• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag gillar den skarpt. Jag tycker vintagevurmande ur gärna får ha moderna inslag hellre än att bli "kopior" på vintagemodellerna.
Är det samma boett som 104?

Håller med om att det på ett sätt är roligt att vintage och nytt skiljer sig åt. Sen att det hade varit mysigt med en modern manuell 103 C eftersom vintage inte går att få tag på utan att belåna radhuset är en annan sak :)

Skärmavbild 2020-10-11 kl. 21.42.00.png
 
Tycker den är väldans snygg.
Snygg nog för att jag ska byta bort 103 st? Njae det tror jag inte.
För en som inte orkar googla. Vridring graderad 1-12 ist för till 60. Vad är den ”till för”?
Du kan med vridningen graderad 1-12 få fram timmen i en annan tidszon, men bara i tolvtimmarsformat.
Man kan se det som lite av en "ghetto"-gmt-komplikation.

Klockor med 24:timmars GMT, alltså extra timvisare med 24-timmarsmarkörer på urtavla samt en GMT-bezel kan därmed ha koll på tre tidszoner samtidigt :)
 
Upptäckte nu att Ezm10 är tagen ur produktion. Den är alldeles för stor för min handled, men jag tycker att det är bland de absoluta höjdpunkterna när det kommer till teknik- och toolwatchsegmentet hos Sinn eller hos samtliga tillverkare för den delen. Kommer inte på en enda mekanisk klocka som kan mäta sig faktiskt.


f0e5ba158362b9c4dcba3bd45914fbf7.jpg
 
Upptäckte nu att Ezm10 är tagen ur produktion. Den är alldeles för stor för min handled, men jag tycker att det är bland de absoluta höjdpunkterna när det kommer till teknik- och toolwatchsegmentet hos Sinn eller hos samtliga tillverkare för den delen. Kommer inte på en enda mekanisk klocka som kan mäta sig faktiskt.


f0e5ba158362b9c4dcba3bd45914fbf7.jpg
Tror den åkte samtidigt med EZM13.. 😕
 
Tillbaka
Topp