• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Snyggt! Fine-länken är fin och sitter jävla bekvämt om man får till en bra anpassning:
1504028208131870505080.jpg

Ja, den sitter verkligen grymt behagligt! Var det första jag slogs av när jag testade den första gången.

Det hade jag gärna gjort! Hur gör man dock om man råkar typ repa den eller något?
Hederssak tänker jag.
Jag och @Yoko bytlånas ju nu. Tänker att min klocka är ju till för att användas.
Skulle det däremot inträffa en olycka med riktigt ding eller något knasar med urverket så får en ta det då. Beror lite på vem man är och hur relationen till klockan och personen är.
Personligen så tycker jag bara det känns roligt att lånas med en klockvän, även om vi inte känner till varandras livshistoria. :)

Hederssak tänker jag.
Jag och @Yoko bytlånas ju nu. Tänker att min klocka är ju till för att användas.
Skulle det däremot inträffa en olycka med riktigt ding eller något knasar med urverket så får en ta det då. Beror lite på vem man är och hur relationen till klockan och personen är.
Personligen så tycker jag bara det känns roligt att lånas med en klockvän, även om vi inte känner till varandras livshistoria. :)
Låter ju kul, skulle gärna prova det med någon här.
Kanske blir lite knasigt dock om man inte bor i närheten av varandra? Kan tänka att ser blir lite krångligt att skicka klockan fram och tillbaka, som @Moorflax skrev så kanske detta är något man tar i samband med GTG.

Ett alternativ är väl att den som vill prova klockan får betala frakten? Vill man bytlånas så får ju var och en betala sin frakt så klart.
Tror nog fortfarande att gtg:er är rätt forum för detta.
Men jag gillar som 17 att det förekommer lånbytesklockor :)
Ping @Anatta och @Yoko :)
Mm. Nu bor vi relativt nära varandra eller åtminstone kan vi enkelt mötas upp centralt. Så det är klart att spelar in.
Men för mig känns det fantastiskt att kunna bära en klocka flera dagar. Verkligen få känna på den. Speciellt om den varit intressant sedan innan. Det är ju en process det där :)
Och klockan omvärderas hela tiden. Pros and cons.

Vafan! ;)

Ja, gillar den med arabiska index. Är ju lite vän av ordning, och vän av ordning anser att jag behöver en klocka till. Kör ju stavindex på både min Carrera och Squale. Det är stavindex på Speedyn, det är stavindex på min Seiko och så även på min gamla Omega. Vän av ordning skulle ju kört på en vanlig 556. Men jag känner mig lite rebellisk, vill så gärna vara vän av oordning, så jag får väl beställa en ny...

Ni som vet, hur gör man för att beställa separat läder via Sinns hemsida? Har förstått det som att flera gjort det, men lyckas inte navigera mig fram på deras sida..
Jag lade med en notering om att jag var intressad av läder också när jag gjorde beställningen sen mailade jag fram och tillbaka om olika förslag och pris, sen gjorde jag en extra betalning på deras sida med order nr som referens. Fick allt i samma order.

Mm. Nu bor vi relativt nära varandra eller åtminstone kan vi enkelt mötas upp centralt. Så det är klart att spelar in.
Men för mig känns det fantastiskt att kunna bära en klocka flera dagar. Verkligen få känna på den. Speciellt om den varit intressant sedan innan. Det är ju en process det där :)
Och klockan omvärderas hela tiden. Pros and cons.
Bor man nära som ni så är det klart att man måste prova en sån här grej :)

Ett alternativ är väl att den som vill prova klockan får betala frakten? Vill man bytlånas så får ju var och en betala sin frakt så klart.
Tror nog fortfarande att gtg:er är rätt forum för detta.
Men jag gillar som 17 att det förekommer lånbytesklockor :)
Ping @Anatta och @Yoko :)

Detta blir ju en aning OT men jag resonerar ungefär som så här. Den här tråden har en väldigt trevlig ton och genomsyras av ett genuint intresse av de klockor som Sinn tillverkar/tillverkat. Om en person då har bidragit med några inlägg så känner jag inget problem med att göra det möjligt för hen att testa en klocka som jag råkar ha och som vederbörande funderar på om den kanske kan vara nästa köp. Det underlättar ju förstås en hel del om man bor i närheten av varandra och att man i förväg har ett samförstånd kring hur man ska hantera eventuella olyckor men i stort så antar jag att det trots allt handlar om en viss tillit till att man kan lösa det om olyckan är framme.

Hur som helst så är det ju ett bra sätt att få testa en modell man funderar på innan man faktiskt köper den men det måste ju såklart kännas ok för båda parter. För mig känns det exempelvis viktigt att värdeskillnad mellan utlånad och inlånad klocka inte är "för" stor.

Jag gillar den skarpt! Resten av utlåtandet får ni på söndag när den fått en hel vecka på handleden.

Vilket är mkt för mig som ibland skiftar klocka 2 ggr per dag :p
Hehe, samma här, vet inte vad det har blivit med mig, så fort jag får hem en klocka så är det enda jag kan tänka på att sälja den och köpa en annan.:p

Denna när jag är ute bland folk och tar det lugnt. Sedan när jag kommer hem och hänger med kidsen åker TSAR:en på :)
Jävligt häftig denna 356:a "Roberto".
Älskar den brun/svarta tavlan och dem vita sub dials. Vet inte om det är för att jag lånat den av @Yoko eller om det är själva modellen. Men jag känner mig väldigt försiktig med den. Tänker på att det sitter ett 7750 i den och det är många delar. Tänker på servicekostnader etc. Den klarar 10 bar men jag skulle inte våga duscha med den.

Och detta mina kära Sinnisters är varför att bytlånas är en jäkligt bra idé (för mig).
För det kommer nya tankar efter en vecka, nya funderingar. Och min stil, mina preferenser blir tydligare.
Jag gillar Quartz. Ganska mycket. Det visste jag inte för 2 veckor sedan. Men jag märker att det är väldigt skönt att sätta på sig TSAR:en när jag är hemma. För det finns ingen oro att en pansarvagn ska kunna ta skada av barnens mjuka men hårdhänta händer. Nåväl. Blev typ en novell detta, men jag är Föräldrarledig så...
Tudilu
IMG_1523.JPG

Denna när jag är ute bland folk och tar det lugnt. Sedan när jag kommer hem och hänger med kidsen åker TSAR:en på :)
Jävligt häftig denna 356:a "Roberto".
Älskar den brun/svarta tavlan och dem vita sub dials. Vet inte om det är för att jag lånat den av @Yoko eller om det är själva modellen. Men jag känner mig väldigt försiktig med den. Tänker på att det sitter ett 7750 i den och det är många delar. Tänker på servicekostnader etc. Den klarar 10 bar men jag skulle inte våga duscha med den.

Och detta mina kära Sinnisters är varför att bytlånas är en jäkligt bra idé (för mig).
För det kommer nya tankar efter en vecka, nya funderingar. Och min stil, mina preferenser blir tydligare.
Jag gillar Quartz. Ganska mycket. Det visste jag inte för 2 veckor sedan. Men jag märker att det är väldigt skönt att sätta på sig TSAR:en när jag är hemma. För det finns ingen oro att en pansarvagn ska kunna ta skada av barnens mjuka men hårdhänta händer. Nåväl. Blev typ en novell detta, men jag är Föräldrarledig så...
Tudilu
IMG_1523.JPG
Marathon SAR var den första automatiska klockan jag kikade på när intresset för klockor föddes. Gillade stuket och att den såg ut att klara allt. Man behöver en beater.
Jag åker väldigt mycket skidor och har testat en del olika klockor som ska tåla det mesta, men ej fastnat för någon. INOX var kanske bäst och den som nästan fick stanna. Nu har jag bara två klockor kvar i samlingen. Kanske en U1 eller UX blir min nästa beater/skidåkarklocka?

356:eek:r är inte så dumma :)
Det var lite det jag gillade med @AdrianOs 103:a. Den är lite större än 356 men ändå inte för stor.
Sedan är ju plexi-356 beadblestad också. Tufft värre!
För det är väl plexi på dessa?

Tillbaka
Topp