• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Gick utmärkt att sova med.
33783033-177A-4007-B134-3EFE2D38C475.jpeg
Samma här 🙂.
20210729_093135~2.jpg
 
Slänger ut en förnyad trevare. Ingen med 856 B-Uhr som känner för att göra utrymme för nytt? Vet att den finns bland många här i tråden och någon kanske går i sälj/bytestankar, vad vet jag. Av alla reffar så är det den som hängt kvar längst i intresseloben och den hade passat väldigt bra för mina behov, så det säger väl ändå nånting. Värt ett försök iaf 😃

 
Kör en liten flaggparad här i tråden 🥳
Fick tillbaka ännu en klocka som lagat sig själv? Först min UX och nu senast ett annat märke där dagskivan visade varannan 🇫🇷 och sen 🇬🇧??
En vilovecka hos urisen - voilà, inga problem.
114AE5D0-C7E4-4C46-817C-E0B0FB63EC42.jpeg
9FC1F8C0-05B6-46AD-923B-D6255D903BF6.jpeg
 
Senast ändrad:
Slänger ut en förnyad trevare. Ingen med 856 B-Uhr som känner för att göra utrymme för nytt? Vet att den finns bland många här i tråden och någon kanske går i sälj/bytestankar, vad vet jag. Av alla reffar så är det den som hängt kvar längst i intresseloben och den hade passat väldigt bra för mina behov, så det säger väl ändå nånting. Värt ett försök iaf 😃

Nog för att 856B legat i lådan ett tag men försäljning är inte aktuellt 😉
Semesterklocka och minigolf i hettan nedan.
IMG_20210729_121737.jpg
 
Slänger ut en förnyad trevare. Ingen med 856 B-Uhr som känner för att göra utrymme för nytt? Vet att den finns bland många här i tråden och någon kanske går i sälj/bytestankar, vad vet jag. Av alla reffar så är det den som hängt kvar längst i intresseloben och den hade passat väldigt bra för mina behov, så det säger väl ändå nånting. Värt ett försök iaf 😃

Den går väll fortfarande att köpa ny. Finns i alla fall med på SINN.s hemsida. Kolla med @ERIKSON URHANDEL om dom har någon på hyllan :)
 
Jag började undra om jag tagit fel på året 😁
Maj är iochförsig den stora semestermånaden i Tyskland men om de nu missat tidtagningen "rätt grovt" borde de och har förhoppningsvis informerat dig/ursäktat sig?
OT;
För några veckor sedan såg jag en reklamsnutt på tv från Carglass.
De hade bra pris på vindrutetorkare från Bosch.
Åkte förbi den som närmast.
Slut så han beställde.
Åkte förbi tre dagar senare men de hade inte varit med. Säljaren skulle se till att de kom med på nästa order.
Ringde igår och fick veta att de var på nästa sändning.
Idag åkte jag förbi, de hade kommit.
Säljaren hängde med ut, bytte dem och önskade mig en trevlig dag.
  • Vad blir jag skyldig?
  • Ingenting, du har ju varit förbi här två gånger innan så vi bjuder på dem.
😀
Gissa vem jag kommer vända mig till nästa gång jag får stenskott?

Carglass respect!
 
Maj är iochförsig den stora semestermånaden i Tyskland men om de nu missat tidtagningen "rätt grovt" borde de och har förhoppningsvis informerat dig/ursäktat sig?
OT;
För några veckor sedan såg jag en reklamsnutt på tv från Carglass.
De hade bra pris på vindrutetorkare från Bosch.
Åkte förbi den som närmast.
Slut så han beställde.
Åkte förbi tre dagar senare men de hade inte varit med. Säljaren skulle se till att de kom med på nästa order.
Ringde igår och fick veta att de var på nästa sändning.
Idag åkte jag förbi, de hade kommit.
Säljaren hängde med ut, bytte dem och önskade mig en trevlig dag.
  • Vad blir jag skyldig?
  • Ingenting, du har ju varit förbi här två gånger innan så vi bjuder på dem.
😀
Gissa vem jag kommer vända mig till nästa gång jag får stenskott?

Carglass respect!
Haha det är ju det som är grejen. De har inte sagt ett ord förrän jag mailat och frågat saker. Inga ursäkter heller. De skickade inte ens en bekräftelse på att de mottagit mina pengar förrän jag frågade om de kommit fram och allt var i sin ordning.
 
Haha det är ju det som är grejen. De har inte sagt ett ord förrän jag mailat och frågat saker. Inga ursäkter heller. De skickade inte ens en bekräftelse på att de mottagit mina pengar förrän jag frågade om de kommit fram och allt var i sin ordning.
Sånt där gör att åtminstone jag börjar fundera på om det blir någon mer SINN. Det är verkligen inte ok.
 
Sånt där gör att åtminstone jag börjar fundera på om det blir någon mer SINN. Det är verkligen inte ok.
Nej jag vet inte... jag har ändå känt att jag hållt humöret uppe och egentligen inte ens surat till. Kanske för att klockor är en så onödig hobby redan från början (medveten om privilegiet liksom) men ja...rent objektivt är det faktiskt rätt uselt när det gäller en ändå så pass dyr produkt från ett relativt litet entusiastmärke att inte hålla sig med god kommunikation.
 
Tillbaka
Topp