• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fattar inte vad det betyder, men det låter som att du försöker blåsa mig... :)

Nej, jag är sugen på en 556A. Velar mellan den, Breitling Colt 41 (som heller aldrig dyker upp hyggligt ny och i 41 mm), eller en Bell & Ross BR-S. Lutar mest åt Sinnen just nu dock, känns som bäst andrahandsvärde och dessutom kan jag med gott samvete hugga Longines superkvartsare i november.. Det kan jag inte om jag köper Bratten... :banghead:

Nej, jag är sugen på en 556A. Velar mellan den, Breitling Colt 41 (som heller aldrig dyker upp hyggligt ny och i 41 mm), eller en Bell & Ross BR-S. Lutar mest åt Sinnen just nu dock, känns som bäst andrahandsvärde och dessutom kan jag med gott samvete hugga Longines superkvartsare i november.. Det kan jag inte om jag köper Bratten... :banghead:
Klart du ska ha en Sinn! :)

Jag fick ju tipset av dig att testa Oris 65. Klämde på den i butik 2 ggr vid 2 olika tillfällen. Första gången var de lite magiskt. Andra gången - not so much.

Den är fortfarande riktigt frän men känslan i vridningens var lite sådär.

Köpte ju min Sinn 556 nyligen och den känns mer gedigen än Oris 65. Kan ha att göra med att jag inte testat 65an på länk. Men men. Mina intryck :)

Om jag skaffar en 556a så kan du få låna den om jag får låna nåt av dig ;)

Har klämt en del på colt 41. Jävligt skön klocka i helt rätt storlek. Konkurrerar med smpc och blackbay.

Klart du ska ha en Sinn! :)

Jag fick ju tipset av dig att testa Oris 65. Klämde på den i butik 2 ggr vid 2 olika tillfällen. Första gången var de lite magiskt. Andra gången - not so much.

Den är fortfarande riktigt frän men känslan i vridningens var lite sådär.

Köpte ju min Sinn 556 nyligen och den känns mer gedigen än Oris 65. Kan ha att göra med att jag inte testat 65an på länk. Men men. Mina intryck :)

Jag kan i och för sig hålla med dig om vridringen. Det är inte Black Bay-känsla på den. Jag upplevde det dock mest som sämre "känsla" (den är dock inte oviktig), snarare än dålig kvalitet. Var inget glapp eller spel i den jag hade i alla fall. Men absolut, jag håller med.

Men tavlan? Tavlan! :woot:

Om jag skaffar en 556a så kan du få låna den om jag får låna nåt av dig ;)

Har klämt en del på colt 41. Jävligt skön klocka i helt rätt storlek. Konkurrerar med smpc och blackbay.

Ja, håller med. Men Bratten är det offensiva valet. Haha!

Jag kan i och för sig hålla med dig om vridringen. Det är inte Black Bay-känsla på den. Jag upplevde det dock mest som sämre "känsla" (den är dock inte oviktig), snarare än dålig kvalitet. Var inget glapp eller spel i den jag hade i alla fall. Men absolut, jag håller med.

Men tavlan? Tavlan! :woot:

Ja, håller med. Men Bratten är det offensiva valet. Haha!

Tavlan är störtskön på 65an.
Men skulle nästan vilja påstå att tavlan på 556i är nästan lika magisk fast på ett annat sätt.

De är inte lätt de här med känslor och klockor :p

Fick hem ett Nato och ett zulu. Zulut var skitsnyggt men så långt så jag tror inte ens det går att använda :(

IMG_3683.JPG

IMG_3685.JPG

Jodå, det där är som det ska vara - det femringade Zulu-bandet är extralångt för att passa över inte minst våt- och torrdräkter (det kallas ibland för "Nitrox", "Commercial Diver" och liknande) och är väl framförallt lämpligt om man har mycket stora armar alt har tänkt att bära klockan utanpå en jacka/dräkt. Det "vanliga" treringade är betydligt kortare, så det passar bättre till oss utan gorillaarmar/salta ambitioner. Maila mig på [email protected] så hjälper jag dig med ett byte! :)

Jodå, det där är som det ska vara - det femringade Zulu-bandet är extralångt för att passa över inte minst våt- och torrdräkter (det kallas ibland för "Nitrox", "Commercial Diver" och liknande) och är väl framförallt lämpligt om man har mycket stora armar alt har tänkt att bära klockan utanpå en jacka/dräkt. Det "vanliga" treringade är betydligt kortare, så det passar bättre till oss utan gorillaarmar/salta ambitioner. Maila mig på [email protected] så hjälper jag dig med ett byte! :)
Tack för svar! :)
Jag gillar ju utseendet med fem ringar så jag kapar lite i det så blir det nog bra.
Känns som att det är bra kvalitet förresten!

Sitter på gräsmattan bakom huset, solen och vinden växlar om vartannat i en behaglig t-shirt temperatur för en tjockis som alltid tycker det är lite för varmt. Tittar på mitt barn som leker o klättrar på mig.

Sneglar på min UX och lever nu ut det som jag känt senaste dagarna. Har haft på mig klockan mer på en månad än vad jag gjort på hela tiden jag ägt den, inköpt på min födelsedag för 3 år och 9 mån sedan.

Nu till saken....Hur fan tar man bort en annons på det här stället!!??
IMG_6713.JPG

Sitter på gräsmattan bakom huset, solen och vinden växlar om vartannat i en behaglig t-shirt temperatur för en tjockis som alltid tycker det är lite för varmt. Tittar på mitt barn som leker o klättrar på mig.

Sneglar på min UX och lever nu ut det som jag känt senaste dagarna. Har haft på mig klockan mer på en månad än vad jag gjort på hela tiden jag ägt klockan, inköpt på min födelsedag för 3år och 9 mån sedan.

Nu till saken....Hur fan tar man bort en annons på det här stället!!??
IMG_6713.JPG
Kul att du tänker behålla den!
Du kan ändra taggen på rubriken i annonsen till Tillbakadragen.

Tillbaka
Topp