Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mja, siktar längre än så!Du har väl varit OWG hela tiden fast med ny klocka varannan vecka, så på det viset har du ju klarat det
Jag tror att 556:an får stanna i en kvart, fjorton dagar
Köp några nya band, om du har möjlighet, så du kan variera lite när du tröttnat på en viss "look". 556 kan man variera i oändlighet känns det somMja, siktar längre än så!
Okej, OWG är fel ord, men jag ska sluta flippa.
Kommer med endel roligt i paketet!Köp några nya band, om du har möjlighet, så du kan variera lite när du tröttnat på en viss "look". 556 kan man variera i oändlighet känns det som
Det är ju lite svårt för mig att veta när du tänker flippa?Påminn mig
Finns förresten big date på min favorit från Finanzplatz-serien, 6090. Hade den varit 39mm istället för 41,5 hade den varit perfekt.
Den har ju en väldigt tunn glasring, (som samtliga Finanzplatz-klockor), så jag antar att hela serien bär stort? @laketwig
Det är ju lite svårt för mig att veta när du tänker flippa?
Har du två st U1?Kejsarens nya (läs gamla) kläder...
Den 6060 jag hade är 38,5mm, vilket i normalfallet är lite för litet för min 18cm handled enligt min smak, men den tunna glasringen gör att den upplevs större. I kombination med perfekt antireflexbehandling blir klockan mycket lättavläst trots en hel del information på urtavlan och den inre vridringen:
Klockan är ju dessutom skapligt tunn trots lätt kupat glas (12mm), så den sitter som en handske om du får länken att passa. Avsaknaden av microjustering eller halvbitar är faktiskt det enda jag kan komma på att klaga på. Jag hade dock tur, för den satt perfekt på mig. Gick perfekt också, typ +0.5 spd.
Såg förresten på deras hemsida att man städat rejält i utbudet av FFD-klockor. 6090 som du visade ovan verkar att ha utgått och återfinns nu bara i deras arkivdel.
Edit: Va fan, nu fick ni ju mig att sakna den på riktigt. Kanske borde sno tillbaka den av min chef som köpte den ...?
Kejsarens nya (läs gamla) kläder...
Näru gosse de e same same på alla bilder dvs sdr thru n thru...Har du två st U1?
Det är väl en U1s på den översta bilden och sdr på de undre?
Sorry de e ej TEG, vanlig standard länk...Visst är den där länken tegimenterad? Om jag inte är helt fel ute så är det en mörkare grå nyans.
@Moorflax Det är bara en klocka U1S har ju exakt samma färg på boett och länk.
Sorry de e ej TEG, vanlig standard länk...
Är det förresten någon som någonsin har sett en eftermarknadslänk till U1? Kom att tänka på det precis nu att jag nog aldrig har sett annat än original.
Jag diggar båda märkena skarpt.Kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är hårdast?
Skulle vara kul att se en sdr u1a med pvd coatad länk... eller, äää inte vet jag, eller...Kunde ha svurit på att det var en svart boett på den där!
Det här dök upp efter en snabb googling. Tummen ner från mig.
Det är dags att du blir Sinnist!Jag diggar båda märkena skarpt.
Tycker inte det är mycket som rår på en U1, den är bara ärkebrutal, no nonsense personifierat.
Glaset blev bytt men sen upptäckte @AdrianO lite damm och klädd på insidan av glaset och då öppnades den för puts på insida. Så den har blivit öppnad 2 ggr så rimligen tycker jag den borde genomgått ett trycktest. Väntar med att blöta ner den tills svar från Erikssons.Putsen gjordes på utsidan vill jag minnas. 556 har AR på både in och utsida.
Edit: Däremot är glaset bytt och om det föranleder att den har testats eller behöver testas låter jag vara osagt
Skicka ett PM eller ring om du vill få snabbt svar! De kollar inte tråden jätteofta.Glaset blev bytt men sen upptäckte @AdrianO lite damm och klädd på insidan av glaset och då öppnades den för puts på insida. Så den har blivit öppnad 2 ggr så rimligen tycker jag den borde genomgått ett trycktest. Väntar med att blöta ner den tills svar från Erikssons.
Nu kastar du sten i glashus min vänOm jag känner @Ernesto rätt så är det typ om två dagar.
Äh har inte bråttom. Mest nyfikenSkicka ett PM eller ring om du vill få snabbt svar! De kollar inte tråden jätteofta.
Fan, andra gången på två dagar, inte bra.Nu kastar du sten i glashus min vän
Jag lurkar efter en 103 st... Måste också sälja av lite grand innan, det har spårat ur lite sista året det här samlandet...Utan ändlänkar funkar ju många aftermarketlänkar. Inget vidare om du frågar mig. H-länken är som gjord för U1:an!
Det är dags att du blir Sinnist!
Haha, nös du på klockan?!Den blanksvarta tavlan med dubbel AR är magisk!
Dottern har ätit gröt och hon börjar styra skeden själv nuHaha, nös du på klockan?!
Hehe! Lite OT men hur gammal är hon nu? Har ett syskon som är drygt 10 månader, går inte att han henne i famnen utan att hon är och kladdar på klockan.Dottern har ätit gröt och hon börjar styra skeden själv nu