• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

656-lördag.

IMG_20210828_141515.jpg
 
Lite sugen på en klocka med grön urtavla och då känns 104 St Sa I MG som ett ypperligt val. Vid lite sökande så verkar det endast ha funnits två på forumet? Vad är det som gör att modellen inte är jättepopulär? Någon i tråden som äger en och kan ge en kort bedömning.
Sinn-104-Green-05.jpg
 
Lite sugen på en klocka med grön urtavla och då känns 104 St Sa I MG som ett ypperligt val. Vid lite sökande så verkar det endast ha funnits två på forumet? Vad är det som gör att modellen inte är jättepopulär? Någon i tråden som äger en och kan ge en kort bedömning.
Sinn-104-Green-05.jpg
Tycker också den borde vara super populär. Funderar själv på att byta tavla i min 104a till denna gröna. Enda som hindrar mig för tillfället är att jag ännu inte sett tavlan live och framförallt min oro att klockan inte kommer ha samma "tool"-känsla med grön ist för svart tavla.
20210807_090637.jpg
 
Lite sugen på en klocka med grön urtavla och då känns 104 St Sa I MG som ett ypperligt val. Vid lite sökande så verkar det endast ha funnits två på forumet? Vad är det som gör att modellen inte är jättepopulär? Någon i tråden som äger en och kan ge en kort bedömning.
Sinn-104-Green-05.jpg
Den är jättefin.
Funderat på svaret. Man ska inte glömma att Sinn-världen är rätt liten. Vi är inte jättemånga som är entusiaster till märket och den gröna är förhållandevis ny. De som vill ha en 104 kan redan sitta på en. Mycket handlar om timing när något släpps och var man ligger i intresse just då och inte minst ekonomin just då. Tror vi har har, eller iaf har haft, tre gröna 103 or också.
 
Senast ändrad:
Tycker också den borde vara super populär. Funderar själv på att byta tavla i min 104a till denna gröna. Enda som hindrar mig för tillfället är att jag ännu inte sett tavlan live och framförallt min oro att klockan inte kommer ha samma "tool"-känsla med grön ist för svart tavla.
20210807_090637.jpg
Stämmer nog att tpoligheten gpr ner något. Tycker dock att 104an passar även i de mer dressade färgerna.
Kan man byta tavla på Sinn? Hade inhen aning om det. Om ja, vad brukar det kosta?
Den är jättefin.
Funderat på svaret. Man ska inte glömma att Sinn-världen är rätt liten. Vi är inte jättemånga som är entusiaster till märket och den gröna är förhållandevis ny. De som vill ha en 104 kan redan sitta på en. Mycket handlar om timing när något släpps och var man ligger i intresse just då och inte minst ekonomin just då. Tror vi har har, eller iaf har haft, tre gröna 103:eek:r också.
Absolut, timing är en viktig fråga. Tycker färgen kändes riktigt somrig :cool:
 
Lite sugen på en klocka med grön urtavla och då känns 104 St Sa I MG som ett ypperligt val. Vid lite sökande så verkar det endast ha funnits två på forumet? Vad är det som gör att modellen inte är jättepopulär? Någon i tråden som äger en och kan ge en kort bedömning.
Sinn-104-Green-05.jpg

Den är jättefin.
Funderat på svaret. Man ska inte glömma att Sinn-världen är rätt liten. Vi är inte jättemånga som är entusiaster till märket och den gröna är förhållandevis ny. De som vill ha en 104 kan redan sitta på en. Mycket handlar om timing när något släpps och var man ligger i intresse just då och inte minst ekonomin just då. Tror vi har har, eller iaf har haft, tre gröna 103 or också.

Om man vill ha grön urtavla och SINN är det 103 SA G som gäller.. (naturligtvis med skyddsplasten kvar)

IMG_1296.JPG
 
vi
Första gången jag sett UX på mesh. Har faktisk funderat på hur det skulle se ut. Då kan jag göra en check på den🙂.
Då är det bara att slå till, tycker det ser helt rätt ut, även om jag har ett lite större spännet mitt mesh, blir helt klart mer balanserat då. UX SDR med svart mesh tror jag att jag postade lite bilder på i somras, riktigt fint!
 
Då är det bara att slå till, tycker det ser helt rätt ut, även om jag har ett lite större spännet mitt mesh, blir helt klart mer balanserat då. UX SDR med svart mesh tror jag att jag postade lite bilder på i somras, riktigt fint!
Men första gången på en grå UX då med grått mesh då:). För du hade väl svart? Vad hade du för spänne? Kan du lägga upp fler bilder med din UX SDR? Snälla:)?
 
Tillbaka
Topp