• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jäklar vad nöjd jag är att jag högg denna! 😍
Blästrad med svart tavla är en killer kombo 😎
19049DF4-7047-40A0-B871-110C13FEC61D.jpeg
E5AD8B6A-2569-4FDD-A642-7EEFDE3462AF.jpeg

Ja den är så fin även med mörkbrunt läder!

Fullständigt skamlös reklam 😁 :

Fullständigt skamlös reklam 😁 :

Superfin ju!
En fråga. Moderna 903 har en krona på höger sida som jag antar är till vridringen. Men din har ingen sån?

Ska man analysera detta lite så ifrågasätter jag att ha den där kronan. Meningen är att man snabbt och enkelt ska kunna göra beräkningar i olika logaritmiska skalor - då kan man inte hålla på och snurra fram på en krona. Så rent praktiskt för vad den är gjord för, så är det sannolikt bättre.

Men jag antar att marknaden efterfrågade något annat, annars vet jag inte varför man ändrade.

Ska man analysera detta lite så ifrågasätter jag att ha den där kronan. Meningen är att man snabbt och enkelt ska kunna göra beräkningar i olika logaritmiska skalor - då kan man inte hålla på och snurra fram på en krona. Så rent praktiskt för vad den är gjord för, så är det sannolikt bättre.

Men jag antar att marknaden efterfrågade något annat, annars vet jag inte varför man ändrade.
Jag har en inre vridring med separat krona på 900:an. Väsentligen jobbigare att vrida på och därför använder jag sällan vridringen. På 103:an används den däremot en del.
Så snyggt men opraktiskt för mig iaf

Tillbaka
Topp