• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fast hoppas nästan på tråkiga släpp just nu 😊 Åtmistone att det inte kommer något riktigt bra limiterat.
Vi får verkligen hoppas, vore katastrof om det dök upp något mer i stil med Klassik12. Några tråkiga damur 21mm med quarts vore perfekt för plånboken :)

EDIT: Packar för en långhelg långt bort från dator och alla köpknappar på nätet

@Clark Kent hade rätt när han kallar dig Photoshop geni.
Kan du trolla bort bilringar också? 😊
Geni vette tusan, det faktum att det tog 5 minuter ifrån @Clark Kent post till mitt svar skvallrar lite om svårighetsgraden ifall man är bekant med photoshop :)

Angående bilringarna...

DSC.jpg

Vänligen,
Martin

Både 556 och 856 är 11mm i tjocklek. Skillnad i diameter är 38,5 mm vs. 40mm.

SW200 är 25,6mm så det borde inte vara något problem.

Vädrar vårluft för förslag till en @ERIKSON URHANDEL modell :) Även om jag kanske ännu hellre skulle se en i ordinarie sortiment. Lite jobbigt med alla dessa limiterade, även om jag verkligen vill unna vår kära AD en...

Fånigt svar från WatchBuys chatt och fånig instruktion från Sinn om det stämmer. Frågade om det kommer vara ett limiterat WatchBuys-släpp eller om det är en koordinerat släpp tillsammans med Sinn och del av kommande ordinarie sortiment.

Skärmavbild 2021-10-01 kl. 00.00.36.png

Så j-vla töntigt svar från WatchBuys chatt! Frågade om det kommer vara ett limiterat WatchBuys-släpp eller om det är en koordinerat släpp tillsammans med Sinn och del av kommande ordinarie sortiment.

Skärmavbild 2021-10-01 kl. 00.00.36.png
Måste vara najs att vara enda AD för USA. Såg att de fick in 2 sprillans Ezm 1.1 (från Sinn?) nyligen (som såldes omedelbart) på ca 50ish loppor i pris. Vart kom dom ifrån liksom?

Men nejdå, jag är inte bitter… 😂

(Ok, helt ärligt så är 50k redan en bra bit utanför min spelplan men va fasen… säkert nån som vill köpa en njure nånstans).

Senast ändrad:
Måste vara najs att vara enda AD för USA. Såg att de fick in 2 sprillans Ezm 1.1 (från Sinn?) nyligen (som såldes omedelbart) på ca 50ish loppor i pris. Vart kom dom ifrån liksom?

Men nejdå, jag är inte bitter… 😂

(Ok, helt ärligt så är 50k redan en bra bit utanför min spelplan men va fasen… säkert nån som vill köpa en njure nånstans).

Egentligen rätt ”säkra” pengar att lägga på den typen av klockor. Man riskerar inte, (som läget är nu i alla fall), att förlora speciellt mycket pengar om man köper begagnat för att äga en stund och sedan sälja vidare. Sen är det psykologiskt annorlunda för de flesta att köa en klocka för 50´ istället för 5´ och till viss mån även ett moraliskt grubbleri över rimligheten med sådana pengar för ett armbandsur.

Jag kanske är sen på bollen men; Sinn 856 I Tegmented Limited Production - är denna begränsad till endast Watchbuys eller den kommer släppas i Europa också?

God morgon i tråden 🌞

@JoelD Jag hade problem med uppdraget på min 103 ST C som plötsligt blev så trög att det knappt gick att vrida runt, den hade svårt att starta med automatisk uppdragning samt att den gick extremt långsamt.

Av olika anledningar blev det aldrig av att den åkte ner till Frankfurt men nu sedan en tid tillbaka är det som om inget av ovan har hänt. Mjuk i uppdraget, startar direkt när den kommer på armen och håller tiden. Kankse inget att rekommendera som metod dock :)

Med tanke på transporter och långa väntetider och att du inte har någon gas i klockan hade jag först gått till Erikson, och om de inte kan rucka tagit en tripp till Uppsala och Tidlösa Ur. Robert kanske kan se att det är något uppenbart fel om han öppnar klockan och att det är något som är enkelt att åtgärda.

EDIT: Kanske maila Sinn och fråga om lov att Tidlösa tittar på klockan utan att det för den delen påverkar garantin.

IMG_20211001_073416.jpg

Senast ändrad:
God morgon i tråden 🌞

@JoelD Jag hade problem med uppdraget på min 103 ST C som plötsligt blev så trög att det knappt gick att vrida runt, den hade svårt att starta med automatisk uppdragning samt att den gick extremt långsamt.

Av olika anledningar blev det aldrig av att den åkte ner till Frankfurt men nu sedan en tid tillbaka är det som om inget av ovan har hänt. Mjuk i uppdraget, startar direkt när den kommer på armen och håller tiden. Kankse inget att rekommendera som metod dock :)

Med tanke på transporter och långa väntetider och att du inte har någon gas i klockan hade jag först gått till Erikson, och om de inte kan rucka tagit en tripp till Uppsala och Tidlösa Ur. Robert kanske kan se att det är något uppenbart fel om han öppnar klockan och att det är något som är enkelt att åtgärda.

IMG_20211001_073416.jpg
Jag provade lite försiktigt nu på morgonen. Vill liksom inte hålla på att trixa för mycket och eventuellt göra något ännu värre. Ett par vrid gick det bra sen kom känslan igen. Drog ut kronan, tryckte in igen, då var den normal igen ett par vrid. Men jag höll inte på så mycket mer än så. Ville inte utmana ödet mer än så för denna gång :rolleyes: .
Grejen är väl att Erikson antagligen inte vill göra nåt då klockan är under garanti och de är AD och en vanlig urmakare skulle ta betalt vilket jag inte vill för något som är Sinns problem.

Känns i alla fall inte som att rotorn spinner, utan det känns mer som att någon typ hällt läsk i kronan. Så den nästan "klibbar" (fast inte egentligen alltså). Det är kanske det bästa jag kan försöka förklara känslan med. Och ljudet är som sagt annorlunda. Men klockan tickar och går. Sen har jag inte kollat tidshållningen på ett tag.

Jag provade lite försiktigt nu på morgonen. Vill liksom inte hålla på att trixa för mycket och eventuellt göra något ännu värre. Ett par vrid gick det bra sen kom känslan igen. Drog ut kronan, tryckte in igen, då var den normal igen ett par vrid. Men jag höll inte på så mycket mer än så. Ville inte utmana ödet mer än så för denna gång :rolleyes: .
Grejen är väl att Erikson antagligen inte vill göra nåt då klockan är under garanti och de är AD och en vanlig urmakare skulle ta betalt vilket jag inte vill för något som är Sinns problem.

Känns i alla fall inte som att rotorn spinner, utan det känns mer som att någon typ hällt läsk i kronan. Så den nästan "klibbar" (fast inte egentligen alltså). Det är kanske det bästa jag kan försöka förklara känslan med. Och ljudet är som sagt annorlunda. Men klockan tickar och går. Sen har jag inte kollat tidshållningen på ett tag.

Märkte bara angående tidshållningen för att den tappade ca 30 minuter per timme. I övrigt har jag noll koll på hur mina klockor håller tiden 😊

Hoppas att den skärper till sig under helgen och att det bara är något tillfälligt strul i alla fall.

@Jamterik Blir det något AD-besök idag? 🥳

Det astronomiska uret är väl mer eller mindre standard att gå och titta på när man är i Prag, även om jag tyckte att det var ett riktigt anti-klimax när den väl slog :)

prague_astronomical_clock-1024x683.jpg
Ingen AD, frugan fick veta planen så vi vill inte gå dit, eller hade inte tid, oklart...

Det uret är grymt vackert men en massiv besvikelse om man väntar sig en wow upplevelse vid hela timmar..

Ingen AD, frugan fick veta planen så vi vill inte gå dit, eller hade inte tid, oklart...

Det uret är grymt vackert men en massiv besvikelse om man väntar sig en wow upplevelse vid hela timmar..

Underbart roligt att ”ni" inte vill gå dit 😊 Men det är kärlek att avstå för att få en så bra resa som möjligt 💕

10:00 närmar sig med stormsteg. Verkligen spännande att se vad som lanseras.

Billen packad. Ett lite lager klockor för ombyte under helgen finns med. Försök att inte producerar för många sidor till söndag så jag får sitta uppe halva natten för att läsa ikapp

@Yoko Är det en annan typ av lume på Classic mot de andra 103? Eller är det en illusion alternativt Sinn´s hemsida som inte har rätt färgåtergivning?

Skärmavbild 2021-10-01 kl. 08.57.00.png

Tillbaka
Topp