• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Men vaf..... Det sa @ERIKSON URHANDEL inget om. Innebär detta att förutom den som ska presenteras i September kommer ytterligare 3 st.
Detta kan bli en katastrof. Även om September klocka lockar till inköp så vågar man inte ifall de senare släppen skulle vara bättre och när dom väl kommer och kanske inta alls lockar till köp så är Septemberklockan slutsåld. Inte just av SINN att behandla sina trogna kunder på detta sätt :)

Inte alls garanterat att något de presenterar på dessa events faktiskt släpps just dessa datum. De har t.ex visat upp kommande releaser på tidigare bazel.

OM det är släpp på dessa datum kommer Erikssons säkert få reda på det innan dess.
 
Den gröna Limited 104 var den första Sinn jag köpte, dessutom spontant :D
Eg skulle jag titta på en 356 om jag minns rätt men så fort jag såg tavlan på 104an så var det kört och jag tillhör kategorin blixtkär = )
(bild tagen annan dag, därav udda datum)

Ja, jag säger inte att det inte kan hända :)

Men om man vill ha svar på varför det är färre gröna än svarttavlade 104 så är det nog så enkelt att det krävs precis som du skriver att man blir blixtkär. Svart kommer alltid att sälja bäst, med vissa sällsynta undantag som @David71 påpekade ovan.

För att förtydliga. Det är ingen bashing från min sida av den gröna tavlan, men det går inte att hävda att den skulle vara lika populär eller lättsåld vilket kan vara nyttigt att ha med sig om man ska handla något för många tusenlappar. Om man vänder på det vet jag åtminstone en, @yonsson , som tyckte att den svarta 104 var alldeles för intetsägande. Det kan man ju vara lugn med att ingen kommer tycka med den gröna 💚
Gröna tavlor i all ära men jag är nog lite tveksam till att köpa någon fler med grön metallic. Vist är det en läcker kombination men med tiden tröttnar åtminstone jag på den. I vissa lägen ser den lite väl glittrigt rörig ut. Skulle föredra en lugnare mellangrön grön färg.

En tavla som jag personligen tycker är väldigt lyckad är 104 St Sa A B E. En tavla som absolut inte är intetsägande. Där har SINN lyckats kombinera en bra blå färg med färgen på siffrorna. (gammal bild)

sinn104 3.JPG
 
Så till vida inget av släppet kommer i 60ex kommer det vara tryggt att vänta, även gällande en bra modell i 600ex så som när jubileums-144 släpptes :)

Inte alls garanterat att något de presenterar på dessa events faktiskt släpps just dessa datum. De har t.ex visat upp kommande releaser på tidigare bazel.

OM det är släpp på dessa datum kommer Erikssons säkert få reda på det innan dess.
En bra modell i endast 60 ex är väl att hoppas på för mycket. Risken är väl att det kommer flera bra modeller i 600 ex. Detta kan bli en extremt dyrbar höst.
Nu sitter nog folket på @ERIKSON URHANDEL och gnuggar händerna när dom läser om hur habegäret frodas i tråden :)
 
För er som inte hittat den här hemsidan, grattis!
Kul läsning och så finns det många modeller jag aldrig sett nyare bilder på.


Gillar särskilt den här gamla annonsen där det inte var så viktigt att bezeln skulle vara inställd som de brukar vara numera.

1630304029754.png
 
Senast ändrad:
Tim ? vem är det? någon hos SINN

Snygg gravering på låset :) Vet inte hans exakt titel men han jobbade med marknadsföring och var med på alla stora events som Basel. @yonsson har träffat honom ett antal gånger och har kanske en bättre beskrivning av titeln?

Hans efterföljare Sabine Kleiter är i alla fall inte lika aktiv på Instagram.
Skärmavbild 2021-08-30 kl. 11.07.28.png
 
Tillbaka
Topp