Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket väder!
Jag är lite avis. Jag var sugen på denna också. Hade varit bra beater-komplement till min 103:a.Jäklar vad nöjd jag är att jag högg denna!
Blästrad med svart tavla är en killer kombo
Läcker bild, har du kvar U2:an, trodde du sålt den?Sinn U2 och ett litet vattenfall
Perfekta äventyrsklockan! Det ser riktigt härligt ut, nästan badvänligt
Björkvik vid Yngaren?Jag gissar att "ser" och "är" kan vara vitt skilda i det här fallet Jag doppade hur som helst inte tårna även om det såg lockande ut. Underbara timmar vid Björkviks brygga i alla fall
Tackar. Nej, den är kvar. Drog tillbaka och gav den en andra chans. Inser att jag slarvade och satte annonsen som avslutad istället för tillbakadragen!Läcker bild, har du kvar U2:an, trodde du sålt den?
Det är en rejäl klocka - riktigt grym! Men 903 är inte dum den heller!Tackar. Nej, den är kvar. Drog tillbaka och gav den en andra chans. Inser att jag slarvade och satte annonsen som avslutad istället för tillbakadragen!
Dock börjar jag fundera på om denna ska få bytas ut mot en 903 St B E vad det lider…
Stod mellan 903 och Speedy den gången, men har inte riktigt kunna släppa 903:an trots att det var snart ett år sedan. Tog ett par bilder när jag velade i butiken.Det är en rejäl klocka - riktigt grym! Men 903 är inte dum den heller!
903:an har så mycket mer än speedyn i mina ögon, speciellt med F-länk! Man blir ju sugen som sagt!Stod mellan 903 och Speedy den gången, men har inte riktigt kunna släppa 903:an trots att det var snart ett år sedan. Tog ett par bilder när jag velade i butiken.
Suget blir ju inte mindre när man ser den på bild igen. Den är så fin!
Björkvik vid Yngaren?
Snyggt!Testar kameran med 856B. Övar vidare...
De där banden är riktigt braTestar kameran med 856B. Övar vidare...
Tack. Jo jag har fastnat för dom. Särskilt det gröngråa.De där banden är riktigt bra
Påminner lite om det jag har på min heuer autavia förutom hålenTack. Jo jag har fastnat för dom. Särskilt det gröngråa.
Det där är riktigt snyggt!Påminner lite om det jag har på min heuer autavia förutom hålen
Jäkligt snyggt i alla fall
Superfin ju!Fullständigt skamlös reklam :
Tillbakadragen - Sinn 903 ST 90-tal, sista chansen
Bondegenerna ger sig till känna och det är dags att höstrensa inför den karga vintern. Sinn 903 med Lemania handjagat verk, senare halvan av 90-talet har jag fått för för mig. Köptes av mig för ungefär två år sedan från Zeitauktion. Tyvärr har den inte fått så mycket handledstid och det är...klocksnack.se
Det var ett påstående och det är korrektSuperfin ju!
En fråga. Moderna 903 har en krona på höger sida som jag antar är till vridringen. Men din har ingen sån?
Jag har en inre vridring med separat krona på 900:an. Väsentligen jobbigare att vrida på och därför använder jag sällan vridringen. På 103:an används den däremot en del.Ska man analysera detta lite så ifrågasätter jag att ha den där kronan. Meningen är att man snabbt och enkelt ska kunna göra beräkningar i olika logaritmiska skalor - då kan man inte hålla på och snurra fram på en krona. Så rent praktiskt för vad den är gjord för, så är det sannolikt bättre.
Men jag antar att marknaden efterfrågade något annat, annars vet jag inte varför man ändrade.
Snyggt när det sitter tajt mot boetten.Nej det här gummit blev ingen bra kombo annat är färgmässigt. Tror det får bli det nya lilla låset och Sinn's eget gummi nu när de har ett till 556/656 som sluter upp mot boetten.