• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Skuru gata
Glömt hur jobbigt det var att gå från botten och uppåt 🥵
3269BEED-3757-472B-BFB4-4F49CE76E957.jpeg
Rekommenderar en promenad ut till Hindens rev, en fantastisk naturupplevelse 5 Km enkel väg
 
Blev expierad av en trevlig ung man i en butik idag och upptäckte att han bar en Sinn 556 i på h-länk. Han hade fått den i examenspresent av sin far. Han hade noterat att jag också hade Sinn. Revansch för igår:)!!.
Underbart att höra! Vår grabb är runt ett år gammal, det får väl bli en Sinn i examenspresent till honom också. Ska bli intressant att se var Sinn ligger prismässigt om 17 år. 😁
 
Underbart att höra! Vår grabb är runt ett år gammal, det får väl bli en Sinn i examenspresent till honom också. Ska bli intressant att se var Sinn ligger prismässigt om 17 år. 😁
Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller 😉 behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år… 🙄

On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå 😃
 
Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller 😉 behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år… 🙄

On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå 😃
Tack @Torpeden, lovat att leverera lite bilder så fort tid ges!
 
Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller 😉 behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år… 🙄

On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå 😃
Jag lovade ju bort min enda klocka när min son var fem.
Han skulle få den på sin 18-årsdag.
Tyvärr kom han ihåg det 😂
Men utan det så skulle jag aldrig köpt min 756.
 
Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller 😉 behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år… 🙄

On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå 😃
Ot, jag har köpt knivar till mina kommande barn barn....
 
Den är så himla tjock bara 😅
Har en annan tysk kronograf med nästan identiska mått och jag tycks vara den enda som är positivt överraskad av klockhöjdens effekter. Har skrivit tidigare men bandhornen och kronan kommer upp något och eliminerar risken för skav (för mig). Ett stadigt läder och den sitter som gjuten :). Är väl också en vanesak om man tex haft en slimmad 556 just innan.
 
Har en annan tysk kronograf med nästan identiska mått och jag tycks vara den enda som är positivt överraskad av klockhöjdens effekter. Har skrivit tidigare men bandhornen och kronan kommer upp något och eliminerar risken för skav (för mig). Ett stadigt läder och den sitter som gjuten :). Är väl också en vanesak om man tex haft en slimmad 556 just innan.
Haha jag har aldrig förstått hur man är skapt om kronan ska skava in i handen. Jag kan knappt göra det ens om jag försöker.
 
Tillbaka
Topp