• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det borde finnas en här snart. @mickeheterjag har den landat än?

Aha! Jag kanske blandar ihop klockorna här? Var det Blu som kommer till forumet och inte Prrofessional nedan?

IMG_4006.JPG

IMG_4005.JPG

Jag avbokade faktiskt den och köpte en UX gsg istället. Min byrålåda hade inte plats för en automatare till. Sedan får framtiden avgöra om det var ett bra val eller inte :)

656 tillverkas inte längre :( Tror att det var 2011 som produktionen lades ner.
I dagens sortiment så är det 556A och 856 man har att välja på om man vill ha något som liknar den gamla 656:an.

[EDIT] Missade att citera @Bergaren, sorry...

Och avsaknaden av magnetskydd är, i min mening, en ganska stor skillnad.
Okej, inga stora skillnader helt enkelt! Tack @Yoko och @Wydestream
Det är ju ett massivt magnetskydd på 656 vilket gör en stor skillnad som @Yoko säger.
Men 556A har ändå standardskydd till en viss nivå enligt tyskarnas egna skala DIN 8309. Vad den exakt betyder vet jag inte, men det ska nog till mer än magnetfälten som vi omger oss i vanlig miljö.

Nu får man väl börja hänga här i tråden också då man strax är en Sinner:) trevlig och informativ tråd! Och framförallt verkar det ju som om ni alla känner varann, jäkligt familjärt och mysigt verkar det vara här inne:)
Ja! Välkommen. Det är fint härinne. Jag är inte den som postar dagligen. Men det är fint att komma in i detta virtuella vardagsrum ett par gånger om dagen och bara lyssna och njuta av sällskapet :)

Tillbaka
Topp