• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det hade jag faktiskt inte trott. Att de skulle gå åt så fort. Men det är ADs som köpt upp då alltså? Så betyder inte att de säljer till slutkund, men mer att ADs tror på den helt enkelt?
 
Det hade jag faktiskt inte trott. Att de skulle gå åt så fort. Men det är ADs som köpt upp då alltså? Så betyder inte att de säljer till slutkund, men mer att ADs tror på den helt enkelt?
Tror att fler ÅF än Eriksons fick fler snabba ordrar än de räknat med.

Jag är faktiskt inte överraskad - den har ju väldigt mycket SInn DNA i sig.
 
Fler trevliga nyheter. Sinn har gjort om det lilla spännet. Ser riktigt bra ut! Sista bilden jämförelse mellan det nya och det gamla.

SINN_Faltschließe_kl_sat_geschlossen_270x270_09_2021.jpg
SINN_Faltschließe_kl_sat_offen_270x270_09_2021.jpg
SINN_104_105_R_SB_600x280.jpg
 
Sitter och blir mer och mer sur över Lothars resonemang kring manuella urverk. Han har verkligen noll koll på vilka som är en stor del av hans kundkrets om han tror att ingen vill dra upp sin klocka för hand. Det är en fantastisk känsla att dra igång ett manuellt urverk. Att ha den stunden med klockan i handen och inte bara på armen. Jäkla trams att påstå att folk inte orkar dra upp en klocka. Men skippa automatiska urverk också då för bövelen och sätt quartz i allting. Jag menar, vem vill behöva ställa om sin klocka mer än en gång om året! 🤬
Funderade lite över den där video presentationen. Den borde ha spelats in för ett tag sedan och om SINN absolut är motståndare till manuella verk borde frågan inte ens kommit upp i videon/alternativt redigerats bort. Det pratades om att många önskat manuellt verk. Den där Lothars kanske är en slug jä..el
Tror nästan det är en lien antydan om att något kanske är på G... :rolleyes:
 
Vet inte om jag håller med. Min 356 är väldigt tjock och då är den inte ens lika tjock som 103. Det både märks och känns. Den upplevs större än den faktiskt är eftersom den buktar ut så mycket från handleden. Det känns också som att jag ska råka slå in den i dörrposter och allt möjligt med den (och...har gjort flera gånger redan). Tjockleken är för mig dess största nackdel och gör att jag inte är heeeelt hundra procent nöjd.
Då kan man ju säga att även 356 avviker från mm på pappret men åt andra hållet om den upplevs större än sina 15mm. Att boettform, bandhornsplacering och diameterförhållande har betydelse råder enl. mig ingen tvekan om.
 
Du har säkert rätt men min kommer att lämna @ERIKSON URHANDEL på min handled när den kommer i november 😊.
Är det ändå inte lite märkligt att man släpper en klocka och inte har någon att leverera. Tycker åtminstone att dom borde försett sina ÅF med några exemplar till släppet. Så var det tex när den gröna 103an släpptes, den fans hos ÅF ett par dagar efter släppet. Verkar vara en trend i klockindustrin att man får vänta på godsakerna.
 
Är det ändå inte lite märkligt att man släpper en klocka och inte har någon att leverera. Tycker åtminstone att dom borde försett sina ÅF med några exemplar till släppet. Så var det tex när den gröna 103an släpptes, den fans hos ÅF ett par dagar efter släppet. Verkar vara en trend i klockindustrin att man får vänta på godsakerna.
Tänker att det inte konstigare än att släppa en trailer före filmen eller spelet faktiskt är klart. De behöver matcha lämpliga tillfällen att visa nyheter och det klaffar inte nödvändigtvis med produktionen. Alternativet hade kanske varit att vänta till nästa stora event om 6-12 månader eller nåt och då är det kanske försent.
 
Tänker att det inte konstigare än att släppa en trailer före filmen eller spelet faktiskt är klart. De behöver matcha lämpliga tillfällen att visa nyheter och det klaffar inte nödvändigtvis med produktionen. Alternativet hade kanske varit att vänta till nästa stora event om 6-12 månader eller nåt och då är det kanske försent.
Självklart men dom har säkert planerat denna 60 års klocka mer än två veckor i förväg :)
 
Självklart men dom har säkert planerat denna 60 års klocka mer än två veckor i förväg :)
Nej, men jag jobbar själv med saker med planerad release 3 år senare och det slutar ändå med vild panik i slutet och en produkt som inte är helt 100.
Kan tänka mig att produktionskedjan inte direkt suttit och ruvat på denna i 2 månader i förväg utan kanske till och med inte ens är helt klar medan de sitter på Basel och presenterar den.
 
Tillbaka
Topp