Hade bekymmer jag med vad gäller kronan på 356. Trist när det händer.Ahhh mitt första bekymmer med en Sinn nu, verkar som att det är något knas med screwdown på kronan, hugger direkt, ett varv sen stopp. Brukar gå 3 varv... fan oxå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade bekymmer jag med vad gäller kronan på 356. Trist när det händer.Ahhh mitt första bekymmer med en Sinn nu, verkar som att det är något knas med screwdown på kronan, hugger direkt, ett varv sen stopp. Brukar gå 3 varv... fan oxå!
Inte så överdrivet roligt måste jag säga ;-)Här har vi dom, två blåa FFD
Här har vi dom, två blåa FFD
"Nicht auf Lager, Lieferzeit 18 Wochen".... jahapp.Jag sa ju FFD
Tur att jag inte är sugen på en sån."Nicht auf Lager, Lieferzeit 18 Wochen".... jahapp.
"Nicht auf Lager, Lieferzeit 18 Wochen".... jahapp.
Men 6060B är rätt jäkla snygg ändå, jag hade inte sparkat ur den ur klocklådan..Här har vi dom, två blåa FFD
Dom har ju släppt ett par blåa FFD förut (varav en tidigare 6060 variant) så antar att denna färg är populär på vissa håll.Här har vi dom, två blåa FFD
Klassik 12 hade väl 9 veckor men jag har hört att några fick dem på en veckaMed de leveranstiderna är det bättre att vänta med lanseringen till en mässa som ligger närmre i tiden för när produkten är färdig. Att inte ens ha åtminstone 100 klockor redo för försäljning är bara dåligt. FFD har funnits så pass länge att det borde gå att göra rimliga kalkyler gällande förväntad försäljning om man nu vill riskminimera.
Minipoll i tråden
8820 ska till Tidlösa Ur på service och trycktest. Frågan är om lumepluppen vid 12 ska återskapas eller inte?
Vi kör svarsalternativ med smileys.
Återskapa lumepluppen =
Idioti, låt klockan vara ifred =
6060B. Ser rätt trevlig ut. Någon pris uppgift?Här har vi dom, två blåa FFD
En lärdom från förra releasen? Klipp från WBs hemsida.
6060B. Ser rätt trevlig ut. Någon pris uppgift?
tvungen att stanna på en rastplats bara för att kolla släppet
Inte helt fel prissatt kan jag tycka.2.490€. Då är det både med länk och läder.
Tycker det var ett ”fint litet släpp” med en snygg design i modest storlek och till ett pris som inte känns orimligt.2.490€. Då är det både med länk och läder.
Jag har sneglat på FFD, framförallt 6068, men iom att jag vägrar bära klockor med kronan klockan 3 och Sinn inte custom-byggerom FFD så har jag lagt det bakom mig. Men dom är fina, vore ju dock roligt med en ny modellTycker det var ett ”fint litet släpp” med en snygg design i modest storlek och till ett pris som inte känns orimligt.
Sedan att FFD är ovanligt här i forumet och inte lär bli en kioskvältare men tror det är bra för Sinn som varumärke
Ja den är något värt att titta en extra gång på. Perfekt inom mina önske-mått. Men jag kan verkligen inte hantera fler bra klocksläpp utan att riskera hjärnsläpp och trycka på köpknappen.Tycker det var ett ”fint litet släpp” med en snygg design i modest storlek och till ett pris som inte känns orimligt.
Sedan att FFD är ovanligt här i forumet och inte lär bli en kioskvältare men tror det är bra för Sinn som varumärke
Do it!!Ja den är något värt att titta en extra gång på. Perfekt inom mina önske-mått. Men jag kan verkligen inte hantera fler bra klocksläpp utan att riskera hjärnsläpp och trycka på köpknappen.
Tur att det är lång leveranstid då hinner det initiala köpsuget gå över2.490€. Då är det både med länk och läder.
Riktigt läckert urverk där… mera manuella verk helt enkelt.Trevligt år 2016. 6200 Meisterbund I. Limiterad i 55 ex. 40mm x 9,3mm. Manuell och jäklar vilket urverk. Hoppas det går att zomma in på bilden.
Riktigt läckert urverk där… mera manuella verk helt enkelt.