• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dottern gjorde ett armband, som matchar EZM3F bra...
zW0r3bJ.jpg

En Sinnrelaterad försändelse är på ingång idag :) Vad kan det vara, kanske ni tänker? Det får ni veta ikväll eller kanske imorgon. Cliffhanger :nailbiting: Det börjar på E eller M, om ni så vill. Här kommer en före-bild så länge ;)
Aha!... Så det var du som han knipa den framför näsan på mig :) Grattis!!

Grönt är skönt, så det är ett bra val det med. Skulle säga att det är något mörkare än på produktbilden vilket för mig bara gör det ännu snyggare.

Däremot så skulle jag säga att det svarta gummit snarare blir matt än glansigt efter mycket användning. Här är ett försök till jämförelse.

IMG_20170920_135508.jpg
IMG_20170920_135522.jpg
IMG_20170920_135548.jpg
Eller så gör jag som du - köper alla.

Ber om ursäkt för sent svar, men jag var lite upptagen igår ... :sorry:

Helt rätt, jag hade en Sinn 6060 i ca ett halvår. Hade jagat en rätt länge men lyckades hitta ett fint ex på K&S våren 2015. Tyvärr blev den inte så långlivad, för min högsta chef blev så avundsjuk att jag fick lov att sälja den till honom på hösten samma år ... ;)

En mycket trevlig klocka, precis som alla andra i Financial District-serien. Den här hade trippla tidszoner:
  • Vanlig
  • 24-timmars med separat visare som ställs via kronan.
  • En till 12-timmars i intern vridring med entimmarshack. Ställs med den vänstra kronan och avläses med den vanliga timvisaren.
Tunn och smidig med en grym antireflexbehandling (se bilder nedan). Även lite snygg sunburst från urtavlan. Länken är också mycket trevlig, förutsatt att du får den att passa då den saknar mikrojustering. Mitt exemplar gick perfekt också, med en avvikelse på ca +0,5 spd, vilket min chef två år senare intygar är fallet fortfarande.

Lite bilder på det kanske ...?
6060 - 2015-04-07.jpg

6060 - 2015-04-08 (hopvikt).jpg

6060 - 2015-04-08 (öppen).jpg

6060 - 2015-06-11.jpg

Rätt OK AR som sagt ... :cigar:
6060 - 2015-07-11 (sida).jpg

6060 - 2015-09-25 (AR 2).jpg

Smidigt lås.
6060 - Lås.jpg

Frankfurtbörsens symboler på rotorn.
6060 - Baksida.jpg

Godkänd låda. Följer med både länk och läder.
6060 - Stängd låda.jpg

6060 - Öppen låda.jpg

Den där är riktigt bra. Även hos mig har den modellen legat och skavt under flera år, frågan är om man inte behöver köpa en för att få ut den ur systemet :p

Tillbaka
Topp