• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Men första gången på en grå UX då med grått mesh då:). För du hade väl svart? Vad hade du för spänne? Kan du lägga upp fler bilder med din UX SDR? Snälla:)?
Det var inte på min, det var bilder jag hittat på nätet ska länka tillbaka till dom! Har orginalspännet som följde med meshet, skruvade anslutningar så jag tror inte Sinn-spännet skulle funka utan modifieringar!
 
Andra gröna Sinn!
(Det är ju nästa så jag BORDE ha den gröna 556:an)

1630179984042.png

1630180012040.png
Ja, den gröna 556:an talar ju för att det går bygga 556 som destro även som Sinn inte tillhandahåller tjänsten, kanske ska köpa begagnad och lämna till lämplig urmakare för ombyggnad? Vem borde jag anlita isf?
 
Lite sugen på en klocka med grön urtavla och då känns 104 St Sa I MG som ett ypperligt val. Vid lite sökande så verkar det endast ha funnits två på forumet? Vad är det som gör att modellen inte är jättepopulär? Någon i tråden som äger en och kan ge en kort bedömning.
Sinn-104-Green-05.jpg

Om Sinn hade släppt en 104 eller 103 med en solid mörkgrön tavla hade jag ägt den. Det är nog så enkelt att den gröna metallic/flaketavlan kräver att man verkligen, verkligen gillar den och inte är något man spontanköper i samma utsträckning som en svart tavla.

Bara att titta på vad som säljs från samtliga märken. Jag är så nära 100% som man kan vara att det inte finns en enda modell från en enda tillverkare där det både finns svart samt andra färger på tavlorna och någon annan färg än svart säljer bättre.

Med det sagt så om du föredrar den gröna framför den svarta så ska du naturligtvis köpa den men vara beredd på att det kan gå något trögre om du en dag bestämmer dig för att sälja :)
 
Ja, den gröna 556:an talar ju för att det går bygga 556 som destro även som Sinn inte tillhandahåller tjänsten, kanske ska köpa begagnad och lämna till lämplig urmakare för ombyggnad? Vem borde jag anlita isf?
Du kan ju inte köpa en limited edition, grön 556 och sen ta bort den gröna tavlan?!
 
Om Sinn hade släppt en 104 eller 103 med en solid mörkgrön tavla hade jag ägt den. Det är nog så enkelt att den gröna metallic/flaketavlan kräver att man verkligen, verkligen gillar den och inte är något man spontanköper i samma utsträckning som en svart tavla.

Bara att titta på vad som säljs från samtliga märken. Jag är så nära 100% som man kan vara att det inte finns en enda modell från en enda tillverkare där det både finns svart samt andra färger på tavlorna och någon annan färg än svart säljer bättre.

Med det sagt så om du föredrar den gröna framför den svarta så ska du naturligtvis köpa den men vara beredd på att det kan gå något trögre om du en dag bestämmer dig för att sälja :)
Går det att köpa tavla löst? Hade kanske varit smartast att skaffa en svart och köpa tavla separat. Tröttnar man så kan man alltid byta tillbaka :)
 
Går det att köpa tavla löst? Hade kanske varit smartast att skaffa en svart och köpa tavla separat. Tröttnar man så kan man alltid byta tillbaka :)

Möjligt att du kan köpa den nya gröna, dvs St Sa I MG, men inte den limiterade om du inte redan har en sådan och får en skadad tavla. Någon skrev tidigare i tråden att han kunde köpa ny tavla men att Sinn då behöll den gamla. Superkonstigt i sådana fall, Sinn är inte Rolex så eventuella argument för tavlor i rotation i avseende franken/fakes faller platt enligt mig.
 
Ahaa, skumt att det inte skulle vara möjligt. Är väl bara att rotera hela paketet tänker man ju :)? Vore intressant att veta varför
Det går förmodligen att rotera men man skulle behöva ändra dagskiva. Även "fötterna" på tavlan sitter väl fel så man skulle behöva klippa dem och sätta fast den med dial dots. Vet inte om Sinn säljer tavlor för destro men tvivlar på det för alla var väl limiterade.
 
Möjligt att du kan köpa den nya gröna, dvs St Sa I MG, men inte den limiterade om du inte redan har en sådan och får en skadad tavla. Någon skrev tidigare i tråden att han kunde köpa ny tavla men att Sinn då behöll den gamla. Superkonstigt i sådana fall, Sinn är inte Rolex så eventuella argument för tavlor i rotation i avseende franken/fakes faller platt enligt mig.
Har bytt på SjööS och då har man fått behålla tavlan. Tänkte köpa den olimiterade för att göra det enkelt @ERIKSON URHANDEL Är det möjligt att byta tavla? Får man behålla den gamla?
 
Det går förmodligen att rotera men man skulle behöva ändra dagskiva. Även "fötterna" på tavlan sitter väl fel så man skulle behöva klippa dem och sätta fast den med dial dots. Vet inte om Sinn säljer tavlor för destro men tvivlar på det för alla var väl limiterade.
Ah ja, det är säkert massa smågrejer som inte klaffar förstås.
 
Har bytt på SjööS och då har man fått behålla tavlan. Tänkte köpa den olimiterade för att göra det enkelt @ERIKSON URHANDEL Är det möjligt att byta tavla? Får man behålla den gamla?

Ja, man vill ju definitivt behålla sin gamla tavla. Likväl som det är roligt med olika klockor är det väldigt trevligt att sitta och titta på lösa tavlor. De som har koll på min Chronolink vet att jag gillar många olika tavlor :)

EDIT: Bild. Inklusive Sinn-klockor för topic 🌞

IMG_20191103_142958-01.jpg
 
Jag är så nära 100% som man kan vara att det inte finns en enda modell från en enda tillverkare där det både finns svart samt andra färger på tavlorna och någon annan färg än svart säljer bättre.
Garanterat fler Rolex Submariner i TT eller helguld är blå, tror även att fler Omega Seamaster Bond är blå, men de är nog undantagen som bekräftar regeln :)

126613-rolex-submariner-2020-3.jpg

seamaster.jpg
 
Om Sinn hade släppt en 104 eller 103 med en solid mörkgrön tavla hade jag ägt den. Det är nog så enkelt att den gröna metallic/flaketavlan kräver att man verkligen, verkligen gillar den och inte är något man spontanköper i samma utsträckning som en svart tavla.

Bara att titta på vad som säljs från samtliga märken. Jag är så nära 100% som man kan vara att det inte finns en enda modell från en enda tillverkare där det både finns svart samt andra färger på tavlorna och någon annan färg än svart säljer bättre.

Med det sagt så om du föredrar den gröna framför den svarta så ska du naturligtvis köpa den men vara beredd på att det kan gå något trögre om du en dag bestämmer dig för att sälja :)
Den gröna Limited 104 var den första Sinn jag köpte, dessutom spontant :D
Eg skulle jag titta på en 356 om jag minns rätt men så fort jag såg tavlan på 104an så var det kört och jag tillhör kategorin blixtkär = )
(bild tagen annan dag, därav udda datum)
 

Bilagor

  • 20210129_130453.jpg
    20210129_130453.jpg
    445.3 KB · Visningar: 3
Den gröna Limited 104 var den första Sinn jag köpte, dessutom spontant :D
Eg skulle jag titta på en 356 om jag minns rätt men så fort jag såg tavlan på 104an så var det kört och jag tillhör kategorin blixtkär = )
(bild tagen annan dag, därav udda datum)

Ja, jag säger inte att det inte kan hända :)

Men om man vill ha svar på varför det är färre gröna än svarttavlade 104 så är det nog så enkelt att det krävs precis som du skriver att man blir blixtkär. Svart kommer alltid att sälja bäst, med vissa sällsynta undantag som @David71 påpekade ovan.

För att förtydliga. Det är ingen bashing från min sida av den gröna tavlan, men det går inte att hävda att den skulle vara lika populär eller lättsåld vilket kan vara nyttigt att ha med sig om man ska handla något för många tusenlappar. Om man vänder på det vet jag åtminstone en, @yonsson , som tyckte att den svarta 104 var alldeles för intetsägande. Det kan man ju vara lugn med att ingen kommer tycka med den gröna 💚
 
Skulle ni säga att den vita MOP 556:an på h-link är mindre dressad än den blå 556:an på fine-link

Eller är vit mer elegant i sig, oavsett länk?

För mig är den blå mer dressad oavsett länk och det är sunbursttavlan som gör det. Pärlemortavlorna skulle komma undan med nato, canvas eller till och med gummi på ett sätt som 556 B får lite svårare med. Lånade bilder 🌞

916da8fc539f4dbf279b98196e067e4e08c5eacc.jpg
uaj5e9aui7d51.jpg
 
Hoppla!

3-5 oktober presenteras det 2 nya modeller och det ser ut som även mer nyheter kommer annonseras 29-31 oktober.


:oops: Nu blev det sådär jobbigt igen

Men vaf..... Det sa @ERIKSON URHANDEL inget om. Innebär detta att förutom den som ska presenteras i September kommer ytterligare 3 st.
Detta kan bli en katastrof. Även om September klocka lockar till inköp så vågar man inte ifall de senare släppen skulle vara bättre och när dom väl kommer och kanske inta alls lockar till köp så är Septemberklockan slutsåld. Inte just av SINN att behandla sina trogna kunder på detta sätt :)
 
Men vaf..... Det sa @ERIKSON URHANDEL inget om. Innebär detta att förutom den som ska presenteras i September kommer ytterligare 3 st.
Detta kan bli en katastrof. Även om September klocka lockar till inköp så vågar man inte ifall de senare släppen skulle vara bättre och när dom väl kommer och kanske inta alls lockar till köp så är Septemberklockan slutsåld. Inte just av SINN att behandla sina trogna kunder på detta sätt :)

Så till vida inget av släppet kommer i 60ex kommer det vara tryggt att vänta, även gällande en bra modell i 600ex så som när jubileums-144 släpptes :)
 
Tillbaka
Topp