Rekommenderar en promenad ut till Hindens rev, en fantastisk naturupplevelse 5 Km enkel vägSkuru gata
Glömt hur jobbigt det var att gå från botten och uppåt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rekommenderar en promenad ut till Hindens rev, en fantastisk naturupplevelse 5 Km enkel vägSkuru gata
Du får återkomma med hur det gick.
Bra än så längeDu får återkomma med hur det gick.
Min 857 som jag köpte i våras gick +8 s per dygn från början och är nu, efter 4 månader, nere på +2,5 s per dygn. Snart får den sluta gå långsammare .Får avvakta lite och se då
Skuru gata
Underbart att höra! Vår grabb är runt ett år gammal, det får väl bli en Sinn i examenspresent till honom också. Ska bli intressant att se var Sinn ligger prismässigt om 17 år.Blev expierad av en trevlig ung man i en butik idag och upptäckte att han bar en Sinn 556 i på h-länk. Han hade fått den i examenspresent av sin far. Han hade noterat att jag också hade Sinn. Revansch för igår!!.
Allt blir dyrare så köp en nu o lägg undan.Underbart att höra! Vår grabb är runt ett år gammal, det får väl bli en Sinn i examenspresent till honom också. Ska bli intressant att se var Sinn ligger prismässigt om 17 år.
Har inte råd med sånt längreAlltså det där bandet passar ju såååå fantastiskt med den klockan Borde funka lika fint på @Laddsladd UX också!
Han villhöver en b-uhr!Underbart att höra! Vår grabb är runt ett år gammal, det får väl bli en Sinn i examenspresent till honom också. Ska bli intressant att se var Sinn ligger prismässigt om 17 år.
Har inte råd med sånt längre
Allt blir dyrare så köp en nu o lägg undan.
Den är så himla tjock baraHåller med @JoelD om att det är perfekt med klockor runt 36-38 mm och Sinn är en av få med en mindre kronograf.
Inte då! Den är perfekt! Rund och god!Den är så himla tjock bara
Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år…Underbart att höra! Vår grabb är runt ett år gammal, det får väl bli en Sinn i examenspresent till honom också. Ska bli intressant att se var Sinn ligger prismässigt om 17 år.
Tack @Torpeden, lovat att leverera lite bilder så fort tid ges!Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år…
On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå
Jag lovade ju bort min enda klocka när min son var fem.Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år…
On topic så var det en svinsnygg 240 @vanman! Hade inte vågat köpa den otittad själv så kul att det finns en i tråden iaf så man får se den ändå
Ot, jag har köpt knivar till mina kommande barn barn....Har faktiskt lekt med tanken att köpa en klocka till mina framtida barn samma år de föds och sen lägga undan den tills de blir 18, kan bli en rolig och personlig 18-årspresent och också ett tidsdokument från födelseåret. Det är tanken iaf så får man se hur välfylld klockkassan är när det smäller behöver ju iofs inte vara en svindyr klocka. Problemet är väl snarare att hålla fingrarna borta själv i 18 år…
Pratar vi köksknivar eller?Ot, jag har köpt knivar till mina kommande barn barn....
Knappast....Pratar vi köksknivar eller?
Bra köksknivar är nästan lika förödande för privatekonomin som klockorKnappast....
Testa designerknivar, typ same knivar fast bara snygga. Det gör rejäla hål i börsen!Bra köksknivar är nästan lika förödande för privatekonomin som klockor
Sant! Man får se till att inte ha den på för tjocka band och band som sitter åt lite så den inte sticker ut alltför mycket.Den är så himla tjock bara
Har en annan tysk kronograf med nästan identiska mått och jag tycks vara den enda som är positivt överraskad av klockhöjdens effekter. Har skrivit tidigare men bandhornen och kronan kommer upp något och eliminerar risken för skav (för mig). Ett stadigt läder och den sitter som gjuten . Är väl också en vanesak om man tex haft en slimmad 556 just innan.Den är så himla tjock bara
Haha jag har aldrig förstått hur man är skapt om kronan ska skava in i handen. Jag kan knappt göra det ens om jag försöker.Har en annan tysk kronograf med nästan identiska mått och jag tycks vara den enda som är positivt överraskad av klockhöjdens effekter. Har skrivit tidigare men bandhornen och kronan kommer upp något och eliminerar risken för skav (för mig). Ett stadigt läder och den sitter som gjuten . Är väl också en vanesak om man tex haft en slimmad 556 just innan.
Om den råkar glida ner över fartguppet (knölen på handleden). Bättre på att spänna fast klockan nuförtiden så det är egentligen ett ickeproblem.Haha jag har aldrig förstått hur man är skapt om kronan ska skava in i handen. Jag kan knappt göra det ens om jag försöker.