• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kör 556i på hemmakontoret idag. 😊
PSX_20210830_111808.jpg
 
Snygg gravering på låset :) Vet inte hans exakt titel men han jobbade med marknadsföring och var med på alla stora events som Basel. @yonsson har träffat honom ett antal gånger och har kanske en bättre beskrivning av titeln?

Hans efterföljare Sabine Kleiter är i alla fall inte lika aktiv på Instagram.
Skärmavbild 2021-08-30 kl. 11.07.28.png
Han jobbade på marknadsföringsavdelningen, exakt titel har jag inte koll på.
 

Jag är lite kluven. Verkligen superfin och jag förstår hur de har tänkt, men för mig blir det för modernt när man väljer att ha keramisk vridring, skruvade pushers och AR, (syns inte på bilderna men det är kapsel). Hade föredragit en manuell version, då hade Erikson redan haft mina pengar. Men jag tror att Sinn gör helt rätt och att de träffar rätt. Vintagevurmare som jag själv är i kraftig minoritet bland presumtiva kunder :)
 
Jag är lite kluven. Verkligen superfin och jag förstår hur de har tänkt, men för mig blir det för modernt när man väljer att ha keramisk vridring, skruvade pushers och AR, (syns inte på bilderna men det är kapsel). Hade föredragit en manuell version, då hade Erikson redan haft mina pengar. Men jag tror att Sinn gör helt rätt och att de träffar rätt. Vintagevurmare som jag själv är i kraftig minoritet bland presumtiva kunder :)
Jag tror de träffar rätt, i alla fall hos mig! Någon som vet vad den kommer att kosta?
 
Jag är lite kluven. Verkligen superfin och jag förstår hur de har tänkt, men för mig blir det för modernt när man väljer att ha keramisk vridring, skruvade pushers och AR, (syns inte på bilderna men det är kapsel). Hade föredragit en manuell version, då hade Erikson redan haft mina pengar. Men jag tror att Sinn gör helt rätt och att de träffar rätt. Vintagevurmare som jag själv är i kraftig minoritet bland presumtiva kunder :)
Ahaa, ja det var en lite konstig mix. Men manuell hade vi nog aldrig kunnat räkna med. För inte har de något manuellt verk idag? Så då skulle de säkert behöva producera nya, justerade boetter och köpa in nya verk och sätta upp en helt ny procedur och hela köret.
 
Ahaa, ja det var en lite konstig mix. Men manuell hade vi nog aldrig kunnat räkna med. För inte har de något manuellt verk idag? Så då skulle de säkert behöva producera nya, justerade boetter och köpa in nya verk och sätta upp en helt ny procedur och hela köret.

Egentligen en logisk mix om man tittar på vad de har släppt de senaste åren. Den keramiska vridringen är helt ny för Sinn vilket är roligt att de äntligen har tillverkat en.

Riktigt bra första känsla för mig, någon som vet mått?

Jag tror att man kan räkna med exakt samma mått som vanliga 103 St Sa, dvs 41 x 17.
 
Tillbaka
Topp