en bezel från EZM3f på en EZM3. Det hela slutade med att det blev en vanlig EZM3 då jag ville ha siffror på tavlan o WR på 500 m. Är dock galet nöjd med klockan ändå! Du får gärna posta en uppdatering om hur det går…
Edit: bild på min EZM3
 

Bilagor

  • 556D5B33-5AC3-4B50-A9E7-B89919F909FD.jpeg
    556D5B33-5AC3-4B50-A9E7-B89919F909FD.jpeg
    270.7 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp