• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Här har vi dom, två blåa FFD
140082FC-679A-4B0E-8BF8-008D5ED4B234.jpeg
Inte så överdrivet roligt måste jag säga ;-)

"Nicht auf Lager, Lieferzeit 18 Wochen".... jahapp.

Med de leveranstiderna är det bättre att vänta med lanseringen till en mässa som ligger närmre i tiden för när produkten är färdig. Att inte ens ha åtminstone 100 klockor redo för försäljning är bara dåligt. FFD har funnits så pass länge att det borde gå att göra rimliga kalkyler gällande förväntad försäljning om man nu vill riskminimera.

Med de leveranstiderna är det bättre att vänta med lanseringen till en mässa som ligger närmre i tiden för när produkten är färdig. Att inte ens ha åtminstone 100 klockor redo för försäljning är bara dåligt. FFD har funnits så pass länge att det borde gå att göra rimliga kalkyler gällande förväntad försäljning om man nu vill riskminimera.
Klassik 12 hade väl 9 veckor men jag har hört att några fick dem på en vecka :rolleyes:

Minipoll i tråden 🌞

8820 ska till Tidlösa Ur på service och trycktest. Frågan är om lumepluppen vid 12 ska återskapas eller inte?

Vi kör svarsalternativ med smileys.

Återskapa lumepluppen = 😍

Idioti, låt klockan vara ifred = 😡

IMG_20210929_125053.jpg

EC1CC582-262C-44F2-A9AF-35D029353C47 2.jpg

19590573-yu7n23ofjeehgv65i14oiq80-ExtraLarge.jpg

Resultat på minipollen :)

Blir det ny lumeplupp så blir det som på nedersta bilden i ursprungsinlägget, dvs där lysmassan ligger något nedsänkt.

Skärmavbild 2021-10-01 kl. 10.15.06.png

Senast ändrad:
Tycker det var ett ”fint litet släpp” med en snygg design i modest storlek och till ett pris som inte känns orimligt.
Sedan att FFD är ovanligt här i forumet och inte lär bli en kioskvältare men tror det är bra för Sinn som varumärke
Jag har sneglat på FFD, framförallt 6068, men iom att jag vägrar bära klockor med kronan klockan 3 och Sinn inte custom-byggerom FFD så har jag lagt det bakom mig. Men dom är fina, vore ju dock roligt med en ny modell :)

Tycker det var ett ”fint litet släpp” med en snygg design i modest storlek och till ett pris som inte känns orimligt.
Sedan att FFD är ovanligt här i forumet och inte lär bli en kioskvältare men tror det är bra för Sinn som varumärke
Ja den är något värt att titta en extra gång på. Perfekt inom mina önske-mått. Men jag kan verkligen inte hantera fler bra klocksläpp utan att riskera hjärnsläpp och trycka på köpknappen.🥵🤯

Tillbaka
Topp