• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

När man är febrig och risig så kan man tex sitta en stund och dregla i Sinns katalog och drömma lite om vilken modell som skulle göra min duo till en trippel.

Har nog kokat ner det till tre kandidater.

756
20081119112.jpg

857 B
image.jpg

U200
U200_V.jpg

(Bilderna oblygt lånade från nätet)

Samtliga har en för mig bra storlek och de skiljer sig tillräckligt mycket från 556 och 356. Favoriten är nog ändå U200. En dykare i ubåtsstål på 37 mm, för min handled kan det inte bli mycket bättre :)

När man är febrig och risig så kan man tex sitta en stund och dregla i Sinns katalog och drömma lite om vilken modell som skulle göra min duo till en trippel.

756
20081119112.jpg

857 B
image.jpg

U200
U200_V.jpg

Samtliga har en för mig bra storlek och de skiljer sig tillräckligt mycket från 556 och 356. Favoriten är nog ändå U200. En dykare i ubåtsstål på 37 mm, för min handled kan det inte bli mycket bättre :)
U200 liksom u1000 är på väg ur produktion. Men det kommer ju finnas ex kvar länge än :)

Jaha, hade jag inte en aning om. Tack för den infon! Vet du om de ska sluta med att göra mindre dykare eller ersätts den med en ny modell?
Läste på Wus att de var dyra att tillverka. Tror inte U200:an ersätts av någon ny.
Hört detta från flera håll men det behöver ju inte vara 100% sant för det
Kanske @ERIKSON URHANDEL kan bekräfta eller dementera? Erikson kanske också kan klargöra hur det är med prishöjningen i september? Blir det någon? Eller blir det en sänkning kanske? :angel:

Läste på Wus att de var dyra att tillverka. Tror inte U200:an ersätts av någon ny.
Kanske @ERIKSON URHANDEL kan bekräfta eller dementera? Erikson kanske också kan klargöra hur det är med prishöjningen i september? Blir det någon? Eller blir det en sänkning kanske? :angel:
Prishöjning kommer hörde jag när jag var in.

Hmm, kan tänka mig att det kanske inte är den mest sålda modellen heller. De flesta vill väl ha större dykare. Hoppas att det ändå kommer finnas en del i omlopp om jag skulle göra slag i saken längre fram.

Hur stor blev prishöjningen sist?

756
20081119112.jpg

857 B
image.jpg

U200
U200_V.jpg

Jag röstar på 756, det är den jag hade valt!

15039104556691717466363.jpg

Nu vart man med Sinn då. Sneglat på flera olika modeller och andra märken men blev 104:an till slut. Hade tyvärr lite bråttom när paketet skulle hämtas ut, 84 på 50 väg, så vart en extra avgift där..
Riktigt snygg! Funderar på den där jag också. 84 på 50, borde inte kortet rykt då? :eek:

Riktigt snygg! Funderar på den där jag också. 84 på 50, borde inte kortet rykt då? :eek:
Jo, vart en kortare mc säsong i år. Rätt dyr försäkring på min S1000RR så går ju jämt upp med boten och den kortare säsongen men suger att dom fysiskt tar lappen. Nu har man inget id kort. Känns föråldrat.

15039104556691717466363.jpg

Nu vart man med Sinn då. Sneglat på flera olika modeller och andra märken men blev 104:an till slut. Hade tyvärr lite bråttom när paketet skulle hämtas ut, 84 på 50 väg, så vart en extra avgift där..
Den där har jag varit nyfiken på nu ett tag. Gillar verkligen 556i som jag precis införskaffat men kommer nog vilja testa en 104 också. Den jag gillar bäst får stanna då.

Har gjort samma sak på båge men fick de nedskrivet från 81 till 80. Efter det lärde jag mig att hålla under 30 över.

Sen blev man lugnare i stan överhuvudtaget och när vänner körde ihjäl sig slutade jag åka helt.

Tillbaka
Topp