• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blev en lite konstig bild men va f...

IMG_3623.JPG
Haha, en till som trillat dit :p Olivnato börjar få fäste i den här tråden :D
Edit: Det blev bra! Har du klippt det eller bara använt en annan metod?

Kan inte släktskapet mellan Sinn och Damasko. Men det känns som att det är någonting. Någon form av ytbehandling har den också.
Sugen anyone?
https://klocksnack.se/threads/damasko-da44.78764/
Liknande tänk är det allt. Känns som att Damasko har tagit det ytterligare ett steg med ytbehandlingen. Länken ser också riktigt intressant ut.
Men... de brukar vara svårsålda, åtminstone på KS, är min uppfattning.
Skulle säga att de är så speciella och nischade att de är lättast sälja i Tyskland.

Jag har tänkt på detta tidigare också. Jag undrar om dem har samma tillverkare av boetter? Ska undersökas lite.
Helt klart att dem släkt enligt mig :)
Hade samma tanke så jag var tvungen att kolla :) "Aesthetically, it’s quite similar to certain models from Sinn, most notably the retired 656. It should be noted that the two companies were in a partnership until 2002, with Damasko manufacturing cases for Sinn before the formation of SUG, so the carry over of certain elements makes sense."
http://wornandwound.com/review/damasko-da36-review/

Är det någon här som har något från Frankfurt Financial District serien? I så fall så vore det trevligt med lite bilder och omdömen :snaphappy:

Bra öga :)

Yes, hade tänkt sluta åka hoj sålde min betydligt dyrare hoj. Kollade på Blocket dagen efter och tänkte att jag kan ju köpa en billig begagnad hoj istället så har kag fortfarande utrymme att göra annat med pengarna - så det blev en väldigt välskött och servad kolstrast :)

Nog är det det. En gång i tiden bland det värre som fanns.

Tillbaka
Topp