• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

3644255-a5b5166722f8773608b6c2e93cdb42bf.jpg
3644254-fde7602ac246112d2805d71dd4695f75.jpg
 
Att den är limiterad. 600ex är visserligen ingen superliten upplaga, men tror att den här har förutsättningar att sälja slut relativt snabbt även om man inte kommer behöva bestämma sig innan dagen är slut för att lyckas köpa en.

EDIT: Applicerade index också.

Applicerade index är ett superlyft, det kommer att ge mer liv till klockan :)
Indexen gör väldigt mycket tycker jag.

Erikson sålde båda sina ex direkt men beställer fler.

H-länken passar om man vill komplettera med det. Kostar 2800kr.
VA?? Har @ERIKSON URHANDEL redan sålt två? Han du se någon av dom live?
 
Sitter och blir mer och mer sur över Lothars resonemang kring manuella urverk. Han har verkligen noll koll på vilka som är en stor del av hans kundkrets om han tror att ingen vill dra upp sin klocka för hand. Det är en fantastisk känsla att dra igång ett manuellt urverk. Att ha den stunden med klockan i handen och inte bara på armen. Jäkla trams att påstå att folk inte orkar dra upp en klocka. Men skippa automatiska urverk också då för bövelen och sätt quartz i allting. Jag menar, vem vill behöva ställa om sin klocka mer än en gång om året! 🤬
 
Min erfarenhet är också att höjdskräcken är mer en pappersprodukt. I verkligheten har andra saker än mm betydelse.
Vet inte om jag håller med. Min 356 är väldigt tjock och då är den inte ens lika tjock som 103. Det både märks och känns. Den upplevs större än den faktiskt är eftersom den buktar ut så mycket från handleden. Det känns också som att jag ska råka slå in den i dörrposter och allt möjligt med den (och...har gjort flera gånger redan). Tjockleken är för mig dess största nackdel och gör att jag inte är heeeelt hundra procent nöjd.
 
Hittade några gamla inlägg angående höjd på 103 IFR som är 17mm så som på 103 Klassik. Vet inte om det tillfär något, men kontentan är väl att höjden avskräcker mer på papper än vad den gör på handleden.

Min erfarenhet är också att höjdskräcken är mer en pappersprodukt. I verkligheten har andra saker än mm betydelse.


Min erfarenhet är att jag sålde min Klassik till @perhog egentligen helt och hållet eftersom d n var för hög och därför inte användes. Jag var rädd att slå i den, den hakade i tröjor och allt möjligt.
 
Tycker inte du behöver oroa dig för höjden i alla fall. Min 103 IFR var också 17mm men det var inget som jag störde mig på alls, och jag skulle säga att jag generellt föredrar så platta klockor som möjligt.

Vilken supertöntig inställning Lothar har till manuella klockor. Tror man kan dra slutsatser att det inte kommer något manuellt så länge han bestämmer.
Helt klart en underlig inställning till manuella klockor. Undrar om han är medveten om att OMEGA antagligen säljer fler manuella Speedmaster på en månad än vad SINN säljer klockor på ett år.. :)
 
Sitter och blir mer och mer sur över Lothars resonemang kring manuella urverk. Han har verkligen noll koll på vilka som är en stor del av hans kundkrets om han tror att ingen vill dra upp sin klocka för hand. Det är en fantastisk känsla att dra igång ett manuellt urverk. Att ha den stunden med klockan i handen och inte bara på armen. Jäkla trams att påstå att folk inte orkar dra upp en klocka. Men skippa automatiska urverk också då för bövelen och sätt quartz i allting. Jag menar, vem vill behöva ställa om sin klocka mer än en gång om året! 🤬
Ja det är en märklig inställning. Som du säger, kvarts borde ju dominera utbudet också eftersom det dessutom är mer robust som ju stämmer bra med deras image.
 
Min erfarenhet är att jag sålde min Klassik till @perhog egentligen helt och hållet eftersom d n var för hög och därför inte användes. Jag var rädd att slå i den, den hakade i tröjor och allt möjligt.
Ännu en gång väldigt tacksam att du släppte den klockan. Använder man skjorta så fastnar den inte i tröjor. Allt möjligt undviker man genom att låta klockan ligga i klocklådan 95% av tiden. ( andra vill ju åxå har handledstid) :p
 
@Clark Kent Dock säger ju Tripi att han önskar sig en klocka med manuellt verk och propsar för att det skulle göra många glada. Får väl hoppas att Lothar tar det till sig på sikt kanske, heh. Även om han inte omedelbart säger "ja absolut!" så kan det ju vara något som i alla fall börjar gro. Man kan önska i alla fall.
 
717 går inte att jämföra med. 45mm nischklocka skulle jag kalla den. Men tror man bör bestämma sig inom ett par veckor...max :)
Du har nog rätt. Läser man tråden så har det redan sålts två och minst en på beställning. Hur många tror du @ERIKSON URHANDEL kommer att få?
Finns säker många sugna spekulanter i resten av värden och även om 600 är rätt många så kanske det inte blir så många ex per land.
 
Tillbaka
Topp