• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sinn på nygjuten betong.

IMG_9690.JPG

Kan vi få ett litet utlåtande om klockan? :)
Första intrycket är att den är riktigt välbyggd, älskar att den gör sig så jäkla bra på läder också, tycker glaset ger klockan en fantastisk vintagekänsla, otroligt bra detaljer, var lite rädd för att tavlan skulle kännas plottrig, men så är det inte alls otroligt lättavläst, tycker faktiskt lumen är riktigt vass, sen var jag lite orolig för den polerade boetten men jag tycker den är riktigt bra.
Det är mina intryck efter de första dagarna, kan komma med lite mer utförligt svar efter någon vecka!

Jag skulle uppskatta lite jämförande bilder mellan 104 och 103 st acrylic om det är möjligt, framförallt höjdmässigt. Även 103 st acrylic och Speedmaster Pro.

Börjar bli dags att få tummen ur och köpa en 103 snart... Det ryktas om prishöjning 1/9 (på WatchuSeek).
Ska se om det går att lösa!

Jag skulle uppskatta lite jämförande bilder mellan 104 och 103 st acrylic om det är möjligt, framförallt höjdmässigt. Även 103 st acrylic och Speedmaster Pro.

Börjar bli dags att få tummen ur och köpa en 103 snart... Det ryktas om prishöjning 1/9 (på WatchuSeek).
Det är nog ingen högoddsare. De höjde priserna litegrann 1 september förra året.

Ser kanonbra ut!
Vad tycker du själv? :)
Tackar!
Rätt behagligt. Snabb recension ger att bakänden på spännet är lite vasst mot handleden. Skulle behöva några drag med en fin fil.
Men färgen är helrätt! Har tidigare inte insett storheten riktigt med oliv, men det är ju fasen så snyggt!
Vi får se hur länge det blir på, men över helgen sitter det iaf säkert.

Tackar!
Rätt behagligt. Snabb recension ger att bakänden på spännet är lite vasst mot handleden. Skulle behöva några drag med en fin fil.
Men färgen är helrätt! Har tidigare inte insett storheten riktigt med oliv, men det är ju fasen så snyggt!
Vi får se hur länge det blir på, men över helgen sitter det iaf säkert.
Kul att det inte blev en totalsågning, det lovar gott!
Är det spännet som skaver och inte en bit tråd? Har varit med om det tidigare på andra band.
Färgen är verkligen grym och verkar passa Sinns modeller extra bra!

Alltså helt sjukt, såg detta för en sekund sen....det ser ut som att det är ett svart hårstrå på minutvisaren ( ganska nära mitten)....hur e det möjligt!?

IMG_6628.JPG

Intressant. Upptäckte även ett hårstrå/fiber på rotorn när jag packade upp min nyinförskaffade 556i under gårdagen. Helmut Sinn som skickar med en bit av sig själv mån tro? :pompus:

Fiber.jpg

Tillbaka
Topp